E program a Duna menti monarchián keresztül vezető, számos fő- és szárnyvonalat magában foglaló, gigantikus vasúti hálózat építését mutatja be, melynek célja galíciai sztyeppéknek az Adriai-tenger partjával való összekötése volt a célja. A film kiemeli a vasútépítés sokféle hatását, illetve annak rendkívüli jelentőségét a hadsereg és a hadviselés szempontjából. Egy hanyatló birodalmon több ezer kilométeres vasútvonalán tett utazást mutat be, mely az Oszták-Magyar Monarchia kétfejű sasos emblémája alatt városokhoz és falvakhoz, erdőkhöz és hegyekhez, továbbá sziklás tengerpartokhoz visz el bennünket.
Figyelem: A beküldött észrevételeket a szerkesztőink értékelik, csak azok a javasolt változtatások valósulhatnak meg, amik jóváhagyást kapnak. Kérjük, forrásmegjelöléssel támaszd alá a leírtakat!
Egyáltalán mirõl szól ez a kétrészes film?
A Monarchia vasútjairól csak felületesen.
A magyarokhoz hasonlóan a csehek sem kaptak sok teret. Viszont túlsúlyosra sikeredett a Monarchia eleve bizonytalan, keleti "végeinek" (Galícia, Nyugat-Ukrajna, stb.) és az "osztrák" Adriának (Trieszt, stb.) a bemutatása. Persze a császári pár kedvenc helyei, ahová vasúttal utazhattak. Aztán némi aktualitás az I. VH idekapcsolásával. s a megszólalók egy része is érdektelen dolgokról beszélt. Arról már ne is essék szó, hogy itt-ott hibák is felbukkantak (a századfordulóra a meghatározó magyar vasútvonalak gyakorlatilag mind állami /MÁV/ tulajdonba kerültek, stb.)
Ami elhangzott, az még osztrák szemszögbõl is vékonyka.
Amúgy egészen szépen fényképezett anyag volt, csak éppen az egész rossz koncepcióval...
Sajnálatos módon már megint egy egyoldalú filmet sikerült csinálni. Teljesen elsikkasztva a magyar vasút-és mozdonyépítést. Csak pár példa: A kéregöntésû vasúti kerék Ganz mûhelyébõl került ki. A mozdony gyártás is híres volt.Több mint 22ezer km vasút hálózta be a Magyar Királyságot.A vasútépítés folyamatos volt szinte. A nagy háború kitörésekor is voltak építés alatt lévõ vonalak.Észak-Magyaroszágtól Fiuméig és a Tiszántúltól-Fiuméig is el lehetett jutni.De az osztrák császárságba is.A kelet-magyaroszági(erdélyi) vasútvonalakat is fejlesztették. De Horvátország vasút vonalát. mely MÁV kezelésben volt. Ott volt még Bosznia-Hercegovina vasúti fejlesztése ami közös volt. Mai áron milliárdokat fektettek a vasutak építésébe. Hazugság hogy a monarchia elmaradott lett volna. Voltak elmaradott részei is. De ez más országokra is jellemzõ volt. A film egysíkúan mutatta be csak Ausztriára korlátozva a vasút történetét. A Viasat History leszerepelt. Sok filmjére jellemzõ az egyoldalúság, félre magyarázás.Mert az addig rendben is lenne, hogy bemutatják az osztrák császári vasutat, de utána a 3 vagy 4. részben a magyar vasútépítést kellett volna bemutatni Nem hiteles csatorna. Két részben kaptunk egy nesze semmit fogd meg jólt.
Az értesítések jelenleg le vannak tiltva! Amennyiben szeretnél cikkajánlókat kapni, kérlek, hogy a böngésző Beállítások / Értesítések menüpontja alatt állítsd be az értesítések engedélyezését!
Hozzászólások