Csak Isten bocsáthat meg

Only God Forgives
16 éven aluliak számára nem ajánlott francia-thaiföldi-amerikai-svéd thriller, 90 perc, 2013

Értékelés:

90 szavazatból
Szerinted?

Értékelés:

90 szavazatból
Szerinted?
Julian az igazságszolgáltatás elől menekülő bűnöző, aki egy boksziskolát működtet Bangkokban, ezzel leplezve drogügyleteit. Amikor testvérét a helyi maffia meggyilkolja, az egy bűnszervezet keresztanyjaként tisztelt édesanyja bosszúra szólítja fel. A férfi kezdetben hezitál, mivel testvére is egy bosszú áldozata lett - megerőszakolt és meggyilkolt egy prostituáltat -, ám enged az anyai akaratnak és véres bosszúhadjáratba kezd. A harcművészetben is jártas Juliannek szembe kell néznie egy titokzatos ex-zsaruval, és a korrupt és kegyetlen bangkoki alvilággal.
Nicolas Winding Refn dán rendező, forgatókönyvíró - Cannes-i fesztivál (2013) - Arany Pálma jelölés
Bemutató dátuma: 2013. augusztus 8. Forgalmazó: Vertigo Média Kft.

Stáblista

Díjak és jelölések

Hozzászólások

Szerinted?
5/10
offtopic
sexykex ápr. 07. 20:55:18 5/10 Előzmény The Cortez
Nem láttam minden filmjét. A Pusher sorozat inkább dokumentarista. A Bronsonban elég sokat ökörködik és valóban van benne némi artmozi. A Drive elég egyedi és meghatározhatatlan. Attól még igazad lehet.
6/10
The Cortez ápr. 03. 21:15:06 6/10 Előzmény sexykex
Már jóval korábban elkezdte.
5/10
sexykex ápr. 03. 09:15:03 5/10
A dokumentarista Refn elkezdett művészkedni a Cannes-i fődíj után és ez nem áll jól neki. A sötét tónusú fekete-piros nem csak félelmetes vagy nyomasztó, egyben idegesítő is. A film inkább a thaiföldi nézőknek készült, mint az amerikai vagy európai publikumnak. Története alig van, szimplán csak gore az egész.
4/10
nick név 2023 jan. 01. - 17:42:47 4/10
Nagyon nem jó film. A cselekménye banális és képtelen egyszerre, a karakterei mintha valami thai westernből lettek volna előrángatva, a rendőrfőnök - a modern hadúr - bármit megtehet, még a kapitányságon is, csendes, hatékony és kegyetlen, de önkényességében "igazságos" - forgatókönyvileg ugye minden értelemben penge szándékozik lenni -, viszont nincs kisugárzása, a fiatalabb fiú szótlan és búskomor, de kemény és mindemellett belül jó, csak nem Ryan Gosling játssza? A film nagyon neon, nagyon színes, csak az erőszakon kívül nem történik benne semmi említésre méltó, és igazából az sem az. Egy üres, semmilyen film, ami nagyon atmoszférikus szeretett volna lenni.
6/10
The Cortez 2022 okt. 24. - 18:38:24 6/10
Elvont, szimbolikus artfilm. A közönség és a kritikusok érthető módon egy újabb Drive-ot vártak Refntől, amit végül nem baj, hogy nem adott meg nekik, viszont az üres részeket azért feldobhatta volna 1-2 szintipop zenével.
Ebben az időben ez volt a rendező legtúltoltabb műve, mivel majdnem minden jelenet színben úszik – főleg vörösben persze. A mozi Jodorowskynak lett felajánlva (a stáblista előtt bitang nagy betűkkel van kiírva a neve), tehát az alkotás jellegében leginkább az ő világát idézi, na meg Lars von Trierét (a vizualitás még sokszor hasonlít is az inkább narancssárgásra festett, az A bűn lélektana c. múvihoz). A hangulat gyakran david lynch-es, a látványvilág pedig Gaspar Noét is simán az eszünkbe juttathatja.
A sztorivezetés szokás szerint csiga lassú, rengeteg a hosszú, néma snitt, van vér + nem kevés erőszak, itt szintén akadnak videoklipszerű képsorok és Gosling megint csak bambul. A történet egyébként végig vallási szimbólumokkal operál, pont mint a Mother!, bár ez annál jóval nehezebben fogyasztható.
7/10
Ildikó Nóra 2020 dec. 04. - 20:10:38 7/10
Érdekes film, elsősorban Kristin S. T. és Ryan G. miatt néztem meg. Először fura volt, hogy ilyen lassú és kevés benne a párbeszéd, de egy idő után már nem zavart, vhogy tetszett. Az kár, hogy Ryan G. ilyen keveset beszélt a filmben, a szokásos nézései jók voltak ezen filmben is; jól állt neki is és Kristin S. T-nak is a szerep. A filmzene nagyon tetszett. Felismerhető, hogy ugyanaz a dán rendező, mint a Drive-Gázt! c. filmnél.
rövid 2018 júl. 16. - 16:30:38
ez egy FOS!!!
szalapala 2018 júl. 16. - 12:34:18
Előrebocsátom, hogy nem akarom védeni a konkrét filmet, de azt azért jó lenne elismerni, hogy a színész szerepe az igencsak korlátozott egy film készítésénél.
Sose értettem azokat a felhördüléseket, hogy ez vagy az a színész hogy adhatta a nevét ilyen meg olyan alkotáshoz.
A színész aláír egy produkcióhoz, ami majd a szerződés után készül el, egy vagy két évvel !
Amit ő akkor ismer, az maximum a forgatókönyv - de az ugye hol van a kész filmtől ?
Persze itt is válogathat, hogy a téma az neki bejön-e akár ízlésben vagy karrierépítésben, de nem a kész filmhez adja a nevét, hanem egy produkció elkészültéhez segédkezik, amelynek rajta kívül van még rengeteg készítője.. ismerheti esetleg a rendezőt korábbi munkái alapján, aztán az operatőrt ugyanily módon, egykét partnerszereplőt esetleg, vagy a produkciós iroda korábbi tevékenységét és nagyjából ennyi, ami alapján dönteni tud.
Ez nem túl sok, ebből kijöhet egy remekmű is, meg egy csapnivaló alkotás is.

Hogy milyen lesz a fim, az csak nagyon kis részben múlik a színészen saját magán, hát könyörgöm, nem ő a filmkészítő, hanem a producer és a rendező !!

Arról nem beszélve, hogy sokszor maga a színész a film tényleges elkészültéig nem is nagyon tudja, hogy a rajta kívül eső cselekmények, akár egyes jelenetek, amelyekben ő nem is szerepel, vagy aztán a vágás és szerkesztés során pontosan mi lesz a végeredmény, ő csak egyes jelenetekben szerepel, esetleg már a forgatás vége előtt le is lép, mert vége az ő tevékenységének, ahol ő nem szerepel, azt nem is ismeri, nincs rá befolyása ezért fogalma sincs, hogy ez most egy nézhetetlen darab lesz, vagy fordítva : egy sikersztori fabrikálásban vett részt.
Nem véletlen, hogy nagy színészek is gyakran beleszaladnak egy ultragagyira sikerült filmbe, pedig önmagában a fogatókönyvvel nem lett volna baj, mert -még egyszer ! - nem ők csinálják a filmet ! Ők csak szereplők !
kritikus mûvész 2018 júl. 15. - 22:43:49 Előzmény sanderson
A "törvény rossz odalán állók" valószínűleg nincsenek annak tudatában hogy ők a törvény rossz oldalán állnak - "tisztelet" a kivételnek...
Saját maga szemében mindenki legitim. Ha csak kis időre is...
filoszemitabélus 2014 okt. 25. - 20:45:58
A film képi világa hirtelen nagyon ismerõs lett, aztán beugrott, hogy Lynch " Veszett a világ" c. filmje. hangulatában, képi világában néha nagyon emlékeztetett rá. Ugyanakkor nem éreztem, hogy Refn plagizálna.
Beleolvasgattam a kritikákba és ott is emlegetik Lynch hatását.

Ha valaki élvezni akarja ezt a filmet, fel kell oldódni a hangulatában és nem árt tisztában lenni vele, hogy egy filmben ott a lehetõség, több legyen, mint egy történet elmesélése képek és hang segítségével.
Ezért szeretik sokan Lynch-et, Lars von Triert, Refn-t, vagy Gaspar Noé-t.

SPOILER

Bár a kritikákban ezt általában tagadták, nekem a rendõrfõnök valamiféle bosszúálló Istent személyesített meg, még, ha esetleg a rendezõ szándéka nem is ez volt. Sebezhetetlen volt és valamiféle erkölcs nevében cselekedett mindvégig.
Összes hozzászólás