Ezért várhatja a TV2 a legjobban, hogy vége legyen a hétnek

Pontot tudnak tenni a Ninja Warrior Hungary aktuális évadának végére.

Merthogy a műsor nem egy sikertörténet, a kezdeti alacsony nézettség tovább csökkent a hetek múlásával.

                                                               Ninja Warrior

                            18 és 49 év közöttiek                                   teljes lakosság

43. hét           175 018 néző; 12,4% SHR                        448 500 néző; 11,4% SHR
44. hét           151 908 néző; 10,5% SHR                        399 219 néző; 9,9% SHR
45. hét           144 844 néző; 10,7% SHR                        391 492 néző; 9,9% SHR


A műsorral egy időben az RTL Klubon két műsor is lemegy: a Keresztanyu és a múlt héten véget ért Nyerő Páros. És a Keresztanyu az elmúlt három hétben nagyjából a Ninja Warriorral fordított arányban növelte nézettségét: 

                                                            Keresztanyu

                            18 és 49 év közöttiek                                    teljes lakosság

43. hét            204 833 néző; 14,5% SHR                         680 962 néző; 16,1% SHR
44. hét            218 427 néző; 15,3% SHR                         707 268 néző; 16,5% SHR
45. hét            230 168 néző; 16,6% SHR                         756 506 néző; 17,8% SHR

És a Nyerő Páros is szép eredményekkel büszkélkedhet, bár pont az utolsó két hétben a kereskedelmi célcsoportban egy kicsit alacsonyabbak lettek a számok, mint az azt megelőző hetekben. Ellenben a teljes lakosság körében a műsor utolsó hetében egy növelni tudta nézettségét:

                                                             Nyerő Páros

                         18 és 49 év közöttiek                                       teljes lakosság

43. hét         305 497 néző; 22,5% SHR                                 729 348 néző; 20,5% SHR
44. hét         289 135 néző; 21,8% SHR                                 707 518 néző; 20,2% SHR
45. hét         275 081 néző; 21,5% SHR                                 716 891 néző; 20,7% SHR

A számokból tehát látszik, hogy a TV2 hétköznapjainak meghatározó szereplője, a Ninja Warrior teljesen kifulladt, de már csak ennek a hétnek kell eltelnie, és szépíthet a csatorna, ugyanis jövő hétfőn kezdődik a Farm VIP, ahol a címből következően ismét celebek népesítik be a képernyőt.

Forrás: RTL Klub/Sajtóklub

 


Az RTL Klubon egyébként ettől a héttől kezdve szintén celebeket láthatnak a nézők, mégpedig a Konyhafőnök VIP legújabb évadában.

A hét legnézettebb műsora a kereskedelmi célcsoportban a szombati (466 418 néző; 28,9% SHR) és a vasárnapi X-Faktor (408 648 néző; 24,2% SHR) lett,

majd három Nyerő Páros adás következik, és hatodik helyre futott be a TV2 Sztárban sztár leszek című műsora 272 866 nézővel és 17 százalékos közönségaránnyal. Ez pedig azt jelenti, hogy ebben a célcsoportban nagyon elverték az RTL Klubos énekesek a TV2-es kollégáikat, viszont nem így volt a teljes lakosság körében:


a 4 évnél idősebbeknél még mindig a Sztárban sztár leszek lett nézettebb, ha csak egy hajszállal is.

Ebben a célcsoportban szintén a szombati X-Faktor lett a legnézettebb műsor a héten 916 524 nézővel és 21,4 százalékos közönségaránnyal,

azonban itt a második helyet a Sztárban sztár leszek szerezte meg 884129 nézővel és 20,6 százalékos közönségaránnyal. A vasárnapi X-Faktor lett a bronzérmes 857 634 nézővel és 18,5 százalékos közönségaránnyal.

Forrás: TV2 Sajtószoba

 

Ebben a célcsoportban, vagyis a teljes lakosság körében teljesen másképp alakul a legnézettebb műsorok listája, mint a kereskedelmi célcsoportban: itt az első tíz helyezettből öt hírműsor, mégpedig négy a TV2 Tényekje, az ötödik pedig egy RTL Híradó. A hatodik és a nyolcadik helyre egy-egy Keresztanyu epizód tudott bekerülni, a Nyerő Páros legnézettebb, pénteki adása csupán a tizennegyedik volt 751 153 nézővel és 19,8 százalékos közönségaránnyal. A tizedik és a huszadik hely között négy RTL Híradót is találunk, vagyis elmondhatjuk, hogy a teljes lakosság sokkal hírérzékenyebb, mint a kereskedelmi célcsoport.


A Tények sikeréhez nagyban hozzájárulhat az is, hogy ebben a célcsoportban sokan nézik a hírműsor előtt sugárzott Remények földje című török sorozatot, és valószínűleg a többség a csatornán ragadnak kedvenc szappanoperájuk után is.

A Dancing with the Stars című TV2-es táncos showműsor is, szombat esténkén kerül adásba, de  az X-Faktorral szemben nincs sok esélye: a műsor a kereskedelmi célcsoportban 173 589 nézőt vonzott (11,5% SHR), ami a huszonnegyedik helyre volt elég a nézettségi versenyben, a teljes lakosság körében 690777 néző (17,6% SHR) izgulta végig a műsort.

A főműsoridőben, a kereskedelmi célcsoportban mért átlagos közönségarány alapján a TV2 igen rosszul áll: 10,6 százalékot szerzett szemben az RTL Klub 19,6 százalékával.