Beethoven árnyékában

Copying Beethoven
12 éven aluliak számára a megtekintése nagykorú felügyelete mellett ajánlott amerikai-német-magyar életrajzi dráma, 104 perc, 2006

Értékelés:

45 szavazatból
Szerinted?

Értékelés:

45 szavazatból
Szerinted?
Beethoven (Ed Harris) IX. szimfóniája még nincs befejezett állapotban. Egy másolóra van szükség, aki a művész olvashatatlan kézírását olvashatóan átmásolja. A mester kiadója a zenei tanulmányokat folytató Anna Holz-nak (Diane Kruger) kínálja fel a lehetőséget, aki kapva kap az alkalmon, és annak ellenére, hogy többen óva intik az idős mester kiállhatatlan természetétől, elfogadja az ajánlatot.
Bemutató dátuma: 2007. március 8. Forgalmazó: Intersonic

Stáblista

Hozzászólások

Szerinted?
ukotaf 2022 febr. 10. - 20:01:12
Nem most láttam a filmet, hanem, legalább nyolc éve. Tudván azt, hogy ki a főszereplő, és a társa. Holland remekül írja le a már szinte süket Beethoven (akin ma már hihetetlen gyorsan segíthettek volna), és a nemlétező kottázó között. Holland próbálja elfogadtatni velünk, az akkori helyzetet.
Egyébként, Beethoven, az utolsó pár évében levágatta a zongorája 3 lábát, és ott feküdt fölötte, hogy hallja a hangokat. Mivel, nagyon szeretem Beethovent, szerettem volna, ha mindenki ismeri ezt a történetet.
Tisztelettel.
6/10
trudy 2020 jan. 17. - 19:37:30 6/10
Nem annyira jó film, de egyszer meg lehetett nézni, inkább azoknak ajánlott, akik szeretik Beethovent és a komolyzenét. Ed Harris jó volt, de a történet, főleg a második fele kissé sablonos és egyszerű, továbbá annyira nem nyújt komoly betekintést Beethoven életébe és műveibe.
6/10
Sadenal 2012 júl. 20. - 23:07:29 6/10
Tetszett a film de az utolsó jelent tiszta olyan volt mint az Amadeusban, mikor Salieri kottázik Mozartnak. Azért az elég nagy lenyúlás. De a Harris-Kruger páros nagyon szépen alakított.


6/10
5/10
convar 2010 okt. 28. - 15:16:56 5/10
A film csúcspontja, amely miatt már megérte:

http://www.youtube.com/watch?v=waO5Odh0uVo
kgyuri0 2010 jún. 14. - 14:04:06
Hát, ha már eltévesztettem a filmet, s a „Halhatatlan kedves”-hez írt hsz-omat ehhez a filmhez helyeztem el, hát már kiváncsiságból is ezt is megnéztem, amint tehettem.
Bár ne tettem volna!

Ez valami rémes volt!
Amióta az „Örömóda” az EUnió afféle himnuszaként nõtte ki magát, s ezzel a komolyzene obligát megtestesülése lett úton-útfélen, tkp várható volt, hogy a nemzetközi giccsgyártás, elõbb-utóbb összenyálazza(inkább: összetaknyolja Beethovent is) . Végtére, õ szegény már nem tiltakozhat.
Sõt elvárható, hogy még tapsikoljunk is neki, hiszen amíg a „jónép” ezt a híg cart nézi, legalább nem Gyõzikén vagy „romkkomon” koptatja magát, még hálásak is lehetünk, kicsit ahhoz hasonlóan, mint hogy „mindegy, mit írnak”, csak írjanak”.

No, de azért, már mégis csak: bocsánatot kérek! Mit lehet ép ésszel, ízléssel hozzáfûzni ahhoz a pihent agyhoz, aki, egy dirndlis kis bûbájmancit vonagoltat a 9, szimfónia bemutatóján, hogy t.i. „elõdirigál” Beethovennek?!

Hogy ez mennyire romboló, azt az is mutatja, hogy még az én családomban is van értelmes, egyébként érdeklõdõ és kultúrát fiatal, akivel közelharcot kellett vívnom, hogy „AnnaHoltz” egy sohasem létezett , kitalált figura. És, hogy az ábrázolt szitu köszönõ viszonyban sincs a valósággal, hanenm inkább egy nagy vastag és szemérmetlen hazugság, amelyet a szegény és immár magát megvédeni nem képes zseni helyett, nekünk, rá odafigyelõ, õt és mûvét komolyan vevõ egyéneknek kell kikérnünk magunknak.
A PORT-on megadott két értékelés lihegõ aszerzõinek is csak azt tudom üzenni, szégyelljék magukat.

Ez vonatkozik fõként a Port üdvöskéjére, bizonyos GulyaIstvánra, aki a másikhoz, a HetiVálasz-os SzabolcsImréhez képest is kritikán alul teljesít, hiszen utóbbi legalább említést tesz a film dramaturgiai röhejességérõl(a süket zeneszerzõ kiválóan társalog), valamint megpróbálja önvallomásként értelmezni a szörnyû rendezõnõ merényletét a történelmi tények s a zenemûvészet egyik behavazott csúcsa ellen(Én pl a film közben elgondolkodtam, miért jó ez neki?!).é
Egyébként igazán érdekes kérdés hozzáértõknek és hozzá nem értõknek egyaránt, hogy lehetséges az, hogy az emberi civilizáció pont zeneszerzõk terén nem mutat semmi engedményt a „gyengébb nem” iránt: nõi zeneszerzõ gyakorlatilag évszázadok alatt nem „válogatódott ki” egy huncfut darab sem. s ami tán még érdekesebb az ún. nevezett „nagy karmesterek” is mindegyszálig férfiak.
kgyuri0 2010 ápr. 20. - 15:49:59
Elõzõ hsz stornó. Azt a halhatatlan kedveshez írtam.
Elnézést.
kgyuri0 2010 ápr. 20. - 15:43:58
A film remek.
A történeti hûségnem számonkérendõ, nem számon kérhetõ.
Egyébként téves, hogy BrunsszvikTeréz lett volna a”HalhatatlanKedves”, de az is téves,hogy a filmben nem esik róla szó, vagy,hogy összakevernék Erdõdy-t és Brunszvikot : B.-nek nyalvánvalóan több barátnõje is volt(a két Brunszvik lány és Erdõdyné született Nicky is köztük). A filmben említi Giulietta Guicciardi , aki a szövege szerint unokastestvére a Brunszvikoknak, s mint mondja, azok (Teréz és Jodephine)mind ketten közelebbi kapcsolatban voltak B-nel, mint bevallották, láthattunk is egy meztelen mellet a fasorban(Hogy Teréz, vagyJosephine ? - Nem tudni., nem is túl fontos).
Azt olvastam, hogy a „HalhatatlanKedves” AntoineBrentano volt, az õ sógornõje, BettinaBrentano ismertette mg B-t Goethével. Antoine felel meg legikább a történeti kritériumoknak, az õ és Guicciardi miniatür képét találták meg B. halála után az inkriminált levéllel együtt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Immortal_Beloved szerint: „Among the possible candidates are Johanna van Beethoven, Antonie Brentano, Thérèse von Brunswick and Anna-Marie Erdödy.”
Afilmbéli Johanna mellesleg nem volt annyira ronda, mint itt egy magáról csaknem megfeledkezõ leszólja(engem különben CzinkócziZs-ra emlékeztetett, nem lepõdtem volna meg, ha a végén kiderült volna, hogy õ - persze nem õ).
http://www.geographic.hu/index.php?act=napi&id=8751&PHPSESSID=
Már a topikban is idézte valaki a bizonyítékot, hogy egyik sem, hanem AntoineBrentano, különs iróniája afilmnek,hogy pont õ nem szerepel.
Nekem az a benyomásom, hogy afilm nem is akarja határozottan fölfakasztani a rejtélyt.
Ez a Johanna vonal, aki a gyûlölt sógornõ, számomra inkább valami szimbólum lehet
Mivel a Wikipédiában õt is felsorolják, bizttos szólnak mellete is érvek, de a film ezeket igen szembetûnõen elnagyolta, ezért gondolom.
Pinokkió 2010 febr. 15. - 14:27:39
Jó film volt, de ez a film nem igazán Beethovenrõl szól
hanem a kottamásolóról....

Ebben a filmben is felbukkan macska...nem értem miért kell.
juca. 2009 júl. 18. - 10:23:02
A színházi jelenet pedig a kecskeméti Katona József színházban játszódik.:)
10/10
JWfan 2008 dec. 11. - 01:03:54 10/10
Néhány napja néztem meg, nagyon tetszett, remek film! És külön örömömre szolgált, hogy a stáblistán számos magyar nevet véltem felfedezni!
Összes hozzászólás