A múlt hét nagy kérdése volt, hogy a Keresztanyu merre tart, a még nagyobb kérdés pedig az volt, hogy a TV2-n induló Totem mennyire tudja beszippantani a tévénézőket. Most úgy áll, hogy a Keresztanyu feltámadt, a Totem viszont a földbe csapódott.
Úgy tűnik, a Keresztanyunak csak idő kellett, hogy magára találjon: múlt heti cikkünkben azt írtuk, hogy nagyot esett a nézettsége a visszatérő sorozatnak, mára viszont a második évadát élő széria magára talált, sőt! Jelentős növekedést produkált egyetlen hét alatt: a kereskedelmi célcsoportban, vagyis a 18 és 49 év közöttiek körében egy rész átlagos nézettsége 35 ezerrel nőtt: a 33. héten még csak 187 354 volt – 15,5 százalékos közönségaránnyal, a 34. héten viszont már 222 585 nézőt vonzott egy-egy epizód, a közönségarány viszont maradt 15,5 százalék. Ez pedig azt jelenti, hogy lassan túl vagyunk az uborkaszezonon, és múlt héten már sokkal többen néztek tévét általában is, nem csak a Keresztanyut. Minden fontosabb, illetve vizsgált tévéműsor nézettsége nőtt, viszont a közönségarányok alig-alig változtak. (Közönségarány alatt azt a számot értjük, hogy az éppen tévét nézők közül hány százalék nézte az adott műsort.)
Na de akkor nézzük a Totemet: valószínűleg a TV2 nem erre számított, amikor megcsinálta ezt a nagyszabású kalandrealityt, ugyanis a műsor nézettsége igencsak alacsony lett. A teljes lakosság körében annyira nem mozgatta meg a nézők fantáziáját a műsor, hogy a nézettségi listán csak a 28. helyre tudott felkerülni a legnézettebb, hétfői rész (460 801 néző; 12.2%). A vele egy időben, az RTL Klubon vetített Keresztanyut ezzel szemben 675 533-an nézték, ami 16.6%-os közönségarányt jelentett a csatornának. A mi kis falunk, ami még szintén a Totemmel egy időben ment az RTL Klubon, 426 527 nézővel és 13,4 százalékos közönségaránnyal végzett. A kereskedelmi célcsoportban ennél eggyel kíváncsibbak voltak az emberek, és itt a hét tizedik legnézettebb műsoraként tudott végezni a hétfői, első adás (173 147 néző, 12% SHR). És aztán jött a feketeleves.
Totem
18 és 49 év közöttiek teljes lakosság
hétfő 173 147 néző; 12% 460 801 néző; 12.2%
kedd 138 246 néző; 9.7% 378 783 néző; 9.8%
szerda 128 185 néző; 9.6% 402 024 néző; 10.8%
csütörtök 110 593 néző; 8% 378 550 néző; 10%
péntek 108 044 néző; 8.4% 362 093 néző; 9.9%
A kereskedelmi célcsoportban a hétfői 173 147 néző péntekre 108 044-re apadt, vagyis közel 70 000 néző veszteséget könyvelhetett el a műsor öt nap alatt. A teljes lakosság körében sem volt sokkal jobb a helyzet, ott ugyan szerdán egy kicsit erősödött a keddi gyengülés után, de aztán pénteken ebben a korcsoportban is az lett a dolog vége, hogy közel 100 000-rel kevesebben nézték a pénteki adást a hétfőinél. Nem egy sikersztori kezdete, valljuk be, de persze nem írjuk le egyből a műsort, hiszen emlékeinkben élénken él még a Házasodna a gazda lagymatag kezdése, aztán a gazdaszex megtette hatását, és úgy nézték a műsort, mintha nem lenne holnap. Ezzel nem azt akarjuk mondani, hogy a Totemben el tudunk képzelni ilyen pikáns részleteket, de a gyér akció okozta érdektelenséget még felülírhatják a játékosok közötti konfliktusok, ahogy az egy realityhez illik.
A Keresztanyu viszont valóban „magához tért”, a kereskedelmi célcsoportban a múlt hét legnézettebb műsorainak listáján az első három helyet a Keresztanyu epizódjai foglalják el, negyedik helyre beékelődött a vasárnap az RTL Klubon vetített Jégvarázs 2, majd az ötödik-hatodik helyre bejött a széria maradék két epizódja is. A teljes lakosság körében a csütörtöki epizód végzett az első helyen 726 678 nézővel és 18,2 százalékos közönségaránnyal. A második és harmadik helyen a TV2 hírműsora, a Tények hétfői és pénteki adásai végeztek, majd két Keresztanyu epizód követi őket.
A TV2 – az eredmények tükrében – valószínűleg még inkább bánja, hogy nem készített több részt a Szerencsekerékből, mivel Kasza Tibi és társai igencsak szép eredményeket produkáltak. Ez most hiányzik is a csatornának, hiszen a főműsoridőben a kereskedelmi célcsoportban mért közönségarány is nagyot csökkent, 10,5 százalékról 8,7-re. Az RTL Klubé pedig nőtt 11,6-ról 12,8 százalékra.
Hétfőn kezdődött az RTL Klubon a Survivor aktuális évada, jövő heti cikkünkben megnézzük, hogy muzsikáltak a celebek a civilek ellen.