A cég szerint a fő bűnösök a jelszómegosztók és persze a konkurencia.
Közzétette 2022 első negyedévére vonatkozó üzleti gyorsjelentését a Netflix, és nem túl hízelgőek a számok:
200 ezer előfizetőt veszítettek, és a várakozások szerint a második negyedévben még 2 millió néző tűnhet el a platformról.
Januárban 221.84 millió előfizetője volt a streamincégnek, március végén már „csak” 221.64 millió.
Az elmúlt 10 évben ez az első eset, hogy egy negyedéves periódus alatt nem nőtt, hanem csökkent a Netflix előfizetőinek száma. Ezekben a számokban nincs benne az orosz-ukrán háború hatása, vagyis a szolgáltatás felfüggesztése Oroszországban.
A cég szerint négy ok állhat az előfizetőszám csökkenése mögött.
- A szolgáltatás további bővítése előtt olyan akadályok is állnak, amelyeket nem tudnak befolyásolni, például hogy sok háztartásban, ahol még hagyományos sugárzású csatornákat néznek, nincsenek streamelésre alkalmas tévékészülékek.
- Ugyan nagyjából 222 millió háztartásban fizetnek a szolgáltatásért, a jelszómegosztásnak köszönhetően van nagyjából 100 millió „potyautas” is.
- A konkurencia egyre izmosodik, a klasszikus tévék mellett ott a YouTube, az Amazon vagy a Hulu, az utóbbi három évben viszont a hagyományos műsorszolgáltatók (HBO, Paramount, NBC) is rájöttek, hogy a streaming a jövő, és ők is szeletet kérnek a tortából.
- Ezekhez járulnak hozzá olyan makrotényezők is, mint a megtorpanó gazdasági növekedés, a növekvő infláció, az orosz-ukrán háborúhoz hasonló geopolitikai események és a COVID utóhatásai.
A Netflix megoldásként az előremenekülést választja, vagyis továbbra is egyre több hangsúlyt fektet az eredeti tartalmak gyártására - példaképpen említik a negyedév legnézettebb sorozatait (Bridgerton, Az örökösnő álarca mögött), filmjét (Az Adam-projekt) és dokumentumfilmjét (A Tinder-csaló). Emellett bevezették a „dupla like” funkciót, így a sima tetszésnyilvánításnál hangsúlyosabban lehet jelezni, ha tetszett egy tartalom, ami segíti az algoritmus tökéletesítését.
A cég vezérigazgatója, Reed Hastings ezen túl bejelentette, hogy a jelszómegosztás ellen még határozottabban lépnek fel, a jelszómegosztás elleni rendszer globális bevezetése azonban körülbelül egy évet vesz igénybe. Nem kizárt az sem, hogy bizonyos feltételek mellett „legalizálják” a megosztást, például úgy, hogy plusz díjat kérnek érte.
A másik mentőötlet a „reklámokkal támogatott szint” bevezetése lehet,
amelyet pár éve még Hastings is ellenzett. A rendszer lényege az lenne, hogy aki kevesebbet akar fizetni a Netflixért, az választhatna egy reklámokkal teli verziót. Más streamingszolgáltatóknál erre van példa, de a Netflix eddig büszkén hirdette, hogy az ő platformjuk szigorúan reklámmentes.
via: Variety