2,4 millió előfizetőt vesztettek 2022 utolsó negyedévében, ami miatt tömeges elbocsátások várhatók.
Miközben a Disneyland vidámparkok szárnyalnak, a cég streaming részlege hatalmas gondban van, miután 2022 utolsó negyedévében első komolyabb visszaesését produkálta 2020 végi indulása óta. A tavalyi év utolsó három hónapjában a Disney+
nem kevesebb mint 2,4 millió előfizetőt veszített
– ami sokkal több annál, mint amennyit a szakértők esztimáltak.
A felhasználók legnagyobb arányú elvesztése a Disney+ Hotstarnál, a Disney+ indiai és délkelet-ázsiai verziójánál volt tapasztalható. Hiszen miközben Észak-Amerikában (azaz az Egyesült Államokban és Kanadában) mind a Disney+, mind a szintén a cég érdekeltségébe tartozó Hulu és az ESPN tévécsatorna növekedést tudott elérni az előfizetők számában, addig a korábban említett régióban tömegek hagyták ott a streaming szolgáltatót, miután az elveszítette a területen igen népszerű Indian Premier League krikettmeccsek streaming közvetítési jogait.
A hatalmas visszaesés még vélhetően a Disney előző vezetőjének, Bob Chapeknek köszönhető, akinek a regnálása alatt a cég mélyrepülésbe kezdett, ezért – ahogy arról ebben a cikkünkben már beszámoltunk – tavaly novemberben menesztették, és helyette a korábbi vezér, Bob Iger tért vissza, aki máris hatalmas változtatásokat tervez a gondok orvoslására.
Iger célja, hogy 5,5 milliárd dollárt takarítson meg, ezért nem kevesebb mint
7 ezer embert bocsátanak el
a cég alkalmazottai közül, ami a munkatársak számának több mint 3 százalékát jelenti. Az új vezetés ezenkívül a marketing- és a technológiai költségeken tervez még spórolni, továbbá – szintén a takarékosság jegyében – három nagyobb részlegbe vonják össze a céget: a Disney Entertainment, az ESPN, azaz a tévés és a Disney Parks (a már említett vidámparkok) osztályába.