A mozis bukta után az Amazon Prime-on nézőrekordott döntött a Szikla karácsonyi filmje

  • PORT

50 millióan látták a streaming platformon A hullahó-akciót.

A szerény mozis bevételek után az Amazon Prime Video legnépszerűbb produkciója lett 50 millió nézővel A hullahó-akció. A streaming platform szerint Dwayne Johnson és Chris Evans karácsonyi akciófilmje az Amazon MGM Studios eddigi legnézettebb filmje (az Amazon tavaly vásárolta fel a nagynevű, oroszlános emblémás MGM-et, amely egybeolvadt az Amazon Studiosszal).

Forrás: Amazon Prime

 

Ahogy azt mi is megírtuk itt, a PORT hasábjain, A hullahó-akció 250 millió dolláros költségvetéssel büszkélkedhetett, ám mindössze 32 millió dolláros mozibevétellel nyitott az Egyesült Államokban, ami elég gyenge start. Kevin Wilson, az Amazon MGM moziforgalmazásért felelős vezetője már ekkor is utalt arra, hogy eltér az üzleti modelljük a hagyományos filmstúdiókétól. A hullahó-akció mozis vetítése lényegében ahhoz a hatalmas marketingkampányhoz tartozik, amely megelőzi a film streaming platformra kerülését.

Rekorddal nyitott a Gladiátor 2, a Szikla Mikulás-filmje már kevésbé hasít

Ridley Scott-film soha ekkorát nem kaszált még egyetlen hétvége alatt az Amerikán kívüli piacon, A hullahó-akció 34,1 millió dolláros amerikai nyitányáról viszont az elemzők véleménye is megoszlik.

Tovább

 

Az Amazon számítása a jelek szerint bejött, mivel bár a kritikusok lehúzták, és szerény jegybevételt termelt, most mégis sokan megnézték. Ehhez persze nagyban hozzájárulhatott az is, hogy Dwayne Johnson és Chris Evans mellett olyan sztárok szerepelnek benne, mint Lucy Liu, Kiernan Shipka, Bonnie Hunt, Kristofer Hivju, Nick Kroll, Wesley Kimmel és J.K. Simmons.

Érdekesség, hogy a Prime Video az év elején Jake Gyllenhaal Országúti diszkóját is a legnézettebb filmjeként emlegette, szintén 50 millió nézőre hivatkozva. Igaz, ez az akkor két hétvége alatt jött össze, míg A hullahó-akciónak egyetlen négynapos hétvégén sikerült ez a bravúr.

(via Variety)