Az aktuális rész ismertetője: Vasutat építeni nem egy olcsó mulatság, nehéz terepen meg még drágább. Sok olyan helyzet alakult ki hazánkban, amikor normál nyomtávú vonalakkal nem lehetett gazdaságosan szállítani sem embert, sem árut, ekkor jöttek a keskeny vágányú kisvasutak. Legtöbbjük ma már csak nosztalgiából működik.
A műsor ismertetése: Pest-Vác, Pest-Szolnok, így kezdődött a magyar vasutak története. Ezt követte a Bécs-Pozsony szakasz, aztán a dolog megállt, mert 1848-ban nem vasútépítéssel foglalkozott az ország. Az aradi tizenhármaknak vasutas tagja is volt, Lázár Vilmos civilben a Magyar Középponti Vaspálya Társaság, az első magyar vasút főpénztárnoka volt. 1850-ben folytatódtak az építkezések, ezúttal már az osztrák birodalom igényei szerint, akiknek az volt a legfőbb törekvésük, hogy bánsági királyi erdőket, bányákat, ipari üzemeket összeköttetésbe hozzák - Béccsel.
Hozzászólások