Tóth Gabi a Sztárban sztár leszek nézettségét is megrengette

Valószínűleg az énekesnő körül kialakult felfokozott hangulat is hozzájárult ahhoz, hogy a Sztárban sztár leszek című TV2-es műsor – melynek zsűrijében helyet foglal – szárnyakat kapott hétvégén.

Hihetetlen számokat produkált a szombati és a vasárnapi Sztárban sztár leszek című tehetségkutató showműsor, amivel a múlt hét két legnézettebb műsora lett a teljes lakosság körében. A vasárnapi adás lett az abszolút győztes 974 133 nézővel és hihetetlenül magas, 23,2 százalékos közönségaránnyal. A szombati adás a második helyre ért be 750 785 nézővel és 20 százalékos közönségaránnyal.

Forrás: TV2 Sajtószoba

 

A kereskedelmi célcsoportban, vagyis a 18 és 49 év közöttiek körében a vasárnapi Sztárban sztár leszek lett az első helyezett 360 031 nézővel és 24 százalékos (elképesztően magas) közönségaránnyal. A második helyet az RTL Klub vasárnapi show-ja, az Álarcos énekes szerezte meg 264 329 nézővel és 17,4 százalékos közönségaránnyal, harmadik helyre ért be ennél a célcsoportnál a szombati Sztárban sztár leszek 257 150 nézővel és 20,8 százalékos közönségaránnyal.

Nem akarunk találgatni, de valószínűleg nem lövünk nagyon mellé, ha a TV2-es tehetségkutató nézettségébe belelátjuk Tóth Gabit és az általa generált média-és kommentcirkuszt is. Az énekesnő az egyéb események mellett azzal is felhívta magára a figyelmet, hogy a szombati Sztárban sztár leszek adásában összekülönbözött Majoros Péterrel (Majkával), és legvégső érvként kivonult a stúdióból. A hazai média természetesen ezt a hírt is felkapta, és a már amúgy is hiszterizált közvéleménynek és a nézőknek több se kellett, egyenest ráugrottak a vasárnapi Sztárban sztár leszek adásra. Az eredmény pedig magáért beszél. 

Míg az előző héten a kereskedelmi célcsoportban a Sztárban sztár leszek átlagos nézőszáma a még 267 775 volt, 19,5 százalékos közönségaránnyal, addig a múlt heti két adásé már 310 971 néző volt 22,6 százalékos közönségaránnyal.

A többi TV2-es műsor azonban mélyrepülésbe kezdett: a Tények az előző héten a kereskedelmi célcsoportban még átlagosan 121 500 nézőt produkált (15,4 százalékos közönségarány), ám ez a szám a múlt héten már csak 88 672 volt (11,7 százalékos közönségarány), vagyis több mint 30 000 néző tűnt el valahol az éterben egy hét alatt – a múlt hét legnézettebb adása csupán a 31. helyre tudott felkerülni a nézettségi listán. A Tények nézettsége a teljes lakosság körében azonban sokkal magasabb, ebben a célcsoportban a legnézettebb adás a nyolcadik helyre ért fel a hét legnézettebb műsorainak listáján.

Forrás: RTL Klub/Sajtóklub

 

Az RTL Klub „húzóműsorai”, a Keresztanyu és A mi kis falunk továbbra is jól teljesítenek, bár az előző héthez képest mindkettő vesztett nézettségéből. A Survivor is veszített első heti népszerűségéből, de még így is laposra veri a vele egy időben a TV2-n sugárzott Totemet. A TV2 kalandrealityje hétről hétre veszít nézettségéből, a kereskedelmi célcsoportban már csak 93 671 néző néz átlagosan egy-egy adást, a közönségarány pedig a béka feneke alatt, 7,1 százalékon áll.

A helyzet tehát most úgy áll, hogy a hétköznapokat magasan nyeri az RTL Klub a Keresztanyu és Survivor kombóval, viszont a hétvégéket a Sztárban sztár szombati és vasárnapi adásával egyértelműen a TV2 viszi, olyannyira, hogy még A mi kis falunk is alulmaradt a küzdelemben.
A kereskedelmi célcsoportban, főműsoridőben mért átlagos közönségarányok szempontjából még mindig az RTL Klub jön ki győztesen a 14,9 százalékával, a TV2 pedig 10,5 százalékkal marad a második helyen, de azt is látni kell, hogy az RTL-é az előző héthez képest csökkent, a TV2-é pedig nőtt, vagyis közeledik egymáshoz a két csatorna.