Az átlag magyar TikTok-felhasználó pedig 38 éves. Ezeken kívül is sok érdekesség derült ki egy friss kutatásból.
A közép-kelet-európai régióban az X generáció a legaktívabb a közösségi médiában, és szorosan követik őket a milleniálok, ám az hogy ez a két csoport mire használja a platformokat, jelentősen eltér, derül ki a GWI átfogó online, reprezentatív kutatásából, amely a 16-64 éves internetezők szokásait vizsgálja a régió hét kulcsfontosságú piacán, Bulgáriában, Horvátországban, Csehországban, Görögországban, Magyarországon, Lengyelországban és Romániában. A kutatásról a MediaFuture írt bővebben.
A felmérés a következőket mutatta ki:
- Magyarországon a Facebook felhasználói átlagosan 40 év körüliek, míg az Instagram (35 év) és a Snapchat (29 év) továbbra is a fiatalabb generációk körében népszerűbb.
- A magyar TikTok-felhasználók átlagéletkora 38 év, ami magasabb, mint a régió több országában, például Horvátországban (37 év) vagy Lengyelországban (36 év).
- A magyar internetezők naponta átlagosan majdnem két órát töltenek a közösségi médiában, sokan pedig aggódnak, hogy túl sok idejük megy el erre.
- Az Instagramot 22 százalékkal, míg a TikTokot 30 százalékkal többen használják hírek keresésére most, mint 2023 első negyedévében, a nyomtatott sajtó pedig továbbra is mélyrepülésben van.
- Vásárlás előtt a magyar internetezők 86 százaléka használja információszerzésre és termékértékelések olvasására a TikTokot, az Instagramot és a Facebookot.
(via MediaFuture)
Az Egyesült Államokban leállt a TikTok
Néhány órával a betiltása, azaz a vasárnapi hatályba lépése előtt, szombaton késő este leállt a TikTok az Egyesült Államokban. Ezzel az alkalmazás 170 millió amerikai felhasználónak vált elérhetetlenné, és eltűnt az Apple, valamint a Google alkalmazástelepítő szolgáltatásaiból is – jelezte a Guardian. A leállás valószínűleg rövid, átmeneti időre szól. Trump elnök ugyanis jelezte, hogy hivatalba lépése után együtt fog dolgozni a TikTokot működtető céggel, hogy megtalálják a megoldást a platform visszaállítására.