Rájár a rúd a Netflixre: idei első negyedéves jelentése szerint a streamingszolgáltató mintegy 200 ezer előfizetőt vesztett el, és várhatóan további kétmillióval nő ez a szám a következő negyedévben.
A részvényeseket természetesen nem igazán hatotta meg mindez, és miután megszabadultak részvényeiktől, az árfolyam 35,1%-ot zuhant egyetlen nap alatt.
Ennek köszönhetően a cég nem kevesebb mint 54,4 milliárd dolláros veszteséget könyvelhetett el.
A januári zakóval együtt a szolgáltató így vállalati értékének 65%-át veszítette el. A Netflix zuhanórepülésének számos oka van: a karanténidőszak végével óhatatlanul csökkent az előfizetői kedv, miközben a gazdasági folyamatok egyre inkább arra ösztönzik a felhasználókat, hogy a filmes tartalmak helyett alapvető szükségleteikre költsenek. Emellett több streamingszolgáltató kínál olcsóbb előfizetést: a Disney+, az HBO Max és az Apple TV is növelte előfizetőinek számát az elmúlt időszakban.
A Netflix társ-vezérigazgatója Reed Hastings elmondása szerint több tervet is kidolgoztak a negatív folyamatok megfordítására, más kérdés, hogy ezek egyikét sem fogadta kitörő lelkesedés. A cég fontolóra veszi pl. a jelszómegosztás leállítását, mivel becslések szerint a felhasználók mintegy 100 millió háztartásban élnek ezzel az eszközzel. Mindemellett olcsóbbá tennék az előfizetést is, ám ez csak akkor lehetséges, ha a cég reklámoknak is helyet adna a felületein. Hogy ezek kombinációja miként növelné az előfizetői kedvet, az továbbra sem világos.
Forrás: Slashfilm