a mi madre

táncelőadás, magyar, 2004.

Értékelés:

1 szavazatból
Szerinted?

"Káprázat ez? A teljes sötétségben egy halványan világító táncalak. Tompa fényű, puha mozgású, mégis azt érzem, hogy ez az alak nagyon erősen jelen van. A finoman, s hangtalanul izgő-mozgó figura végül hátát mutatva a földre kerül, s halvány fény világítja meg a mozdulatlan testet. Feszült "csend" ez a mozgásban. A közönség türelmetlenül várja, mikor indul útjára ez a test, és mikor láthatja végre táncos arcát, és ugyan elindul a mozgás, de a test nem egyenesedik fel: arccal a lábai előtt, lassú, lopakodással "mászik" körbe-körbe. A feszültség fokozódik, Ladjánszki nem kifelé táncol: teljes mértékben "benne van" saját köreiben. Van ebben a monoton mozgásban valami méltóságteljes is, ugyanakkor érezni, itt valami nem stimmel, ez egyáltalán nem játék. Jobbról "bekúszik" egy vállfán lógó női ruha. A körök még egy darabig folytatódnak, majd a szépen lassan felegyenesedő táncos belebújik az érkezett "küldeménybe". A "felegyenesedett, ruhás nő" táncában mintha önmagával küzdene: hol suta, egyensúlyát kereső bakfis, hol pedig dinamikus, magabiztos, szilárd nő.
Gyakori a saját test vizsgálata: mint aki ismerkedik önmagával, és rá-rácsodálkozik tagjaira, keresi saját lehetőségeit és határait. Le-föl, le-föl: bizonytalanság, menekülés, elvesztés, megtalálás: erről árulkodnak a mozdulatok. Útkeresés ez, ugyanakkor az erős, energikus színpadi jelenlét mindvégig megmarad. S talán pont ez a kettősség: az elbizonytalanodott kislány, és az őt megformáló hihetetlen erőt sugárzó táncos duettje ragad magával minket, nézőket. Az egész előadás olyan előadás számomra, mint egy mélylélektani vallomás: szabad mozgásasszociációk időrendbe szedve, egészen a magzati kortól a jelenig. Az előadás végén az addig háttérben játszó hegedűs lassan, játék közben a színpad közepére sétál, s szembetalálkozik a hegedűszólóra szenvedélyesen mozgó táncossal, aki kezét a zenész homloka élé helyezi. Aztán Ladjánszki elindul a közönség felé, erőteljes, lefojtott kézmozdulatokkal, valaki felé, aki ott ül az első sor közepén..."

A(z) Bakelit Multi Art Center előadása

Bemutató időpontja:

2004. október 8., Bakelit Multi Art Center

Stáblista

Hozzászólások