Az aktuális rész ismertetője: HÉV alatt a legtöbb magyar ember a Budapest környékén látható zöld szerelvényeket érti, pedig a helyi érdekű vasút ennél sokkal többet jelent. A vasúti fővonalak kiépülése után szükség lett a kisebb teljesítményű, olcsóbb vasutakra. A valamikori magyar vasúti hálózat 57%-át a vicinálisok adták.
A műsor ismertetése: Pest-Vác, Pest-Szolnok, így kezdődött a magyar vasutak története. Ezt követte a Bécs-Pozsony szakasz, aztán a dolog megállt, mert 1848-ban nem vasútépítéssel foglalkozott az ország. Az aradi tizenhármaknak vasutas tagja is volt, Lázár Vilmos civilben a Magyar Középponti Vaspálya Társaság, az első magyar vasút főpénztárnoka volt. 1850-ben folytatódtak az építkezések, ezúttal már az osztrák birodalom igényei szerint, akiknek az volt a legfőbb törekvésük, hogy bánsági királyi erdőket, bányákat, ipari üzemeket összeköttetésbe hozzák - Béccsel.
Hozzászólások