Visszafordíthatatlan

Irréversible
12 éven aluliak számára a megtekintése nagykorú felügyelete mellett ajánlott francia thriller, 97 perc, 2002

Értékelés:

215 szavazatból
Szerinted?

+ 1 kép

Értékelés:

215 szavazatból
Szerinted?
Két férfit látunk bolyongani egy francia nagyváros éjszakai szórakozóhelyein. Keresnek valakit, aki a klubok és melegbárok világában rejtőzik. Néhány prosti segít nekik a kutatásban. A két elszánt férfit düh és elkeseredés hajtja, majd nyomozásuk véres és brutális véget ér: egyikük kegyetlenül végez egy emberrel, akiről azonban utóbb kiderül, nem a keresett személy volt. Hogy jutottak idáig?
Marcus (Vincent Cassel) és Pierre (Albert Dupontel) bosszút akartak állni. Egy félresikerült, szabados parti után Marcus barátnője, Alex (Monica Bellucci) egyedül indult haza az éjszakában. A kihalt aluljáróban azonban egy perverz megtámadta, megerőszakolta és eszméletlenségig verte a nőt. Úgy határoztak, maguk veszik kézbe az ügyet és szolgáltatnak igazságot, és saját kezűleg intézik el a támadót...
Bemutató dátuma: 2003. április 10. Forgalmazó: Másképp Alapítvány

Stáblista

Díjak és jelölések

  • Cannes-i fesztivál

    2002
    Arany Pálma jelölés: Gaspar Noé

Hozzászólások

Szerinted?
1/10
Coryy 2022 aug. 14. - 19:59:50 1/10
Sznob körökben nagy kultusza van ennek a tehetségtelen senkinek,hiszen ezekben a berkekben pont elég az a szegényes rendezői eszköztár,amivel hősünk rendelkezik. Ami kimerül az olcsó provokációban,röhejes sokkolásban és persze nagyon modernek gondolt - valójában lopott és erőltetett - kamerakezelésben. Pasolini is sokkolt ,de Ő a rendezők parnasszusáról tekint le erre a csatornában kapálózó szerencsétlenre.Fiúk,vegyétek ki a cumit a szátokból,amivel Noe barátunk szopat benneteket és kezdjetek el igazi alkotókért lelkesedni.
9/10
artofminimal 2021 júl. 20. - 12:08:38 9/10 Előzmény filoszemitabélus
Szóval akkor ez lenne a film lényege, a Pride? :D Mélyenszántó gondolatok, sosem jutott volna eszembe, pedig gondolkoztam egy keveset a film után arról hogy mit miért hogyan gondoltak.
Brierley 2021 júl. 20. - 07:04:34
Nem lehet panasz a színészekre azt hiszem. Tetszett, hogy visszafelé meséli el a történetet.
Megterhelő, erős mozi; a zenéjével, atmoszférájával, a fordulós-rángásos kamerakezelésével.
9/10
artofminimal 2021 júl. 19. - 20:23:35 9/10
SPOILERVESZÉLY csak aki látta az olvassa el.


Talán kicsit többet vártam a sok magasztaló, tartalmasabb komment alapján -az egysoros agyatlan szarozások nem érdekelnek-, de összességében azért abszolút ott van a szeren, legalább mint Vincent Cassel. A rendezés, a képi világ ezzel a kameramozgással -sokaknak hányinger, engem magával visz-, az idegörlő zene a feszült helyzetekben mind megtaláltak, rég éreztem magam nyugtalanul film közben. Elhangzanak érdekes gondolatok benne, valamint az ember is elgondolkodik utána bizonyos dolgokon. Mondjuk hogy mennyi baromságot csinálunk akár haragból, akár a buli hevében, hogy a drog hova vezet, mert ha belegondolunk az miatt váltak külön, az miatt pörgött az emberünk. Mondjuk ezen szerintem az gondolkozik el jobban, aki tapasztalta és tudja is miről van szó, nem pedig csak a híradóból hallott róla és úgy okoskodik a foteljából. A fordított menetirány is érdekes volt, kb. a film feléig totál baromságnak gondoltam, hogy az elején ellövi a húzósabb részeket, aztán meg az ember vegetáljon a nyugiban. De a végére azért leesett, hogy a boldogságuk bemutatásával derül ki, hogy mit vesztettek el ezzel az egésszel. A boldogság elvesztését átérezni pedig sokkal nyomasztóbb, mint egy ócska alak halálát. A színészek, a karakterek rendben voltak bár egyikért sem vagyok különösebben oda, de Beluccinak és Casselnek mindig megvan a karizmája, szerintem csak az tagadja aki megkeseredett vagy pedig akinek Vin Diesel a kedvenc színésze. Kicsit aggódtam, hogy túl lesz tolva az erőszak mértéke és ábrázolása amiért nem rajongok, sokan írták is, hogy mennyire durva, szerintem semmi kirívó nem volt az ábrázolásban, nem kell fél szemmel nézni. :D Aki szereti a francia művészfilmeket a sajátos képi világukkal meg életérzéssel, illetve a téma is érdekli, erősen ajánlott 1x mindenképp.
1/10
Lanier 2021 márc. 06. - 16:31:13 1/10
Ezt az okádék trágya filmet, büntetés-kínzás végignézni. Inkább a Don-kanyar oda-vissza kétszer!
Brew 2020 máj. 27. - 19:49:05
Úgy gondolom, annak kellene lennie. Hogy miért? Mert talán nincs olyan művészeti ág, ami akkora tömegekre, és olyan hatással lenne, mint a film. Ezért van felelőssége minden alkotónak. Nem elég sáros bakanccsal belelépni a néző arcába, az abból fakadó érzéseket transzformálni kell valamivé. Ideális esetben ez egy pozitív irány, ami továbbvisszi a gondolatot a jó és nemes irányába. Halványan, és azt hiszem kevesek számára, ez a nevezett filmben is megvalósul, de vajon azok közül, akik itt 10/10-re értékelték, hányan fogták föl a képek szimbolikáját, és hányan csápolnak csupán azért, mert "beteg" meg "durva"? Erre mondható az, hogy persze, mert nem értették meg. De vajon az alkotónak nincs-e felelőssége abban, hogy a mindenáron botrányokozás kedvéért az a bakancs bizony ott maradt az emberek arcán? Ha pedig csupán ennyi volt a szándéka, akkor a művészet nem alacsonyodott-e le a zsigeri, alantas pornókultúra szintjére?
Brew 2020 máj. 27. - 11:00:59
Véleményem szerint a filmművészetnek olyannak kellene lennie, mint az emberi életnek: valamiképp a jóra, a nemesre való törekvést volna hivatott előmozdítani. Mi volna itt a figyelemre érdemes? Valószínűleg a tanulság, ami ebben az esetben - bár helyenként felfedezhető - nehezen kihámozható a túláradó, irrealitásba hajló erőszak miatt. A túlságosan elnyújtott naturalista ábrázolás oltárán feláldozott üzenet fájó hiánya mutatkozik meg. A film inkább tűnik egyfajta művészi erőfitogtatásnak a Ki tud perverzebb botrányfilmet készíteni nevű versenyben. A poroltós jelenet összességében hordoz mondanivalót, és aki nem akad fenn a kezdeti sokkon, az talán fel is fedezi, de épp a korlátlan (vizuális és történetvezetési) durvaság miatt a film nem sokban mond többet, mint egy liveleak-en látható baleset videó, és így számomra nem is értékelhető filmként. Biztosan sokan fognak róla beszélni 40 év múlva, de nem mint kiemelkedő alkotásról, hanem arról, hogy "tudod, ahol szétverték a csávó fejét".
1/10
zimike 2020 máj. 22. - 03:31:11 1/10
Te film szakértő ! Nem gondolod ,hogy erre KÁR AZ IDŐT PAZAROLNI ???
Helyette nézd meg a Veszett világ-ot vagy
A köpök a sírodra című filmeket és nem rossz az
Eden Lake - Gyilkos kilátások című alkotás sem .
De ezt a filmet : a Visszafordíthatatlant ...hagyd ki !!!
Ez a film egy beteg rendező agyának a TORZ SZÜLEMÉNYE ...
Hiába a két nagy sztár színész ....ettől még nem lesz egy film jó -
Kell hozzá a megfelelő cselekményszál ,a karakterek amelyekkel
egy néző azonosulni tud és persze a KATARZIS . Nos itt egyik sem
lelhető fel.
10/10
cellasto 2020 márc. 21. - 15:11:24 10/10 Előzmény zimike
Az hogy neked nézhetetlen az nem jelenti azt, hogy másnak is..
Egyébként közös filmben a dobermann ami a legjobb, de azt te meg se nézd, mert azt is lehuzod mivel nem vagy képes felfogni az értelmét :)
1/10
zimike 2020 márc. 21. - 15:00:05 1/10
Köszi hogy szóltál !
Most már korrigáltam a helytelenül beírt 10 pontomat 1 pontra !
Ja és a jó filmjeik :
Vincent Cassel :A gyűlölet , Fekete hattyú,Gyilkos ígéretek , Bíbor folyók
Monica Belucci : Malena ,A nap könnyei ,Golyózápor,Mátrix
De ahol mindketten szerepelnek pl ebben a filmben és a Kémek között (2004)-ben
nos ezek a filmek a NÉZHETETLENSÉG HATÁRÁT súrolják !
Összes hozzászólás