A Mikulás nagy rajongója a róla mintázott szuperhősfilmnek, a Szupermikulásnak, amelynek éppen bemutatják a harmadik részét. Régi vágya aztán váratlanul valóra válik, amikor véletlenül beüti a fejét, és elkezdi azt hinni, hogy ő a filmekből ismerős, különleges képességekkel rendelkező Szupermikulás.
Niko, a repülő rénszarvas álma, hogy tagja legyen a Mikulás szánját húzó elit rénszarvas csapatnak és karácsonykor segíthessen kihordani az ajándékokat. A büszke különítménynek már tagja az édesapja is, aki maga is azt szeretné, ha a fia a nyomdokaiba lépne. Amikor végre megnyílik a tagfelvétel a szakaszba, Niko váratlanul ellenfelet kap. Egy rendkívül ügyes rénszarvas lány szintén szeretne bekerülni a karácsonyi osztagba, alkalmanként viszont csak egy rénszarvas kerülhet be a csapatba. És ha mindez még nem volna elég gond, az ajándékszállító szán egy reggel eltűnik, így veszélybe kerül az egész karácsony.
Van az Északi-sarkon egy titkos bázis. Különlegesen kiképzett szolgálat őrzi, high-tech kütyük segítségével irányítják, és a személyzete csupán egyetlen, pontosan meghatározott célra koncentrál. De szerencsére nem katonák, nem deszantosok és nem titkosügynökök. Hanem manók. Főnökük pedig a Mikulás (J. K. Simmons), akinek – bármilyen jóságos – megvan az oka az óvatosságra. Ezért van mindig mellette a hű testőre, a világ legnagyobb manója, a kősziklakeménységű Dwayne Johnson. Amikor valaki betör a behavazott kupola alá, és elrabolja a Mikulást, neki kell a nyomába erednie. Csakhogy az év legfontosabb napja vészesen közeledik, ezért bevonnak az akcióba egy civilt, a menő embervadászt (Chris Evans) is. A mesék világán edződött szuperhős és cinikus földi bűnöző kénytelen összefogni, hogy együtt mentsék meg az ünnepet. De ehhez ki kell nyomozniuk, ki rabolta el a Mikulást, miért támadnak rájuk felbőszült hóemberek, és mekkora taslit tud adni a rosszak listájának örök toplistása: a Karampusz. Az új Jumanji-filmek rendezője, Jake Kasdan ismét azt csinálja, amiben a legjobb: új filmje is egyszerre mesés, vicces, meghökkentő ötletekkel teli és nagyon látványos – valamint pompás szerepet kínál Dwayne Johnson-nak.
Középfölde visszavár: Az eredeti A Gyűrűk Ura-trilógia még nem mondott el mindent arról a lenyűgöző világról, amelyben emberharcosok, orkok, tündék és törpök éltek és harcoltak. Az eredeti trilógiában elbeszéltek előtt 183 évvel játszódó történetnek Lovasvég legendás királya, Pörölykezű Helm a hőse. Amikor Wulf, a ravasz és kegyetlen dúnföldi vezér megtámadja, mert bosszút akar állni apja haláláért, Helm és a népe hiába védekezik hősiesen, végül vissza kell vonulniuk az utolsó erődjükbe, Kürtvárba: abba a csodás, hatalmas erődrendszerbe, amely melletti szakadékot azóta Helm-szurdoknak hívják. És amikor már nincs hova hátrálniuk, Héra, Helm lánya veszi át az ellenállás irányítását: ő vezeti a maradék, maroknyi harcost, aki szembeszáll a pusztítással.
Közeleg a karácsony, az erdőben pedig mindenki erre a varázslatos ünnepre készül. De nem várt esemény töri meg az ünnepi hangulatot: a Mikulás szánját meg kell menteni. Róka, gólya és barátaik a szán nyomába erednek, egy kiscsibe mindent megtesznek, hogy megmentse a karácsonyt, és még egy hiúz miatt is aggódhatunk. A karácsony tele van csodás meglepetésekkel...
Kiara, Simba és Nala kislánya Rafiki segítségével, no meg Timon és Pumbaa hathatós közreműködésével ismeri meg nagyapja, Mufasa legendáját. Az emlékképekben Mufasa elárvult, egyedül bolyongó kölyökként elevenedik meg, mígnem belebotlik a rokonszenves oroszlánba, Takába, aki királyi vérvonal képviselője és a trón várományosa. Ez a váratlan találkozás nagy kalandok kezdetének bizonyul, melyek során egy csapat kívülálló élete célját kutatja; a köztük szövődő kötelék próbatétel elé kerül, miközben együttes erővel próbálják kivédeni egy halálos ellenség fenyegetését.
A film főszereplője egy anya (Udvaros Dorottya), aki férje halála után elhatározza, hogy teljesíti annak utolsó kívánságát, és lányaival (Lovas Rozi, Tenki Réka, Trill Beatrix) váltóban lefutja a maratont. Apró probléma, hogy egyikük sincs fizikálisan és mentálisan felkészülve a futásra. Az anya és lányai mellett ráadásul a rokonokat és barátokat is váratlanul éri a nők lehetetlennek tűnő vállalkozása.
Mi köti össze a múltat a jelennel? Természetesen a szerelem. És a zene. De csak ha nagyon jó. Lili korunk tipikus lánya: magányos, és igyekszik bebeszélni magának, hogy így jó neki. De egyszer a szülei lakásában talál egy régi levélcsomagot, amit az anyja, úgy látszik, egyáltalán nem akart megmutatni neki. Ő persze nem sokat habozik, olvasni kezd, és megelevenedik előtte a múlt… …a kilencvenes évek elejének egy felejthetetlen nyara, amikor három jó barátnő a Balatonnál vakációzik, és közülük csak Eszter (Törőcsik Franciska) akar hűséges maradni az otthon hagyott, karót nyelt pasijához. De általában mérnöki pontossággal követett terveit kissé összekuszálja, hogy megismerkedik egy sráccal (Ember Márk), aki laza, vicces és van még egy nagyon jó tulajdonsága: egy zenekarban játszik, és esténként a szigligeti strandon lép fel a haverjaival. Mi lehet ebből? Kavarodás? Szerelem? Féltékenység? Néhány csók? Néhány pofon? Még több csók? Ez a minimum. A Balaton parti nyár áthangolja néhány fiatal ember életét – és még a gyerekeikét is.
Ájuldozó gyerekek és végeláthatatlan beszédek az ünnepélyes tanévnyitón. Finomfőzelék és hipós felmosóvíz jellegzetes szaga a menzán. A Berlinből hazaköltözött tízéves Palkó (Paul Mátis) csodálkozva szemléli egy átlagos magyar iskola mindennapjait. Egyedül Juci néni (Mészöly Anna), a pályakezdő tanárnő érti őt meg igazán, aki szintén elszenvedője a házmester-kultúrában megragadt intézményi rendszernek. A helyenként groteszkbe hajló, örkényi hagyományokat továbbvivő Fekete pont számos hazai producer együttműködésében, független alkotásként valósult meg.
A korábbi Bogyó és Babóca mozifilmekhez hasonlóan ezúttal is Bartos Erika 13 rövid meséjét fűztük össze. A történetekre legjellemzőbb, vissza-visszatérő motívum az empátia, az odafigyelés, a folyamatos törekvés a mások kívánságainak, vágyainak teljesítésére. A magyarországi gyerekközönség körében jól ismert, több mint 100 karakter mellett ezúttal is feltűnnek új szereplők: a Rézbogár, aki a harangok és csengők mestere, Borz Ottó, aki egy piros frizbit ajándékoz barátjának, Mókus Regőnek, valamint az Ezerlábú, akit távoli rokona, a Százlábú meghív magához almaszüretre. A mesék nélkülöznek minden öncélú erőszakot, szándékuk szerint „szépre-jóra” tanítanak, a legkisebbek számára is jól követhetőek, jól befogadhatóak.
A Barátom, a pingvint egy epikus igaz történet ihlette. Joao, a halász egy nap egy olajszennyezéstől szenvedő pingvinre talál a tengerparton, akire segítség nélkül a biztos halál vár. A férfi megtisztítja a pingvint, majd a megerősödött kisállatot útnak engedi. A pingvin viszont a megmentőjével marad, s a hónapok alatt különös barátság alakul ki közöttük. A kis madár aztán egy nap eltűnik, ám a csoda ezzel nem ér véget: a pingvin évről évre visszatér a halászhoz. Még a hatalmas óceán sem tudja elválasztani a barátokat, ezzel felejthetetlen élménnyel gazdagítva a nézőt is.
Miután váratlan hívást kap felfedező őseitől, legénysége élén Vaiana nagy utazásra indul, s természetesen vele tart Maui is. Óceánia távol eső vidékein, rég elveszett vizeken át visz az útjuk, ahol olyan kalandokba keverednek, amilyenekről Vaiana még csak nem is álmodott.
A WICKED az Óz boszorkányainak nem ismert története, melyben az Emmy-, Grammy- és Tony-díjas Cynthia Erivo (Harriet - Szabadság vagy halál, a broadway-i Bíborszín) alakítja Elphabát, a szokatlan zöld bőrszíne miatt félreértett fiatal nőt, akinek még fel kell fedeznie az igazi erejét, és a Grammy-díjas, sokszoros platinalemezes szupersztár Ariana Grande alakítja Glindát, a kiváltságokban és ambícióban dúskáló népszerű fiatal nőt, akinek még fel kell fedeznie az igazi szívét és lelkét. Ők ketten a Shiz Egyetem diákjaiként találkoznak Óz csodaországában, és váratlan, de mély barátság szövődik köztük. Miután találkoznak Ózzal, a nagy varázslóval, a barátságuk válaszúthoz ér, és életük külön utakon folytatódik. Glinda rendíthetetlenül áhítozik a népszerűségre, ezért enged a hatalom csábításának, miközben Elphaba eltökélten hű akar maradni önmagához és a körülötte lévőkhöz, és ez váratlan és meglepő következményekkel jár a jövőjére nézve. Különleges kalandjaik során végül beteljesedik a sorsuk, belőlük lesz az északi jó boszorkány és a gonosz nyugati boszorkány Óz birodalmában.
A Felix Salten azonos című könyvéből készült film egy fiatal őz kalandjait meséli el, aki felfedezi a körülötte lévő erdő világát és titkait, miközben anyja kitartásra tanítja. Amikor beköszönt az ősz, Bambi kimerészkedik az ismeretlenbe, a vadászok pedig örökre elválasztják őt az anyjától. Ettől kezdve a fiatal őzgidának meg kell tanulnia önállónak lennie, amiben gyermekkori barátja is segít neki.
A vad robot Rozzum 7134 (röviden „Roz”), egy jövőbeli robot krónikája, aki egy lakatlan szigeten vetődik partra. A túlélés és felfedezés meséje akkor kezdődik, amikor Roz váratlanul egy árva kisliba védelmezője lesz, akit Csiricsőrnek nevez el. Együtt harcolnak a túlélésért a zord környezetben, de csak egy különc állatokból álló összetartó csapat segítségével tudnak boldogulni, akik először a barátaik lesznek, majd együtt egy nagy családdá válnak. Roz és csapata végül megmentik a szigetet a robotinváziótól, melyet Roz gyártója indít, mert minden áron vissza akarja hozni az elvadult robotot a civilizációba. A vad robot érzelmes történet arról, hogy mind képesek vagyunk „felülmúlni a programunkat”, hogy többé váljunk, mint amire a sors szánt minket. Roz nem csak hogy megtalálja a túlélés módját egy veszélyes világban, de új értelmet is ad az „életének” azzal, hogy szülői felelősséget vállal magára. A film azt mutatja meg, milyen vadnak és elevennek lenni, és hogy a túlélés kulcsa egy kegyetlen világban az összefogás. Az animációs film Peter Brown bestsellere alapján készült.
A híres vállalkozó, Vincent állandóan pörgő élete hirtelen megtorpanásra kényszerül, amikor az autója lerobban egy hegyi úton. A természet mélyén, a modern világ elől elrejtőzve élő Pierre siet a segítségére, és vendégül látja Vincent-t az otthonában. A szögesen ellentétes értékeket képviselő férfiak mély őszinteséggel és sok nevetéssel teli találkozása mindkettejük gondolkodását örökre megváltoztatja…
Az amerikai pár tízéves lányukkal, Claire-rel (Antonella Rose), a nagypapa, Lawrence (Danny De Vito), olasz dolomitokban lévő szállodájába utaznak. Rendszerint ezt karácsonykor teszik, ám idén már nyáron felbukkannak. Ennek oka pedig az, hogy a szülők el akarnak válni, és Lawrence-től várják, hogy ezt Claire-rel is tudassa, mivel ő és unokája különleges kapcsolatban állnak egymással. Amint Claire ráébred, hogy idén már nem lesz közös családi karácsonyuk, kitalálja, hogy azon nyomban, augusztusban rendezzék meg az ünnepet, és hozzák ide a többi nagyszülőt is. Claire, összejátszva a nagypapával, olyan programokat szerveznek, amik szülei összehozására irányulnak. Azonban az egész akció balul sül el, és éppen a nagyszülők házassága kerül veszélybe.
Azahriah poptörténelmet írt, amikor 2024 májusában három egymást követő koncerten töltötte meg a Puskás Arénát. De ez a film nem egy koncertfilm. Nem egy zenés dokumentumfilm. Nem is egy hagyományos portréfilm. A Mi vagyunk Azahriah egy valóságos és egy képzeletbeli utazás története, amelyeket Azahriah élete és dalai ihlettek.
A hetvenéves, de lélekben még mindig fiatal Mahin magányos életet él Teheránban, csak a barátnőivel jár össze. Egy nap azonban elhatározza, hogy kézbe veszi saját sorsát, és feleleveníti szerelmi életét. Egy véletlen találkozás élete legkülönlegesebb estéjéhez vezet…
A film főhőse egy kisfiú, akit Piel-nek hívnak, s aki egy végzetes baleset során egyedül marad a titokzatos, félelmetes Perdide bolygón.A korabeli kritikusok fanyalogtak: "a néző egy jól megcsinált rossz filmet lát". A baj az, hogy "a film figurái lényegében a jó öreg Walt Disney-iskolát követik, némi pop-artos képregény megoldással fűszerezve. Csakhogy ezzel a módszerrel nem lehet fantasztikus figurát rajzolni!" - dörög a kritika. Hát lehetett! Kicsit Walt Disney-sen ugyan, de mindenki a maga módján rajzolt. A hosszú animáció sokak által kedvelt és használt műfaj.