A nézők többségének mindegy, melyik hírműsort nézi. Ismét az RTL Klub Híradója került ki győztesen a hírműsorok versenyéből, most épp a Tények nézettsége zuhant rég nem látott mélységbe.
Két hete írtuk, hogy az RTL Klub Híradójával olyasmi történt, ami már emberemlékezet óta nem, ugyanis a Tényeket nézték többen a kereskedelmi célcsoportban (18 és 49 év közöttiek), és az RTL Klub Híradója hatalmas eséssel alulmaradt a küzdelemben. Eddig tarthatott a TV2 öröme, múlt héten visszaállt a „rend”, az RTL Klub Híradója volt nézettebb a kereskedelmi célcsoportban.
RTL Klub TV2
nézőszám SHR nézőszám SHR
10. hét 187 895 17,2% 168 671 15,6%
11. hét 195 882 16,4% 188 433 15,9%
12. hét 206 839 19,9% 148 737 14,4%
13. hét 153 508 15,9% 142 725 15,1%
14. hét 182 701 17,3% 162 436 15,7%
15. hét 183 384 16,9% 165 694 15,4%
16. hét 154 333 16,7% 141 810 15,4%
17. hét 149 511 16,7% 142 438 16%
18. hét 145 423 16,5% 141 110 15,9%
19. hét 124 051 15,2% 138.849 17,1%
20. hét 130 568 14,1% 133 702 14,5%
21. hét 148 304 17% 129 736 15,2%
A 19. és a 20. héten a Tények volt a nézettebb, viszont a múlt héten, vagyis a 21. héten látványos esést produkált, míg az RTL Klub Híradója látványos növekedést. A TV2 hírműsora már nagyon régen teljesített ennyire rosszul, hosszú idő óta a múlt heti volt a legrosszabb eredménye.
Megpróbáltunk rájönni az okokra: azt találtuk, hogy pünkösdhétfőn, amikor nem a hétköznapi műsorrend volt az ünnepnap miatt, a Tényeket nézték még többen: feltehetően azért, mert a hírműsor előtt a Gru 3-at vetítették (87 146 néző; 9.3% SHR), ami sokkal nézettebb volt, mint a vele egy időben az RTL Klubon vetített Solo: Egy Star Wars történet (46 214 néző; 5.2% SHR).
A nézők pedig – ezek szerint – nem törik össze magukat, hogy a távirányítóért nyúljanak, sokan „lustaságból” azon a csatornán maradnak, ahol az előző műsort nézték,
emiatt sokkal jobb lett ezen a napon a Tények nézettsége a kereskedelmi célcsoportban: Tények: 205 143 néző; 17,5% SHR; RTL Híradó: 181 349 néző; 15,3% SHR.
Majd jött a kedd és a szerda, amikor már hétköznapi műsorrend volt, viszont valamiért a korábban az eget verdeső közönségarányt produkáló török szappanopera, A bosszú csapdájában nem muzsikált olyan jól. A szokásos 20 százalék körüli közönségarány 12,5 és 14,6 százalékra esett vissza, míg a vele egy időben az RTL Klubon vetített Barátok közt, ha csak rövid időre is, de 7 százalékig kúszott, ami a jobb napokat megélt sorozatnál manapság már javuló tendenciát jelent. E két napon tehát az RTL Klub Híradója került fölénybe, csütörtökön és pénteken aztán belehúztak a török szappanopera rajongói, és a sorozattal együtt a Tényeket is felhúzták a nézettségi versenyben. Mivel a szombatot A mi kis falunkkal nem tudja elveszíteni az RTL Klub, egyértelmű volt, hogy ezen a csatornán nézik többen a Híradót is, és a hét utolsó napja is az RTL Klub hírműsorának kedvezett, ez pedig oda vezetett, hogy az egész heti hírversenyt is az RTL Klub nyerte.
A fentiekből következik, hogy a nézők nagy hányadának szinte mindegy, hogy melyik hírműsort nézik, ők nem meggyőződésből választják meg információforrásukat, sokkal inkább „kényelmi” szempontok döntenek.
A hét legnézettebb műsora – a sorozat indulása óta minden egyes héten – A mi kis falunk új, szombati epizódja lett: a teljes lakosság körében 876 380 nézőt és 22,4 százalékos közönségarányt produkált, utána a tizenharmadik helyig RTL Klub Híradók és Tények váltják egymást, a tizennegyedik helyre ért be A Konyhafőnök legnézettebb, pénteki része 557567 nézővel és 14,9 százalékos közönségaránnyal. Az Exatlon Hungaryt minden nap megverte az RTL Klub főzős műsora, de az is látszik, hogy A Konyhafőnök is veszíteni kezdett a nézettségéből.
A kereskedelmi célcsoportban még szembetűnőbb a különbség: A Konyhafőnök adását átlagosan 205 975 néző választotta 15,2 százalékos közönségarány mellett, míg az Exatlon Hungary egy-egy epizódjára átlagosan 162 354 néző volt kíváncsi, a közönségarány pedig 12,7 százalék volt. Ez a helyezéseken is látszik: A mi kis falunk első helyezése után a következő három helyen A Konyhafőnök egy-egy adását találjuk ebben a célcsoportban, a legnézettebb, keddi Exatlon adás a tizenkettedik helyre ért be.
Filmek tekintetében a TV2 választott jobban a múlt héten: a kereskedelmi célcsoportban hetedik helyre ért be a pünkösdhétfőn sugárzott Jurassic World: Bukott birodalom (185 721 néző; 13,8% SHR), a szintén hétfőn vetített Gru 3. pedig a tizedik helyezést szerezte meg (179 267 néző; 12,3% SHR).