Múlt héten sok nagyszabású tévés produkció kezdte meg új évadát, sajnos vadiúj műsorral nem szolgáltak a csatornák, de így is tartalmas hetünk volt.
Nézzük először a Survivor (RTL Klub) kontra Totem (TV2) párharcot: a hétköznap jelentkező túlélő/kaland-realityk meccsét a héten egyértelműen az RTL Klub nyerte, ahol a civilek és a celebek próbálják lenyomni egymást.
Survivor Totem
hétfő 222 444 néző, 17.2% 123 867 néző, 8.9%
kedd 216 905 néző, 16.5% 132 536 néző, 9.6%
szerda 221 495 néző, 17.1% 90 205 néző, 6.5%
csütörtök 168 201 néző, 12.2% 69 094 néző, 4.8%
péntek 195 763 néző, 14.7% 89 750 néző, 6.7%
A kereskedelmi célcsoportban mért nézőszámok elég beszédesek: az RTL Klub 27 ezres veszteséggel abszolválta a hetet, már ami a hétfői kontra pénteki számokat illeti. A csütörtöki mélyrepülés mindkét csatornánál valószínűleg a csütörtöki esti magyar-angol meccset jelenti, amikor is a célcsoport inkább a mérkőzést választotta a szenvedő celebek/civilek helyett.
A két műsor számai elég jelentős különbséget mutatnak, általában százezer emberrel nagyobb nézettséget produkál az RTL Klub műsora, a TV2 rossz lóra tett a Totemmel, valószínűleg már sokszor visszasírták Kasza Tibi Szerencsekerekét.
Keresztanyu Mintaapák
hétfő 258 991 néző, 18% 102 184 néző, 7.9%
kedd 251 646 néző, 18.2% 132 082 néző, 10.4%
szerda 258 943 néző, 18.3% 127 259 néző, 9.8%
csütörtök 229 474 néző, 16.3% 99 833 néző, 7.9%
péntek 206 959 néző, 16.4% 107 075 néző, 9.3%
Hétköznaponként a Keresztanyu (RTL Klub) és a Mintaapák (TV2) csap össze, bár itt azért sántít az összehasonlítás, mivel a Keresztanyu epizódjai egyórásak, míg a Mintaapáké ennek durván a fele. A különbség így is hatalmas a két műsor között, ez a közönségarányokból is látható. Itt is az RTL Klub az abszolút nyertes, vagyis a hétköznapokat simán hozza a csatorna ebben a kereskedelmi célcsoportban. Egyébként a teljes lakosság körében is, annyi különbséggel, hogy a délután ott egyértelműen a TV2-é, köszönhetően A bosszú csapdájában című szappanoperának, és ebben a korcsoportban még a hírműsor idejére is maradnak a TV2-n a nézők, hogy csak a Tények után kapcsoljanak át az RTL Klubra.
A hétvége újabb izgalmakat ígért: az RTL Klubon rögtön dupla epizódot vetítettek le A mi kis falunk legújabb évadából, míg a TV2-n elrajtolt a Sztárban sztár leszek című „tehetségkutató” show-műsor újabb évada. A nap a kereskedelmi célcsoportban az RTL Klubé és A mi kis falunké lett:
A mi kis falunk Sztárban sztár leszek
260 734 néző, 21.1% 241 929 néző, 19.4%
278 276 néző, 21.0%
A teljes lakosság körében viszont a Sztárban sztár leszek jött ki győztesen a „purparléból”:
A mi kis falunk Sztárban sztár leszek
744 904 néző, 19.5% 786 043 néző, 21.0%
740 805 néző, 20.7%
Vasárnap a TV2-n ismét egy Sztárban sztár leszek adást vetítettek, míg az RTL Klubon az Álarcos énekes legújabb évadát kezdték meg. Itt az eredmény már egyértelmű volt: a TV2 showműsora vitte el a pálmát mind a kereskedelmi, mind a teljes lakosság körében:
Álarcos énekes Sztárban sztár leszek
249 480 néző, 17.4% / 661 656 néző, 16.4% 292 474 néző, 19.5% / 859 431 néző, 20.3%
Továbbra is az RTL Klub áll nyerésre a TV2-vel szemben, ezt a kereskedelmi célcsoportban, főműsoridőben mért átlagos közönségarányok is mutatják: RTL Klub: 15,7%; TV2: 9,7%, viszont mindkét célcsoportban a TV2-es vasárnapi Sztárban sztár leszek lett a hét legnézettebb műsora.