Múlt héten folytatódott a Hotel Margaret mélyrepülése az RTL Klubon, viszont a Keresztanyu az előző heti gyengélkedés után újra növelni tudta nézettségét.
Merthogy a főműsoridőt kitöltő Fókusz, Keresztanyu, Hotel Margaret és a Késő Esti Híradó közül csak a Keresztanyu tartja pozícióját, még a Fókusz is veszített nézettségéből az előző héthez képest. Míg a 6. héten a kereskedelmi célcsoportban (18 és 49 év közöttiek) átlagosan 175 611-en néztek egy adást, addig a múlt (7.) héten ez a szám csak 165 673 volt. A közönségarány pesdig 16,8 százalékról 16,4 százalékra csökkent. A vele egy időben a TV2-n futó Tények Plusz nézettségi adatai fordítottan arányosak az RTL Klub magazinműsorával. A Tények Pluszt a 6. héten átlagosan 134 726 néző követte figyelemmel, a 7. héten viszont 142 226ra emelkedett ez a szám, a közönségaránypedig 13,1 százalékról 14,2 százalékra.
A Keresztanyu az előző heti „betegeskedés” után a múlt héten növelni tudta nézőszámát, de „csak” azért, mert az előző héten ennek a sorozatnak is beesett a nézettsége. A 6. héten 201 365-en néztek átlagosan egy epizódot a kereskedelmi célcsoportban, ami a legalacsonyabb szám lett a sorozat legújabb évadának történetében (januárban kezdődött az új évad). A 7. héten egy kicsit feljebb tudta tornázni ezt, és 212 312 nézőt érdekelt egy rész, a közönségarány 17,4 százalékos volt.
A TV2 Exatlonja is növelte nézettségét a múlt héthez képest: a 6. héten egy adást 161 744-en néztek, a 7. héten ez a szám már 174 453 lett, a közönségarány 14,6 százalékról 15,2 százalékra nőtt.
Ezzel a Keresztanyut természetesen nem tudta megelőzni, viszont a Hotel Margaret siralmas eredményeit messze túlszárnyalja, ugyanis az RTL Klub legújabb szériája ismét veszített amúgy sem túl népes közönségéből: a 6. héten a kereskedelmi célcsoportban egy-egy részt átlagosan 113 863-an néztek, a 7. héten viszont már csak 110 149-en, és a közönségarány is csökkent.
Az RTL Klub a Híradóval is elég csehül áll, második hete előzi be a Tények a kereskedelmi célcsoportban is, ami szintén súlyos veszteség a csatornának. Az RTL Híradóját átlagosan 170 742 néző követte figyelemmel a múlt héten, ami 18,9 százalékos közönségarányt jelentett, a Tényeket ezzel szemben 180 458-an nézték, ami 20,2 százalékos közönségarányt eredményezett a TV2-nek. Az megszokott dolog, hogy a teljes lakosság körében a Tényeket nézik többen, viszont a kereskedelmi célcsoportban eddig az RTL hírműsora állt a vezető helyen, egészen az előző hétig.
A TV2 beöltözős bulija, a Sztárban sztár továbbra is hasít mind a teljes lakosság (931 878 néző; 24% SHR), mind a kereskedelmi célcsoport (293 979 néző; 22,3% SHR) körében: mindkét célcsoportban újra a legnézettebb műsor lett a múlt héten, sőt, az év második legnézettebb műsora lett.
Az RTL Klub most nagyjából a Cápák között-tel tud vigasztalódni, ám ez a műsor igazán csak a kereskedelmi célcsoportban népszerű, itt a hét harmadik legnézettebb műsora lett 241 331 nézővel és 18,3 százalékos közönségaránnyal. A teljes lakosság körében csak a 35. helyet tudta megszerezni a nézettségi toplistán 524601 nézővel és 12,8 százalékos közönségaránnyal.
Egyébként hatalmas különbség van a kereskedelmi célcsoport és a teljes lakosság tévénézési szokásaiban: az utóbbi célcsoportban az első helyezett Sztárban sztár után a másodiktól a tizenharmadik helyig hírműsorok állnak, Tények és RTL Híradó vegyesen, majd a tizennegyedik helyen a Keresztanyu legnézettebb epizódja szerepel 700 503 nézővel, utána ismét egy Tények, egy RTL Híradó, egy Exatlon adás és a Keresztanyu további négy epizódja foglalja el a listát.
A kereskedelmi célcsoportban inkább szórakoztató műsorok vannak a toplista élén: a már említett Sztárban sztár, Keresztanyu, Cápák között után a negyedik helyen jött be a vasárnapi RTL Híradó (a Cápák között farvizén), utána következik a maradék négy Keresztanyu, és a 9., 10., 11. helyeken a Tények egy-egy adása.
Az RTL Klub most már lépéskényszerben van, hiszen elvesztette vezető szerepét a két csatorna versengésében: a kereskedelmi célcsoportban mért közönségarányok tekintetében már második hete a TV2 van nyerő pozícióban. Az RTL Klub a hét estéből kettőt tudott vinni, ebből az egyik, a hétfői napot épphogy csak be tudta húzni, a szombatot sikerült még megkaparintania A Tanár című sorozattal, ami a kereskedelmi célcsoportban 147 479 nézőt (31. helyezett a nézettségi toplistán), a teljes lakosság körében 465 192 nézőt (42. helyezett a nézettségi toplistán) vonzott.
A kereskedelmi célcsoportban, főműsoridőben mért közönségarányok tehát: TV2: 14,3% SHR; RTL Klub: 13,1% SHR. Ez pedig azt jelenti, hogy az RTL Klub-nak sürgősen ki kell találnia valamit Hotel Margarettel kapcsolatban, hogy ne rontsa le jobban a csatorna átlagát, már csak az a kérdés, hogy mit tudnak bevetni a TV2 Exatlonja ellen. Kíváncsian várjuk a fejleményeket.