5 film, amely elnyerte a legjobb filmért járó Oscart, de valójában nem is annyira jó

  • PORT

Vagy legalábbis nem olyan remek, hogy díjat érdemeljen.

Mint bármilyen díj, az Oscar esetében sem mindenki ért mindig egyet a díjazottak listájával, de kétségtelen, hogy egy középszerű, vagy egyenesen vacak film kapja a legjobb filmnek járó szobrot, még nem fordult elő. Azzal azonban már lehet vitatkozni, hogy a legjobbnak kikiáltott film nem is annyira kiváló, mint állítják. Íme öt Oscar-díjas alkotás, ami nem is annyira jó, hogy elnyerje a legjobb film Oscar-díját.

 

Lázadás a Bountyn (1935)

Íme a bizonyíték, hogy az Akadémia már a korai években sem volt tévedhetetlen. 1929-ben osztották ki először az Oscar-díjat, hét évre rá pedig a Charles Laughton és Clark Gable főszereplésével készült Lázadás a Bountyn kapta a legjobb filmnek járó szobrot (nem tévesztendő össze az 1962-es, azonos című remake-kel, amiben Marlon Brando szerepel). A film valós eseményeken alapul: egy elsőtiszt vezetésével fellázad a hajó legénysége a szadista parancsnok ellen. A Lázadás a Bountyn egyetlen érdeme Laughton és Gable játéka – természetesen ők alakítják az említett főszereplőket –, minden más elég átlagos benne:

a cselekmény kiszámítható és sablonos, és a feszültséget sem mindig sikerül megteremteni egy-egy fontosabb pillanatban.

 

West Side Story (1961)

Bár sokak szerint a legjobb musical alapján készült film az 1961-es West Side Story, az is igaz, hogy elég rosszul öregedett. A faji feszültségek bemutatása és a hamiskás romantika nem bizonyult időtállónak, de kétségtelen, hogy

a zenék és tánckoreográfiák még mindig feledtetni tudják a film hiányosságait

– de nem is az egyik legjelentősebb díjról döntünk, amikor nézőként belefeledkezünk a film pezsgő hangulatába.

 

Forrest Gump (1994)

Hallom, ahogy minden PORT-olvasó felhördül, hiszen a Forrest Gump több mint harminc éve a szívünk csücske. Igaz, de nem a legjobb film, amit valaha láttunk. Sőt,

ne feledjük, hogy ez a film a Ponyvaregényt és A remény rabjait utasította maga mögé az Oscar-gálán.

Na, PORT-olvasók, íme a másik nagy kedvenc, A remény rabjai döntsetek kommentben, melyik érdemelte volna meg jobban a legjobb filmnek járó Oscart! Addig is elmondom, hogy bár a Forrest Gump megközelíti a remek, sőt a kiváló kategóriát, azonban ez a mézesmázos hangnem nem igazán illik ahhoz a szatirikus társadalomkritikához, amit a film közvetít.

Ez is érdekelhet

Ezek a leginkább túlértékelt Oscar-díjas alakítások

Marisa Tomei állítólagosan véletlenül odaítélt Oscarja és Gwyneth Paltrow a Szerelmes Shakespeare-ben már a könyökünkön jön ki, szóval most jobban körülnéztünk a nem megérdemelten Oscar-díjas színészek háza táján.

Lássuk!

 

Szerelmes Shakespeare (1998)

Valószínűleg ez a film váltotta ki a legtöbb ellenszenvet az Oscar-döntések kapcsán, kezdve Gwyneth Paltrow díjával a legjobb női főszereplő kategóriában, egészen addig, hogy

a Ryan közlegény megmentése elől vitte el a legjobb filmnek járó szobrocskát.

Bár izgalmas a Szerelmes Shakespeare történelmi kontextusa, némi újdonságot visz a romantikus filmekbe, és pazar a látványvilága, egészen biztos, hogy nem 1998 legjobb filmje.

 

Egy csodálatos elme (2001)

Ron Howard gyerekszínészként kezdte, majd átült a rendezői székbe, és bár jó iparos, nem igazán vannak kimagasló filmjei. Abban viszont mindenki egyetért, hogy

olykor jó érzékkel tárja fel az emberi lélek rejtelmeit.

Így van ez az Oscar-díjas filmjében, az Egy csodálatos elmében, melyben a matematikai zseni, John Nash megrázó történetét mutatja be. Ez amúgy egy  jó film, Russell Crowe is remekel a főszerepben, de a sokak szerint nem megérdemelt Oscar miatt elég sok támadás érte. Az igazság valahol középen van: nem egy Oscar-díjas alkotás, de nagyon szerethető.

 

(via Collider)