A múlt hét a focimeccsek bűvöletében telt, a kereskedelmi tévék nem is tudtak labdába rúgni az M4 fociközvetítései mellett. Az év eddigi legnézettebb műsorát is kitermelte a foci Eb.
A múlt hét, sőt az idei év legnézettebb műsora mind a teljes lakosság (4+), mind a kereskedelmi célcsoportban (18 és 49 év közöttiek) a keddi magyar - portugál meccs lett. A teljes lakosság körében 1 155 579 néző ült le (ugrált) a képernyő elé, a közönségarány pedig 34,5 százalék lett, azaz az éppen tévét nézők több mint harmada a meccset nézte. A kereskedelmi célcsoportban a meccs 475 453 nézőt vonzott 45,5 százalékos közönségarány mellett. Ezzel letaszította a trónról az idáig legnézettebb idei műsort, A mi kis falunk sorozat 6. epizódját, amit 1 139 863 néző izgult végig, még márciusban, a lezárások kellős közepén.
Második helyezett lett a magyar – francia meccs 1 123 411 nézővel és 42,1 százalékos közönségaránnyal, már ami a teljes lakosságot illeti. A kereskedelmi célcsoportban 465 506 néző izgulta végig a mérkőzést, és a közönségarány döbbenetes: 49,1 százalékot ért el, vagyis ki lehet jelenteni, hogy minden második tévénéző a meccset nézte. És akkor ebben még nincsenek benne a szurkolói zónában helyet foglaló (ugráló) nézők, a lelátón szurkolók, és a kisebb-nagyobb szórakozóhelyek/kocsmák/teraszok kivetítői előtt drukkoló rajongók.
A kereskedelmi célcsoportban egyébként a nézettségi lista első tizenhat helyét valamilyen focimeccs foglalja el, tizenhetedik lett egy Forma 1 közvetítés, és a tizennyolcadik helyen szintén focimeccs áll, az első „nem sporttal” összefüggő műsor a tizenkilencedik helyre fért be a listán, és ez A mi kis falunk hétfői ismétlő epizódja lett 160 660 nézővel és 13,2 százalékos közönségaránnyal.
A teljes lakosság körében az első hat helyen szerepelnek focimeccsek (M4-es csatorna), a hetedik helyen pedig a hétfői RTL Klub Híradó szerepel 622 250 nézővel és 21,6 százalékos, viszonylag magas közönségaránnyal. A hétfői Tények is jól szerepelt a nézettségi versenyben, és a kilencedik helyet szerezte meg 585 467 nézővel és 20,3 százalékos közönségaránnyal, vagyis összességében rendkívül sokan követték a hétfői híreket, lehet, hogy ebben a pedofíliát a homoszexualitással összemosó, akkor még törvénytervezetnek is szerepe van. (Kedden szavazták meg a parlamentben.)
A kereskedelmi tévék a foci Eb ideje alatt láthatóan csak árnyékuk önmaguknak, és azt is hozzá kell tenni, hogy már „átálltak a nyári időszámításra”, azaz a húzóműsoraik szabadságra mentek, és ismétléseket vagy kisebb volumenű sorozatokat állítottak hadrendbe a néző kegyeiért. Ezt az időszakot ki kell bekkelniük valahogy, mert ha a fejük tetejére állnak is, a tévénézők inkább a focimeccseket választják. Ez pedig a hetente vizsgált műsorok számain érzékelhető a legjobban: az RTL Klub Híradója a kereskedelmi célcsoportban átlagosan 84 857 nézőt ültetett le a képernyő elé, ez a szám az előző héten még 106 585 volt, ami több mint 20 000-es veszteség. A TV2 hírműsora, a Tények sem járt jobban, sőt: míg az előző héten még 112 983 volt az átlagos nézőszám ebben a célcsoportban, addig a múlt héten ez a szám már csak 85 059 lett, vagyis a veszteség itt közel 28 000 néző volt.
A kereskedelmi célcsoportban, főműsoridőben mért közönségarányok is beszédesek: TV2: 6,4% SHR; RTL Klub: 7,4% SHR; M4 Sport: 21,8% SHR.
Forrás: Nielsen Közönségmérés - RTL Klub