Ezek most a legjobb filmek a Netflixen

Kimazsoláztuk nektek, mi mindent érdemes megnézni az elmúlt pár év megjelenései közül, ha esetleg lemaradtatok volna valamiről.

A kutya karmai közt

A basáskodó, de karizmatikus farmer megfélemlítéssel folytat háborút testvére új felesége és annak tizenéves fia ellen – mígnem régóta rejtegetett titkokra derül fény. A kétszeres Oscar-díjas Jane Campion filmjében Benedict Cumberbatch, Kirsten Dunst, Jesse Plemons és Kodi Smit-McPhee látható. „A zongoralecke rendezője elhozta a Netflixre az év legerősebb westernjét, ami valójában pszichológiai dráma, tele jobbnál jobb színészi alakításokkal. (…) Benedict Cumberbatch (…) egy klasszikus westernből se lógna ki, tökéletesen áll neki a vadnyugat,

karaktere olyan izgalmasan ellentmondásos és annyira lehengerlően karizmatikus, hogy csak Daniel Day-Lewis Vérző olaj-béli antihősével lehet egy lapon említeni”

írta a filmről annak idején a PORT.hu kritikusa.


Jung_E

A posztapokaliptikus közeljövőben egy mesterséges intelligenciával foglalkozó labor kutatója egy hős katona (az anyja) agyának klónozásával akar véget vetni a polgárháborúnak. Habár az izgalmas dél-koreai sci-fi akciódráma a PORT.hu szerzőjének nem nyerte el teljes mértékben a tetszését, attól még lehet vele tenni egy próbát. „A legújabb csilivili dél-koreai sci-fi már nem igazán tudta megismételni az egy évvel ezelőtt szinte napra pontosan ugyanekkor debütáló Az űrsepregetők kirobbanó és világraszóló sikerét. Amíg ugyanis az a film egy kimondottan jópofa, csattanós válasz volt A galaxis őrzőire,

a Jung_E tényleg csak „a szegény ember Robotzsaruja” lett, megfejelve egy kis Terminátor-feelinggel, no meg az emberi civilizációt épp aktuálisan foglalkoztató nagy kérdésekkel”

írtuk.


A magadfélék

Családok és kultúrák feszülnek egymásnak, amikor egy eltérő hátterű, Y-generációs Los Angeles-i párra a legnagyobb próbatétel vár: a szülők megismerése. Kenya Barris író-rendező vígjátékának főszereplője Jonah Hill, Eddie Murphy, Julia Louis-Dreyfus és Lauren London. Sajnos mi ettől a filmtől sem voltunk elájulva, de hátha nektek tetszeni fog. „Barris (...) pontosan tudja, hogy kell összekombinálni hatékonyan és profitábilisan a kényes rasszkérdéseket a humorral, illetve a sitcomformátummal. Írótársa, Jonah Hill sem tegnap kezdte, az Apatow-istálló tagjaként közelről figyelhette, hogyan működnek a korhatáros párkapcsolati komédiák, a 21 Jump Streetet, illetve a folytatását társíróként jegyezte, és már rendezőként is bemutatkozott (A gördeszkások). Ha ők ketten írnak egy forgatókönyvet egy zsidó srác és egy fekete lány kapcsolatáról, olyan nagy nevekkel, mint Eddie Murphy, Julia Louis-Dreyfus vagy David Duchovny,

akkor egész biztos, hogy egy okos és vicces film lesz az eredmény, nem? Nem”

húzta le A magadféléket szerzőnk.


Halványkék szemek

Egy visszavonult nyomozó egy Edgar Allan Poe nevű West Point-i agyafúrt kadét segítségével igyekszik megoldani egy hátborzongató gyilkossági rejtélyt az amerikai katonai akadémián. Scott Cooper Louis Bayard nagy sikerű regényéből készült gótikus thrillerének főszerepében Christian Bale és Harry Melling, a Harry Potter-filmek Dudley-ja látható. „Íme, a film, amelyből megtudhatjuk, miért kezdett el Edgar Allan Poe brutális bűnesetekről írni, de a Halványkék szemeket elsősorban Christian Bale újabb ragyogó alakítása miatt szerettük. (…)

Bale-nek olyan hihetetlen kisugárzása van, ami senki másnak nem adatott meg. Őt nézni igazi élmény”

dicsértük a filmet a PORT.hu hasábjain.


Fehér zaj

Az Oscar-díjra jelölt filmkészítő, Noah Baumbach abszurd vígjátéka egy családról, amely a szerelemmel, a halállal, valamint egy mérgező gázfelhővel néz szembe. Don DeLillo klasszikus regényének kritikailag elismert adaptációja. Főszereplők: Adam Driver, Greta Gerwig, Don Cheadle. „Furcsa, ha művészfilmesek próbálkoznak egy olyan műfajban, ami messze nem művészfilmes, de mindenképpen érdekes a megközelítésük. (…) Ne dőljön be senki a ’katasztrófafilmes’ címkének, a filmbéli nagy katasztrófa amolyan háttéresemény marad – valójában hősünk egyre komplikáltabb lelki élete az igazi attrakció,

ami vicces, tanulságos és remekül tálalják nekünk, ráadásul Adam Driver most is nagyszerű”

írta a filmről a PORT.hu kritikusa.


Tőrbe ejtve – Az üveghagyma

Benoit Blanc, a világhírű nyomozó Görögországba utazik, hogy felgöngyölítsen egy új rejtélyt, melynek középpontjában egy milliárdos és az ő eklektikus baráti társasága áll. Daniel Craig sztárszereposztással (Edward Norton! Kate Hudson! Dave Bautista! Janelle Monáe! Ethan Hawke, Hugh Grant!) forgatott nyomozásra áll újra össze a Tőrbe ejtve író-rendezőjével, Rian Johnsonnal. A PORT.hu kritikusa pedig annyira szerette a 2019-es első rész folytatását, hogy már a címe is olyan rajongó lett, hogy A kiskésit, mekkora királyság lett a Tőrbe ejtve 2.! Rajongását pedig a cikkben is tudta fokozni:

„Na de jó film lett a Tőrbe ejtve 2.? Jó! Bővebben? Eszelősen jó”

írja.


Guillermo del Toro: Pinokkió

A lenyűgöző, zenés stop-motion filmben Guillermo del Toro kétszeres Oscar-díjas filmrendező újragondolja az életre kelt fabábu klasszikus meséjét. Többek közt Ewan McGregor, David Bradley, Gregory Mann, Tilda Swinton, Finn Wolfhard és Christoph Waltz szinkronjával – és mivel a Netflixről van szó, ezúttal mi sem maradunk le a sztárok hangjáról. De maga a film is kiválóan sikerült, kritikusunk szerint fényévekkel jobb a Tom Hanks-féle Disney-verziónál. „Az elképesztő műgonddal megdizájnolt és mozgatott bábuk – érdemes a félórás werkfilmet is megnézni a Netflixen – úgy kelnek életre, mint Pinokkió Dzsepettó mester kezei közt, és bár messziről, hunyorítva a vérprofi látvány akár CGI-nak is tűnhetne,

nagyon is érződik rajta a kézműves mágia, az, hogy ezeknek a díszleteknek, háttereknek és figuráknak lelkük van”

írta.


tick, tick...BOOM!

30. születésnapja előtt egy ígéretes musicalszerző próbál megbirkózni a szerelemmel, a barátsággal és azzal a nyomással, hogy nagyot alkosson, mielőtt kifut az időből. Lin-Manuel Miranda rendező megható zenés drámájában Andrew Garfield játssza Jonathan Larson, a Rent szerzőjének szerepét. „Drámai, ahogy látjuk, amint valaki, aki az alkotásra tette fel az életét, egyre jobban magára marad szó szerint és átvitt értelemben is a saját kétségeivel, miközben élete legnagyobb lehetősége előtt áll – ő pedig úgy érzi, egyre jobban kifut az időből, és folyamatosan ketyeg az óra (innen a cím is). Egy ilyen történetben pedig mindenki, aki élete során valamiféle kreatív foglalkozással kacérkodott, találhat valamit, ami saját magára is illik. (…)

Nem a dráma az igazán megkapó a filmben, hanem az intimitás és az alkotói folyamat ábrázolása, ami itt természetesen egymásba fonódik,

hol megható érzékenységgel, hol rendkívüli kreativitással, hol maró gúnnyal” – dicsérte a művet a PORT.hu szerzője.


Ma Rainey: A blues nagyasszonya

Egyre feszültebb és forróbb a hangulat a chicagói stúdióban, amikor 1927-ben a vad és vakmerő bluesénekesnő, Ma Rainey egy lemezfelvétel erejéig csatlakozik zenekarához. Chadwick Boseman posztumusz Golden Globe-ot kapott az August Wilson színművéből készült Oscar-díjas drámában nyújtott alakításáért. Kritikusunk szerint pedig

„megdöbbentő úgy nézni a színész elementáris erejű játékát, hogy tudjuk, itt már nagyon súlyos beteg volt;

de a soul születéséről és a fekete történelem egy szeletéről szóló film a saját jogán is megállja a helyét.”


A másik nővér

Egy túlterhelt intenzíves nővér egyre több mindent bíz önzetlen új kollégájára a munkahelyén és otthon, amíg egy páciens váratlan halála fel nem kelti a gyanakvását. A valós eseményeket feldolgozó, hátborzongató alkotás Oscar-díjas főszereplői Jessica Chastain és Eddie Redmayne. „Ha az a kérdés, hogy kiemelkedik-e (…) a film a Netflix saját produkcióinak mezőnyéből, akkor igen a válasz, ahogy arra is, hogy lehetett volna-e többet is kihozni a történetből. (…) Charles Cullen történetéből lehetett volna thrillert is készíteni, a Netflix verziója inkább a drámát választotta.

Jessica Chastain és Eddie Redmayne játéka emeli az átlag fölé a filmet.”


Az elveszett lány

Egy nő csendes tengerparti vakációja nyugtalanító fordulatot vesz, amikor egy közeli villában megszálló fiatal anya iránti rögeszméje régi emlékeket ébreszt benne. Maggie Gyllenhaal rendezői debütálása Velencében elnyerte a legjobb forgatókönyv díját, a főszerepben pedig az Oscar-díjas Olivia Colman látható, akinek fiatalkori verzióját a nem kevésbé csodálatos Jessie Buckley kelti életre. Kritikusunk a kimagasló színészi játék ellenére meglehetősen utálta a filmet, mivel meg sem közelíti annak az Elena Ferrante-regénynek a színvonalát, amin alapul (Nő a sötétben), szóval elsősorban inkább a könyvet érdemes elolvasni, de utána azért jöhet a film is, hogy minden rajongó képet alkothasson arról is!


A félelem utcája-trilógia

A horrorhármas első része, A félelem utcája 1. rész: 1994 sztorija szerint egy brutális gyilkosságsorozat után egy tini és barátai harcba szállnak a gonosz erővel, amely évszázadok óta sanyargatja hírhedt városukat. Az R.L. Stine bestsellere alapján készült film folytatásában, A félelem utcája 2. rész: 1978-ban Shadyside elátkozott városában egy gyilkos ámokfutó tartja rettegésben a Nightwing Tábor lakóit, akiknek a nyári szórakozás helyett a túlélésre kell koncentrálniuk. A Stranger Thingsből ismert Sadie Sink főszereplésével forgatott epizód után A félelem utcája 3. rész: 1666-ban a címben jelzett évbe visszataszított Deena megtudja az igazságot Sarah Fierről, miközben 1994-ben a barátok az életükért és Shadyside jövőjéért harcolnak. Horrorrajongó kritikusunk

természetesen odáig volt

az először a 90-es évek tinihorrorjait megidéző, majd a Péntek 13. előtt tisztelgő részekért, a záró epizódot pedig egyszerűen boszorkányosan jónak találta.


Mitchellék a gépek ellen

Egy robotapokalipszis félbeszakítja a családi utazást, így most Mitchelléken, a világ legkülönösebb családján van a sor, hogy megmentsék a világot. Sztárszinkronokkal teli (Danny McBride, Maya Rudolph, Olivia Colman, Eric André, John Legend) animációs vígjáték a Pókember: Irány a Pókverzum! és A Lego-kaland alkotóitól. „Az igaz, hogy a világ feletti hatalmat átvevő mesterséges intelligencia vagy idegen faj nem nagy újítás a műfajban, a folyton veszekedő család és a helyét kereső tinilány meg pláne nem, de a Phil Lord – Christopher Miller szerzőpáros, akik negyedik közös munkájukat rakták össze a Sonynak a Derült égből fasírt 1. és 2., illetve a Pókember: Irány a Pókverzum! után,

el tudja mindezt adni pár okos ötlettel”

ismerte el a mű erényeit a PORT.hu szerzője.


(via Collider)