A New York Times szerint igen, mert a streaming platform dolgozói már erről diskurálnak egy belsős levelezésben. A hirdetésekért cserébe viszont lenne egy olcsóbb előfizetési szint is.
A Netflix az idei utolsó negyedévben állítólag elindítja a hirdetésekkel támogatott, de olcsóbb előfizetői csomagját, illetve a korában már szintén sokszor emlegetett jelszómegosztást is rendbe tennék – írja a Műsoron.hu. Az információt elsőként a The New York Times szellőztette meg: a lap birtokába jutott ugyanis a streaming szolgáltató egyik belsős levelezése.
Tény, hogy Netflixnek mostanában már nem áll olyan jól a szénája, mint régen. A streaming szolgáltató nemrég egyik napról a másikra 54 milliárd dollárt veszített az értékéből. Ráadásul ezután a saját részvényesei perelték be a céget, mert szerintük a Netflix hat hónapon keresztül félrevezette őket a várható növekedéssel kapcsolatban, és emiatt következett be az az óriási perecelés is a tőzsdén, aminek végül a részvényesek lettek a kárvallottjai.
A Netflix erre válaszul több kísérletet is tett a megcsappant nézettségi mutatók, a zuhanó részvényárfolyam és a megugrott költségek korrigálására. Ismét napirendre vették többek között az évek óta népszerű kiskapu, a jelszómegosztás kérdéskörét. Számos országban ki lehet ugyanis cselezni a Netflixet azzal, hogy az előfizető belépési jelszavát olyan rokon vagy ismerős is vígan használja, aki nem is él egy háztartásban az előfizetés tulajdonosával (ráadásul ezekre a „bliccelőkre” nem is sújt le vasszigorral a szolgáltató). De belengették az alacsonyabb összegű, de hirdetéseket is tartalmazó előfizetési szint ötletét is, amelyhez hasonlót egyébként a Hulu és az HBO Max is tervez már egy ideje bevezetni. Ezzel a nézők olcsóbban nézhetnének Netflix-exkluzív filmeket és sorozatokat, de cserébe a reklámokat is végig kell ülniük.
Fontos megjegyezni, hogy azok a Netflix-előfizetők, akik megtartják a jelenlegi csomagjukat, nem fognak reklámokat látni. Viszont a havidíjuk ettől még megdrágulhat, mert a streaming szolgáltató mostanra már igen nehezen tudja kordában tartani az elszabadult költségeit. Ez többek között olyan tételeket takar, mint a Stranger Things várva várt 4. évada, amit epizódonként 30 millió dollárból forgattak le a (ez 9 rész esetén máris 270 millió dollár – miközben James Cameron 250 millióból egy Avatar 2-kaliberű, látványos mozifilmet tesz le az asztalra!)
A New York Times cikke szerint a Netflix-főnökség az alkalmazottainak szóló mailben osztotta meg a reklámokat is tartalmazó előfizetési szint bevezetésének felgyorsított ütemtervét, ami eszerint 2022 végén, az év utolsó három hónapjának valamelyikében lesz esedékes. Szó volt még a levélben a fentebb már emlegetett jelszómegosztás visszaszorításáról is, ez azonban még a Netflix dolgozói szerint is visszafelé sülhet el abban az esetben, ha a felhasználók úgy döntenek, hogy ha nem lehet mással megosztani a belépési jelszót, akkor inkább leiratkoznak.
A Netflix vezetői korábban éveken át kitartottak amellett, hogy a szolgáltatásuk soha nem tartalmaz majd reklámokat – hiszen pont emiatt lettek népszerűbbek a hagyományos tévécsatornáknál. Úgy tűnik viszont, hogy ezt az ígéretet most sutba fogják dobni a gomba mód elszaporodó streaming platformok egyre kiélezettebb versenye miatt, mert ezen a piacon a Netflixnek egy ideje már nemcsak az HBO-val, az Amazonnal és a Huluval kell versenyeznie a nézők kegyeiért és pénztárcájáért, hanem olyan bivalyerős konkurensekkel is, mint a Disney+, a Paramount+ vagy a Discovery+.