A földbe állt a TV2 nézettsége, de ezen nem lepődtünk meg

Múlt héten a TV2 már átállt a nyári műsorrendre, azaz elbúcsúzott az Exatlon Hungarytól és nézőseregétől, viszont az RTL Klubnál A Konyhafőnök még egy héttel tovább húzta, többek között ennek is volt köszönhető az RTL Klub minimális növekedése és a TV2 hatalmas zuhanása.

Merthogy a főműsoridőben, a kereskedelmi célcsoportban (18 és 49 év közöttiek) mért közönségarányok tekintetében a TV2 ritkán látott mélységekbe zuhant: míg a 22 héten még 10,7 százalék volt ez a szám a TV2-nél, a múlt héten, vagyis a 23. héten már csak 5,7 százalék. Ezzel szemben az RTL Klub nem tudta azt a növekedést produkálni, mint amennyire a TV2 visszaesett: az RTL Klub a 22. héten 15,1 százalékos közönségarányt produkált, a 23. héten jócskán hibahatáron belüli, mindössze egy tized százalékot emelkedett, 15,2 százalékot ért el.

Az RTL Klubon a múlt héten volt A Konyhafőnök című főzős vetélkedő záróhete, ami meglátszódott a kereskedelmi célcsoportban elért számokon is: az előző héten még csak 231 118-an néztek egy-egy adást átlagosan (17,4 százalékos közönségarány), a múlt heti döntős héten 245 909 lett ez a szám (20,1 százalékos közönségarány), vagyis nagyjából 15 000-rel nőtt a nézőszám.

Forrás: RTL Klub/Sajtóklub

 

A Konyhafőnök első hetében az átlagos nézőszám egyébként 258 252 volt, 18 százalékos közönségarány mellett, vagyis viszonylag kevesen morzsolódtak le a műsor végére. Ami érdekes a nézőszámok alakulását illetően az az, amit az Exatlonnál is megfigyelhettünk előző héten: az utolsó előtti adás nézettebb volt az utolsónál. Ez történt az RTL Klub műsorával is: a csütörtöki Konyhafőnököt (271 873 néző; 22.6% SHR) többen nézték a kereskedelmi célcsoportban, mint a pénteki döntőt (265 815 néző; 21.3% SHR). A teljes lakosság körében azonban másképp alakult a nézettség, és ott papírforma szerint a pénteki döntőt (686 603 néző; 19.2% SHR) nézték a héten a legtöbben. (A csütörtöki elődöntőt 662 679-en nézték, a közönségarány 19 százalék lett.)

A TV2-n ebben a műsorsávban A hegyi doktor - Újra rendel című sorozat 13. évadának részei láthatók, és egészen ígéretesen indult a széria, de a főzős műsor utolsó részeivel nem tudta felvenni a versenyt. A kereskedelmi célcsoportban szerényebb eredményeket produkált, 6,8 százalékos közönségarányt ért el, viszont a teljes lakosság körében meglepően jól indult a dolog, és 11,4 százalékos közönségarányt produkált, ami A Konyhafőnök 17 százalékához (hétfőtől csütörtökig néztük, mivel A hegyi doktor is hétfőtől csütörtökig látható a tévében) képest nem is olyan kevés.

Az RTL Klub tehát a hétköznapokon A Konyhafőnöknek köszönhetően minden nap az első helyen végzett, hétvégén pedig jött A mi kis falunk aktuális évadának utolsó epizódja, ami a hét legnézettebb műsora volt mind a teljes lakosság (826 568 néző; 22,4% SHR), mind a kereskedelmi célcsoport (282 748 néző; 21,7% SHR) körében. Ez pedig hozta az RTL Klub szokásos szombati elsőségét is, bár ezek a nézőszámok – ahhoz képest, hogy az utolsó részről beszélünk – nem éppen erősek. Főleg, ha azt is figyelembe vesszük, hogy a sorozat rekordere, a 6. epizód 1 139 863 nézőt ültetett a képernyők elé, igaz, ekkor kezdődött a harmadik hullám miatti lezárás, vagyis nagyjából mindenki otthon volt és a tévét nézte. Ami viszont még szintén árulkodó jele lehet A mi kis falunk kifáradásának, hogy az előző, 22. héten a nézőszám még 835 508 volt, a 23. hétre viszont 10 000-rel esett vissza, ami nem néz ki túl jól.

Vasárnap a teljes lakosság és a kereskedelmi célcsoport preferenciái szétváltak: az előbbiek a TV2-n sugárzott Mamma Miát nézték, míg az utóbbiak inkább az RTL Klubon vetített Cobra 11-et és a Szörny Rt-t választották.

Mamma Mia!

 

Az általánosságban elmondható, hogy a nézőszámokon is látszik már: feltartóztathatatlanul közeledik az uborkaszezon, lemorzsolódnak a tévénézők, és drasztikusan csökken a nézettség. Az RTL Klub Híradója például sok havi mélypontot ért el a kereskedelmi célcsoportban az átlagos nézőszám tekintetében, a múlt héten mindössze 106 585 volt 14,5 százalékos közönségarány mellett, ez 6000-es esést jelent az előző héthez képest, a közönségarány viszont csak fél százalékot esett, ami azt is jelenti, hogy eleve kevesebben nézték a tévét múlt héten, mint az azt megelőzőn. A TV2 hírműsorát, a Tényeket adásonként átlagosan 112 983 néző követte figyelemmel múlt héten, míg azt azt megelőzőn még 123 257-en, vagyis itt egy 10 000 fős zuhanásnak vagyunk tanúit, a közönségarány 16,5 százalékról 15,6-ra esett.

Ezen a héten már az RTL Klub is átáll a nyári menetrendre, és ismétlésekkel kísérli meg a maradék tévénézők igényeit kielégíteni, de aztán hamvaiból feltámadó főnixmadárként június 28-án máris új műsort indít: a Mestercukrászt június 28-tól minden hétköznap 20 órától vetíti a csatorna.