Utazás a kétfejű sas birodalmának vasútvonalain

Bakancslistához adom
Auf den Schienen des Doppeladlers
12 éven aluliak számára a megtekintése nagykorú felügyelete mellett ajánlott osztrák dokumentumfilm, 102 perc, 2014

Értékelés:

6 szavazatból
Szerinted?

E program a Duna menti monarchián keresztül vezető, számos fő- és szárnyvonalat magában foglaló, gigantikus vasúti hálózat építését mutatja be, melynek célja galíciai sztyeppéknek az Adriai-tenger partjával való összekötése volt a célja. A film kiemeli a vasútépítés sokféle hatását, illetve annak rendkívüli jelentőségét a hadsereg és a hadviselés szempontjából. Egy hanyatló birodalmon több ezer kilométeres vasútvonalán tett utazást mutat be, mely az Oszták-Magyar Monarchia kétfejű sasos emblémája alatt városokhoz és falvakhoz, erdőkhöz és hegyekhez, továbbá sziklás tengerpartokhoz visz el bennünket.

Egyéb epizódok:

Stáblista:

Hozzászólások

Szerinted?
kérdések 2017 okt. 15. - 14:54:11 Előzmény Makuch Bertalan
osztrák sorozat, õk írták maguknak.
vino-et-veritas 2015 júl. 31. - 22:26:03 Előzmény Makuch Bertalan
Most néztem vissza a második részt.

Egyáltalán mirõl szól ez a kétrészes film?
A Monarchia vasútjairól csak felületesen.

A magyarokhoz hasonlóan a csehek sem kaptak sok teret. Viszont túlsúlyosra sikeredett a Monarchia eleve bizonytalan, keleti "végeinek" (Galícia, Nyugat-Ukrajna, stb.) és az "osztrák" Adriának (Trieszt, stb.) a bemutatása. Persze a császári pár kedvenc helyei, ahová vasúttal utazhattak. Aztán némi aktualitás az I. VH idekapcsolásával. s a megszólalók egy része is érdektelen dolgokról beszélt. Arról már ne is essék szó, hogy itt-ott hibák is felbukkantak (a századfordulóra a meghatározó magyar vasútvonalak gyakorlatilag mind állami /MÁV/ tulajdonba kerültek, stb.)

Ami elhangzott, az még osztrák szemszögbõl is vékonyka.

Amúgy egészen szépen fényképezett anyag volt, csak éppen az egész rossz koncepcióval...
Makuch Bertalan 2015 júl. 30. - 21:11:45
Sajnálatos módon már megint egy egyoldalú filmet sikerült csinálni. Teljesen elsikkasztva a magyar vasút-és mozdonyépítést. Csak pár példa: A kéregöntésû vasúti kerék Ganz mûhelyébõl került ki. A mozdony gyártás is híres volt.Több mint 22ezer km vasút hálózta be a Magyar Királyságot.A vasútépítés folyamatos volt szinte. A nagy háború kitörésekor is voltak építés alatt lévõ vonalak.Észak-Magyaroszágtól Fiuméig és a Tiszántúltól-Fiuméig is el lehetett jutni.De az osztrák császárságba is.A kelet-magyaroszági(erdélyi) vasútvonalakat is fejlesztették. De Horvátország vasút vonalát. mely MÁV kezelésben volt. Ott volt még Bosznia-Hercegovina vasúti fejlesztése ami közös volt. Mai áron milliárdokat fektettek a vasutak építésébe. Hazugság hogy a monarchia elmaradott lett volna. Voltak elmaradott részei is. De ez más országokra is jellemzõ volt. A film egysíkúan mutatta be csak Ausztriára korlátozva a vasút történetét. A Viasat History leszerepelt. Sok filmjére jellemzõ az egyoldalúság, félre magyarázás.Mert az addig rendben is lenne, hogy bemutatják az osztrák császári vasutat, de utána a 3 vagy 4. részben a magyar vasútépítést kellett volna bemutatni Nem hiteles csatorna. Két részben kaptunk egy nesze semmit fogd meg jólt.