Igen, a giallo (sárga) az olcsó, sárga kötésű bűnügyi regényeket jelölte, amelyek nagy hatással voltak Argento (és több olasz rendező, pl Lucio Fulci) filmjeire. Ezekre a ponyvákra jellemző volt a rejtély, a rejtélyesség és nem ritkán a brutalitás is, amit ezek a filmek előszeretettel jelenítettek meg zenéjükben, képi világukban, egész atmoszférájukban.
Így tevődött át a filmre is a giallo jelző, ami ezáltal elnevezésében is megkülönbözteti ezeket az - egyébként összetéveszthetetlen - olasz horrorokat az amerikaiaktól.
hmm. szerintem azért mert a nagyon kezdeti munkái (kristálytollú madár stb)
inkább krimik (persze brutálisabb fajtából)voltak. aztán jöttek a misztikus
horrorok (három anya ect) de pl. ott van az álmatlanul, sztem az is inkább
kriminek mondható...hiszen van nyomozás, van sztori, van csavar, van gyilkos. az meg hogy véresebb mint az átlag... XD a giallo meg talán
sárgát jelent vagy mit...
Hmm. Azt nem tudtam, hogy a Stendhal szindróma is beszerezhetõ!
Nagyon szépen köszönöm! A Sóhajok, az Álmatlanul, és a Könnyek anyja -
ezeket tudtam. De lehet én nézem rossz helyen õket xD
Legalább öt ( a Könnyek anyja, az Álmatlanul, a Stendhal-szindróma, a Trauma és a Sóhajok) elég sok helyen hozzáférhetõ - tudom, hogy a teljes életmûhöz képest nem sok, de a semminél azért több!
Csak azt nem tudom, miért azt írják, hogy a "giallo" nagymestere, amikor a "giallo" Olaszországban a krimi, a ponyvaregény (utalva a korabeli borító színére), és nem a horror szinonimája?
Az értesítések jelenleg le vannak tiltva! Amennyiben szeretnél cikkajánlókat kapni, kérlek, hogy a böngésző Beállítások / Értesítések menüpontja alatt állítsd be az értesítések engedélyezését!
Hozzászólások