Rekordnézettséget hozott a Cápák között című üzleti showműsor (RTL Klub) negyedik epizódja: a kereskedelmi célcsoportban (18 és 49 év közöttiek) az év legnézettebb programja lett.
A Cápák között 281 464 nézőt vonzott a kereskedelmi célcsoportban és ez 21 százalékos közönségarányt jelentett az RTL Klubnak, ezzel pedig a múlt hét (és 2022) legnézettebb műsora lett.
Nem volt ez előzmény nélküli: a múlt héten már összegyűjtöttük a műsor idei nézettségének alakulását: az első adást január 2-án vetítették, ekkor a kereskedelmi célcsoportban a negyedik helyre ugrott 237 811 nézővel és 14,4 százalékos közönségaránnyal. Az évad második adása január 9-én, már hetének legnézettebb műsoraként végzett 274 040 nézővel és 20,6 százalékos közönségaránnyal. A harmadik rész, január 16-án, vasárnap került adásba, a nézettségi lista első helyén végzett a kereskedelmi célcsoportban 243 167 nézőt leültetve a képernyők elé, mellyel 17,7 százalékos közönségarányt ért el.
A Cápák között tehát száguld, de ugyanezt elmondhatjuk az RTL Klubról is: a 18-49-es TOP10-es lista első 10 helyén csak és kizárólag a csatorna műsorai szerepelnek: hétköznapokon az RTL Klub Híradója 18-49-ben most is nyert a TV2 hírműsorával, a Tényekkel szemben (RTL Klub Híradó 20,2 lineáris SHR%, Tények 17,1 lineáris SHR%), ráadásul a január 23-i RTL Híradó a teljes lakosság körében a hét legnézettebb műsora lett.
Az RTL Klub saját gyártású sorozata, a Keresztanyu összes múlt heti epizódja szerepel a 18-49-es TOP10-es listán (átlag 17,8 lineáris SHR%), a sorozat különösen népszerű a fiatal és a fiatal férfi célcsoportokban (18-29-ben: 24,3 lineáris SHR%, míg 18-39 férfi csoportot tekintve lineáris 22,9 SHR%). A szombatonként futó A Tanár 4. évadának legújabb epizódja hozta a sávját, 18-49-ben 12,8 lineáris SHR%-al.
A TV2 korábbi aranytojást tojó tyúkja, az Exatlon Hungary népszerűsége kissé megkopott az első héthez képest:
Exatlon Hungary nézettsége
18 és 49 év közöttiek teljes lakosság
1. hét: 224 026 néző; 18,7% SHR 691 830 néző; 18,9% SHR
2. hét: 189 079 néző; 16,2% SHR 607 885 néző; 17,3% SHR
3. hét: 188 448 néző; 16,3% SHR 611 637 néző; 17,5% SHR
Múlt héten az Exatlon legnézettebb, pénteki adása a kereskedelmi célcsoportban csupán a tizennegyedik helyig jutott 199 983 nézővel és 17,5 százalékos közönségaránnyal. A teljes lakosság körében szintén a pénteki részt nézték a legtöbben a héten az öt adás közül: a nézettségi lista huszonegyedik helyéig tudott felkapaszkodni 646 176 nézővel és 18,3 százalékos közönségaránnyal.
A teljes lakosság körében most már sokadik hete az a tendencia, hogy a nézők „oda vannak” a hírműsorokért, legalábbis a hét 12 legnézettebb műsora valamilyen hírműsor: a nézettségi lista első tizenkét helyén az RTL Híradó és a Tények adásai váltogatják egymást. De míg ebben a célcsoportban a Tények van előnyben az RTL Híradóval szemben, addig a kereskedelmi célcsoportban pont fordítva: az RTL Klub hírműsora a nézettebb.
RTL Klub Híradó TV2 Tények
kereskedelmi célcsoport: 202 746 néző; 20,2% SHR 170 232 néző; 17,1% SHR
teljes lakosság: 760 604 néző; 22% SHR 771 240 néző; 22,5% SHR
Jövő héten startol el az RTL Klub új napi sorozata, a Hotel Margaret, ami hétköznaponként lesz látható a csatornán a Keresztanyu epizódja után: meglátjuk, ezzel a húzással mennyire vág alá az Exatlonnak, valamint a jövő héten kerül adásba a TV2-n a Sztárban sztár legújabb évada, ami ráadásul pont vasárnapi program, vagyis kihívót kap a Cápák között. Kíváncsian várjuk a fejleményeket!