Bár a hétvége mindkét napját magasan nyerte az RTL Klub, a szokásosnál rosszabb hetet zárt a csatorna. Ráadásul hétköznap jön fel a TV2 a múlt héten indult Farm VIP-vel.
Azt rögtön szögezzük is le, hogy mind a kereskedelmi célcsoportban (18 és 49 év közöttiek), mind a teljes lakosság körében az X-Faktor lett a múlt hét legnézettebb műsora. Ám ha alaposabban megvizsgáljuk a számokat, látható, hogy a műsor nézettsége az előző héthez képest csökkent a kereskedelmi célcsoportban, miközben a teljes lakosság körében emelkedett.
X-Faktor nézőszámok, közönségarányok
18 és 49 év közöttiek teljes lakosság
40. hét 481 030 néző; 29,7% SHR 1 056 298 néző; 25,6% SHR
41. hét 559 409 néző; 35,7% SHR 1 129 492 néző; 27% SHR
42. hét 518 437 néző; 31,8% SHR 1 062 891 néző; 25,2% SHR
43. hét 480 359 néző; 32,1% SHR 1 039 098 néző; 25,3% SHR
44. hét 460 557 néző; 29,6% SHR 892 589 néző; 22,6% SHR
425 498 néző; 24,8% SHR 885 892 néző; 19,3% SHR
45. hét 466 418 néző; 28,9% SHR 916 524 néző; 21,4% SHR
408 648 néző; 24,2% SHR 857 634 néző; 18,5% SHR
46. hét 436 868 néző; 29,8% SHR 853 079 néző; 22,5% SHR
47. hét 371 352 néző; 23,9% SHR 909 851 néző; 22,3% SHR
A kereskedelmi célcsoportban a csökkenés elég jelentős, és ez a közönségarányokon is látszik, vagyis nem (csak) arról van szó, hogy múlt szombaton összességében kevesebben tévéztek, mint az előző héten. (A közönségarány azt jelöli, hogy az éppen tévét nézők hány százaléka nézi az adott műsort.) A teljes lakosság körében a növekedés valószínűleg annak köszönhető, hogy a TV2-n véget ért a szombat esti showműsor, a Dancing with the Stars, vagyis azok a nézők, akik eddig a táncoló sztárokat nézték, múlt héten már az X-Faktor közönségét gyarapították.
Az RTL Klub behúzta a vasárnapot is, mégpedig egy egészestés filmmel, ami mostanában szokatlannak számít: második helyen végzett a kereskedelmi célcsoportban a Venom című akciómozi 268 040 nézővel és 16,4 százalékos közönségaránnyal. Harmadik lett ebben a célcsoportban a hétfői Farm VIP, a TV2 múlt héten indult celebrealityje 260 590 nézővel és 17,8 százalékos közönségaránnyal. Negyedik lett az RTL Klub második vasárnap esti filmje, a Meg – Az őscápa, ötödik helyen ért célba a hét legnézettebb Konyhafőnök-adása: a csütörtöki epizódot 232 309-en követték figyelemmel, a közönségarány 17,2 százalék volt.
És ha már a hétköznapokról esik szó: a TV2 hétfőn indította útjára a Farm VIP legújabb évadát, ami annyira jól nyitott, hogy mind a kereskedelmi célcsoportban, mind a teljes lakosság körében jobban szerepelt, mint az RTL Klubon A Konyhafőnök VIP:
18 és 49 év közöttiek teljes lakosság
A Konyhafőnök VIP 211 381 néző; 15,2% SHR 564 251 néző; 14,7% SHR
Farm VIP 218 574 néző; 14,5% SHR 740 929 néző; 17,1% SHR
A kereskedelmi célcsoportban csak minimális különbség van a két műsor között, viszont a teljes lakosság körében már jól látható a differencia. Azért az is érdekes, hogy míg a hétfői Farm VIP-t a teljes lakosság körében még 837 564-en nézték 19,3 százalékos közönségarány mellett, addig a pénteki részt már csak 698 304 néző követte figyelemmel, a közönségarány 16,2 százalék volt.
Meglátjuk, mennyire kitartóak a nézők, és hogy mennyire bolygatja majd meg hosszabb távon a hétköznapokat a Farm.
A teljes lakosság körében egyébként az első helyezett X-Faktor után a Farm VIP hétfői adása végzett a második helyen, a képzeletbeli bronzérmet pedig a hétfői Tények adás vitte el.
A kereskedelmi célcsoportban, főműsoridőben mért átlagos közönségarányokat is nagyban befolyásolta a Farm VIP. Egyelőre még mind a hét napot vitte az RTL Klub, azonban a hétköznapokon már csak kis különbség van a két csatorna között, az RTL Klub viszont hétvégén olyannyira elhúzott mindkét nap, hogy a végeredmény tekintetében egyelőre nincs félni valója: RTL Klub: 15,6% SHR; TV2: 10% SHR.
Beköltözött a magas kultúra a SZESSÖN próbatermébe. Nyáry Krisztián író, irodalomtörténész mesélt a zenélés és az írás kapcsolatáról, hogy például Tinódi Lantos Sebestyén volt az első magyar slammer. Végül megpróbálkozott minden idők egyik legvitatottabb dobosának dobtémájával is.