Lenyomhatja a Netflixet a Disney+?

Miközben az egyelőre még piacvezető Netflix súlyos gondokkal küszködik, a másik streamelős óriás felülmúlta a várakozásokat – és nem akarnak itt megállni.

Ahogy arról korábban már beszámoltunk, rájár a rúd a Netflixre: miután az előzetesen várt 2,5 millió új előfizető helyett 200 ezres csökkenéssel zárták az első negyedévet, a cég egyetlen nap leforgása alatt 54 milliárd dollárt veszített az értékéből, mivel részvényei brutális 35,1 százalékot estek – majd az i-re az tette fel a pontot, hogy emiatt saját részvényesei perelték be (azt állítva, félrevezették őket a várható növekedéssel kapcsolatban).

A legújabb hírek szerint

a konkurens Disney+ ezzel szemben prosperál:

2022 első negyedévében 7,9 millióval növekedett az előfizetőik száma, ami jócskán meghaladja az előrejelzett 5,2 milliót. Ez egyébként alátámasztja azt az elméletet, hogy a Netflix veszteségeinek egy részét az okozza, hogy a rivális streaming szolgáltatók elhódítják az előfizetőiket – a Pixar-, Marvel- és Star Wars-tartalmakat is kínáló Disney+ pedig igencsak vonzó a fogyasztók számára.

Forrás: Wikipédia


A gigacég streaming részlege így jelenleg világszerte 137,7 millió előfizetőnél jár – és ez a szám a jövőben várhatóan még tovább nő, hiszen számos országban, például Magyarországon még majd csak ezután fog elindulni a szolgáltatásuk. (Arról, hogy a hazánkban június 14-én induló Disney+-ra máris kedvezményesen előfizethetünk, itt írtunk korábban.) Üröm az örömben ugyanakkor, hogy a felhasználók számának emelkedése nem hozta meg a remélt anyagi növekedést: pénzügyileg a várt 20,05 milliárd dolláros bevétel helyett „csak” 19,25 milliárddal zárták az év első három hónapját, ami miatt a Disney-részvények értéke is csökkent némileg (2 százalékkal) a napokban.

Bob Chapek Disney-vezér ezzel együtt sikerként könyveli el az eredményeket, sőt, a Variety szerint azt is elárulta:

távlati céljuk az, hogy 2024 végére elérjék a 230–260 millió előfizetőt, azaz a piacvezető szerepet tűzték ki maguk elé.

A Netflix jelenleg 222 millió felhasználóval rendelkezik, szóval még mindig jelentős az előnyük a Disney+-szal szemben, de ha az eddigi tendenciák folytatódnak, egyáltalán nem esélytelen a dolog (a Netflixről ráadásul nemrég elterjedt, hogy az év végén már reklámok is futhatnak rajta). Addig azonban még az Amazon Prime Videót is meg kéne előzniük, hiszen egyelőre még ők is a Disney előtt járnak.


(via IGN.hu, Variety)