Itt volt vége. A Woodstock-szellemiségnek, a szeretetről és a békéről szőtt hippi-álmoknak. A hatvanas éveknek. A hullámzó tömegben, a koncert helyszíne előtt összetorlódott kocsisorban lett vége egy Altamont néven ismert helyen. A film készítői, akik maguk is elképedve néztek kamerájukba, felvették az egészet, ahogy a rendezvényt fokozatosan maga alá temetette az erőszak és a káosz. Három évtizeddel később, nem utolsó sorban a digitális felújításnak hála, Albert és David Maysles dokumentumfilmje a Rolling Stones legendás altamonti fellépéséről jobb, mint valaha - mind képben, mind hangban. A felvételek felkavaróak és szürreálisak, de a lényeg mégis a zene - olyan klasszikus Stones-számok, mint a Satisfaction és a Sympathy for the Devil, amelyeket úgy játszanak, mintha az életük függne tőle.
Figyelem: A beküldött észrevételeket a szerkesztőink értékelik, csak azok a javasolt változtatások valósulhatnak meg, amik jóváhagyást kapnak. Kérjük, forrásmegjelöléssel támaszd alá a leírtakat!
Végre! A világ (sajnálatosan) legizgalmasabb, legjobb koncertje, ill. ennek egy bravúros dokumentuma - megjelent DéVéDén!
Ez a dokumentum a Rolling Stones (elsõ?) amerikai turnéján készült. Benne a híres-hírhedt altamonti fesztivállal, ahol a Pokol Angyalai örzõ-védõ motorosbanda tagjai agyonvertek egy afroamerikai ifjút, Meredith Huntert, aki állítólag pisztolyt szegezett a nézõtérrõl Jaggerékre. A Gimme Shelter címû filmben a tragédia nagy része látható is.
Déry Tibor ennek alapján írja meg kisregényét, Képzelt riport egy amerikai popfesztiválról címmel.
Az értesítések jelenleg le vannak tiltva! Amennyiben szeretnél cikkajánlókat kapni, kérlek, hogy a böngésző Beállítások / Értesítések menüpontja alatt állítsd be az értesítések engedélyezését!
Hozzászólások