Több meglepő nézettségi adat is született múlt héten: a Sztárban sztár leszek hatalmas esése azért benne volt a pakliban, de az Álarcos énekes utolsó adásának kimagasló teljesítményére nem számítottunk.
A múlt hét legnézettebb műsora a teljes lakosság körében az Álarcos énekes november 1-jei döntője lett 1 026 894 nézővel és 22,9 százalékos közönségaránnyal, ami őszintén szólva meglepett minket, hiszen az RTL Klub showműsora eddig is tisztességgel elmuzsikált, de nem volt soha ennyire kimagasló teljesítménye. A kereskedelmi célcsoportban a harmadik helyen végzett 388 149 nézővel és 23,5 százalékos közönségaránnyal, ami szintén kiemelkedő teljesítmény, az előző héti 249 736 néző szám és 15,4 százalékos közönségarány alapján. Működik tehát a nézők természetes ösztöne, a kíváncsiság – a nyertes álarcosra a fél ország kíváncsi volt.
Míg az Álarcos énekes a kereskedelmi célcsoportban majdnem 150 000 néző pluszban végzett az előző héthez képest, addig a TV2-nek vasárnap le kellett nyelnie a keserű pirulát:
a Sztárban sztár leszek ebben a célcsoportban 100 000 nézőt vesztett az előző héthez képest: a 395 934 néőszáml (26,4% SHR) 294 714-re csökkent, és a közönségarány is hatalmasat esett (18% SHR).
A hatalmas buktára természetesen van magyarázat: az X-Faktor a szombat után leuralta a vasárnapot is, mivel a múlt héten a mentorházba jutók kiválasztásának procedúrája a hétvége mindkét estéjét elvitte. A kereskedelmi célcsoportban a két X-Faktor adás lett a nézettségi verseny első és második helyezettje, ami egyértelműen azt jelenti, hogy a fiatalabb nézők körében az X-Faktor a nyerő.
A Sztárban sztár leszek ebben a célcsoportban a nézettségi verseny hatodik helyét szerezte meg, viszont a teljes lakosság körében ennél sokkal jobb helyezést ért el: itt a második legnézettebb műsor volt a héten 893 325 nézővel és 20,8 százalékos közönségaránnyal. Ezzel az eredménnyel viszont még sikerült megelőznie az egy időben az RTL Klubon sugárzott X-Faktor vasárnapi adását, amely ebben a célcsoportban a negyedik helyen végzett a nézettségi versenyben 885 892 nézővel és 19,3 százalékos közönségaránnyal.
A hétköznapok eredményei egyértelművé teszik a múlt heti sejtéseinket: a TV2 műsora, a Ninja Warrior totális érdektelenségbe fulladt, még kevesebb néző volt kíváncsi, mint az előző héten, pedig már akkor sem állt túl jól a műsor szénája, hogy egy kis képzavarral éljünk. A műsort a kereskedelmi célcsoportban előző héten átlagosan 175 018-an nézték, a közönségarány 12,4 százalékos volt, ezek a számok a múlt héten tovább csökkentek: 151 908-an néztek egy-egy adást, a közönségarány pedig 10,5 százalékra esett. A teljes lakosság körében sem jobb a helyzet: az előző (első) heti 448 500-as átlagos nézőszám múlt héten már csak 399 219 volt, a közönségarány 11,4 százalékról 9,9 százalékra csökkent.
Az RTL Klubon a Nyerő Páros hasít: a kereskedelmi célcsoportban 289 135-en néztek egy adást átlagosan (21,8% SHR), a teljes lakosság körében ez a szám 707 518 volt (20,2% SHR).
Az RTL Klub múlt héten a kereskedelmi célcsoportban vitte az egész hetet, a TV2-t már a Sztárban sztár leszek sem mentette meg vasárnap, így
a TV2 nézettsége a fölbe állt: a kereskedelmi célcsoportban, főműsoridőben mért átlagos közönségarány 10,9 százalékra csökkent, míg az RTL Klubé kereken 20 százalékra emelkedett.
A Ninja Warrior tehát nem lett az új Exatlon, és a TV2-nek türelemmel kell várnia, míg kifut ez a műsor, és elkezdhessék november 22-én az Ázsia Expressz új évadát.
Ezzel párhuzamosan, egy héttel előbb, november 15-én kezdődik az RTL Klubon A Konyhafőnök VIP új évada, vagyis nem sokára ismét gigászok csatája várható: az RTL Klubos celebek a TV2-es celebekkel fognak „megküzdeni” a nézők kegyeiért.
A Port.hu SZESSÖN című sorozatának meghívott vendége Szabó-Kulcsár Edina, aki egy eddig ismeretlen oldalát mutatja meg. A tévében többször is láttuk már, a social médiában is sokan követik, de azt talán még a legnagyobb rajongói sem sejtik, hogy mennyire tud gitározni.