A TV2-nél hétvégén egyszerre jött a Jézuska, a Mikulás, és nyerték meg a jackpotot

Mégpedig a Sztárban sztár leszek című műsorral, ami egy hét alatt több mint 200 000 nézővel tudta növelni amúgy sem alacsony nézettségét.

A TV2-nek most valószínűleg egyik szeme nagyon nevet, a másik meg csak egy kicsit sír: úgy tűnik, a Sztárban sztár leszek című műsornak „nagyon bejött az élet”, a Totem viszont elég csúnyán ért véget, és itt a csúnya a nagyon alacsony nézettséget jelenti. De „spongyát rá” - gondolhatja a csatorna, a műsorra pár hét múlva valószínűleg már úgysem emlékszik senki, viszont a „tehetségkutató” showműsorukkal esélyes, hogy az elkövetkező pár hétvégét magasan nyerik majd. Azért az egész hétvégét, mert jó érzékkel szombat és vasárnap estére is betették a műsort, ezért két nap garantált győzelemmel számolhatnak.

Forrás: TV2 Sajtószoba

 


De nézzük, mit is jelent ez számokban:

                                                                         Sztárban sztár leszek

                                       18 és 49 év közöttiek                                    teljes lakosság (4+)

35. hét                     267 775 néző; 19,5% SHR                                822 737 néző; 20,6% SHR
36. hét                    310 971 néző; 22,6% SHR                                 862 459 néző; 21,6% SHR
37. hét                   423 626 néző; 27,7% SHR                              1 105 939 néző; 26,8% SHR

Azt jelenti, hogy elképesztően sokan nézték a műsort, a múlt hetet megelőző hétvégéhez képest

több mint 100 000-rel többen nézték a hétvégén a kereskedelmi célcsoportban. A teljes lakosság körében több mint 200 000-rel gyarapodott a nézőszám egyetlen hét alatt,

ami hihetetlenül ritka, ha egyáltalán volt már ilyen, én mindenesetre nem emlékszem ilyen szintű növekedésre egyetlen műsor esetében sem. A közönségarány is őrült magas lett mindkét célcsoport esetében, minden negyedik éppen tévét néző választotta a Sztárban sztár leszeket. Nagyon szeretnénk tudni, hogy ebben mennyi szerepe lehet Tóth Gabinak, de hát erre ugye nem igazán lehet egzakt adatokat kinyerni, úgyhogy mi nem is próbálkozunk vele, legyen elég annyi, hogy mostanában ahol Tóth Gabi felüti fejét, arra tömegek lesznek kíváncsiak. 


Ilyen eredményekkel talán le sem kell írni, hogy a szombati és vasárnapi adás toronymagasan lett a múlt hét két legnézettebb műsora; a harmadik helyezett igen-igen leszakadva – a kereskedelmi célcsoportban a Fókusz – Ki van a maszk mögött (264 000 néző; 19,5% SHR, a teljes lakosság körében pedig a Tények pénteki adása (695 761 néző, 22,8% SHR) lett.

Az RTL Klub vasárnapi show-ja, az Álarcos énekes nézőszáma csak a töredéke volt a TV2 műsorának, de így is 647 646 nézőt tudott gyűjteni a teljes lakosság körében (14,6% SHR), a kereskedelmi célcsoportban 260 601-en követték figyelemmel (15,6% SHR).

A hétköznapok viszont továbbra is az RTL Klubnak kedveznek: a kereskedelmi célcsoportban a tévézők általában az RTL Híradóra kapcsolnak, majd ott is maradnak, végignézik az utána következő Fókuszt, a Keresztanyut és a Survivort, és utána is a csatornán ragadnak az RTL Hírekre és az azt követő műsorra is. Az előző héthez képest a múlt héten is tudta növelni nézettségét a hétköznapok favoritja, a Keresztanyu második évada, bár ez a növekedés nagyon csekély, a kereskedelmi célcsoportban 6 700 néző, és a műsor közönségaránya ráadásul egy tized százalékkal csökkent is. A teljes lakosság körében csak annyi a különbség, hogy ebben a célcsoportban inkább a TV2 hírműsorát, a Tényeket követik, és az RTL Híradója a kevésbé nézett.

Forrás: RTL Klub/Sajtóklub

 


A Totem viszont csúnyán megbukott, örülhet a TV2, hogy csak 4 hetet szánt a celebkalandra: a műsor minimálisan növelni tudta nézőszámát az előző héthez képest, de még így is csak 100 035 néző volt kíváncsi egy-egy adásra átlagosan a kereskedelmi célcsoportban, a közönségarány pedig még siralmasabb, mindössze 7,5 százalék.

Az RTL Klub másik jolly jokere, A mi kis falunk (ami szintén alulmaradt a Sztárban sztár leszekkel szemben), növelni tudta nézőszámát (36. hét: 236 705; 37. hét: 246 677), viszont a közönségarány egészen nagyot zuhant a kereskedelmi célcsoportban, 19,5 százalékról 17,1 százalékra.

A TV2 a hétvégi győzelemmel és a Sztárban sztár leszek félelmetesen magas közönségarányával elérte, hogy már csak egy kicsit van lemaradva az RTL Klub mögött, már ami a kereskedelmi célcsoportban, főműsoridőben mért átlagos közönségarányt illeti: múlt héten az RTL Klub 13,7 százalékot produkált, míg a TV2 12,9-et. (Ez az előző héten még így nézett ki: TV2: 10,5%; RTL Klub: 14,9%)

A TV2 hétköznap ismét „tiszta lappal indul”, a rosszemlékű Totemet maga mögött hagyva a Séfek séfe harmadik évadát kezdi sugározni, megnézzük, mi sül ki belőle.