Tévénézettség: A papírforma győzelmek mellett született egy óriási meglepetés

Nagyot nyert az X-Faktor és a Sztárban sztár leszek, és a harmadik helyre pedig az Előválasztási vita futott be a nézettségi listán.

Mind a teljes lakosság, mind a kereskedelmi célcsoport körében az RTL Klub tehetségkutatója, az X-Faktor második adása lett a múlt hét legnézettebb adása:

a kereskedelmi célcsoportban 559 409-en követték figyelemmel a válogatót, ami elképesztően magas, 35,7 százalékos közönségarányt jelentett, vagyis minden harmadik éppen tévét néző ezt a műsort figyelte. A műsor egyébként az X-Faktor és a Sztárban sztár leszek „házi vetélkedőjét” is megnyerte: a TV2 tehetségkutatójának legnézettebb adását (szeptember 26.) ebben a korcsoportban 476 484-en nézték 30,2 százalékos közönségarány mellett, vagyis az RTL Klub még erre is rá tudott verni több mint 80 000 nézővel. A műsort a teljes lakosság körében 1 129 492-en nézték 27 százalékos közönségaránnyal.

Forrás: RTL Klub/Sajtóklub

 

Az X-Faktor egyébként az előző héthez képest is növelni tudta nézettségét, a kereskedelmi célcsoportban 78 000 nézővel, a teljes lakosság körében pedig 73 000 nézővel.

A szombat tehát az RTL Klubé, viszont a vasárnap már a TV2-é, ahogy az mostanában lenni szokott: a Sztárban sztár leszek című szintén énekes, szintén tehetségkutató, szintén műsor mind a kereskedelmi célcsoportban (421 445 néző; 26,8% SHR), mind a teljes lakosság körében (1 061 026 néző; 25,3% SHR) a második helyen végzett, ami azt mutatja, hogy a tévénézőknek egyszerűen nincs olyan, hogy túl sok, ha énekes tehetségkutatóról van szó. Ezt csak azzal tudjuk megindokolni, hogy viszonylag hosszú ideig nem voltak ilyen típusú műsorok, hiszen tavaly a koronavírus terjedése miatt nem tudták legyártani ezeket a műsorokat.

A másik ok valószínűleg egyszerű és kézenfekvő: az emberek szórakozni akarnak, gondtalan órákat szeretnének a képernyő előtt tölteni és nem akarnak gondolkodni, szorongani, csak színes, csillogó showműsorokat látni.

Az utóbbi kijelentést rögtön a teljes lakosság körében harmadik legnézettebb műsor talán cáfolja is, mert az embereket igenis érdekli a politika: 815 723 néző volt kíváncsi az Előválasztási vitára az RTL Klubon, ami 21 százalékos közönségarányt eredményezett. A kereskedelmi célcsoportban, vagyis a 18 és 49 év közöttiek körében a műsor csupán a tizenharmadik legnézettebb lett múlt héten 211 547 nézővel és 17,2 százalékos közönségaránnyal, vagyis itt nagy eltérés volt a két cél-és korcsoport eredményeiben.

Forrás: RTL Klub/Sajtóklub

 

A kereskedelmi célcsoportban a harmadik helyen az Álarcos énekes végzett, majd rögtön utána, a negyedik helyen következik a Fókusz Álarcos énekes-különkiadása.

A hétköznap esti műsorok nézettsége a következőképpen alakult: az RTL Klub műsorai, a Keresztanyu és az utolsó hetét élő Survivor is nézettebb volt mindkét célcsoportban, mint a TV2-n látható, maratoni hosszúságú főzős műsor, az indokolatlanul sok káromkodással „felturbózott” Séfek séfe. (Nem tudjuk, hogy a fiatalosch lendületet igyekeztek kifejezni azzal, hogy még a „nyugalmi állapotban” nyilatkozó séfjelöltek is folyamatosan káromkodnak, nem beszélve a séfekről, vagy ebben a szakmában tényleg ez a jellemző, mindenesetre szerintünk nem ez a jó irány, már csak a sípolások idegekre gyakorolt kártékony hatása miatt sem.) A káromkodások viszont nem zavarják a kereskedelmi célcsoport nézőit: a műsor nézettsége hatalmasat nőtt előző hét óta: míg az előző héten egy-egy műsort átlagosan 145 208-an néztek (14,1% SHR), addig a múlt héten ez a szám 206 423-ra nőtt (15,1% SHR).

Forrás: TV2 Sajtószoba

 

A Survivor múlt héten ért véget, és növelni tudta nézettségét az előző héthez képest – a kereskedelmi célcsoportban csak 15 000-rel, a teljes lakosság körében még többel, 44 000 nézővel, de a műsor viszonylag kiegyensúlyozottan menetelt végig – az utolsó hetében átlagosan 211 321-en néztek egy adást a kereskedelmi célcsoportban (16,7% SHR), a teljes lakosság körében pedig ez a szám 576 103 néző (17% SHR) volt.

És a végére egy érdekesség: lehet, hogy véletlen, de az is lehet, hogy nem, mindenesetre az RTL Klub Híradóját a teljes lakosság körében az jellemzi, hogy az első, bulvárosabb, balesetekkel, gyilkossággal teli részét még kevesebben követik, mint a TV2-n a Tényeket, viszont a hírműsor második felénél – amikor többnyire a belpolitikával foglalkozik a műsor, már az RTL Híradót nézik többen, és a Tények közönségaránya csökken minimálisan. A délután általában a TV2-é szokott lenni, a hírműsor előtt sugárzott szappanoperák a tévé elé szegezik a nézőket, és ott is ragadnak a Tények első feléig, majd a második felénél érzékelhető ez a kis kilengés.

A főműsoridőben, a kereskedelmi célcsoportban mért átlagos közönségarányok tekintetében az RTL Klub kerül ki győztesen 17,4 százalékkal, utána következik a TV2 15 százalékkal.

A héten kezdődik az RTL Klubon a Nyerő páros című celebvetélkedőbe oltott reality (vagy fordítva), kíváncsiak vagyunk, hogy fog teljesíteni a TV2 műsora, a Séfek séfe ellenében.