Rejtélyes tengeri katasztrófák / Halálos mentés

Disasters at Sea / Deadly Rescue
16 éven aluliak számára nem ajánlott kanadai dokumentumfilm, I / 2. rész, 44 perc

Értékelés:

10 szavazatból
Szerinted?

Értékelés:

10 szavazatból
Szerinted?

A műsor ismertetése: Ez a dokumentumfilm-sorozat a közelmúlt történetének legrejtélyesebb és legváratlanabb tengeri katasztrófáiról szól. Minden egyes epizód izgalmas utazást nyújt a tengeri élet kevéssé ismert világába, és tisztelgés azok előtt, akik életüket áldozták mindezért. A nagy mértékű és jelentőségű hajókatasztrófák megrázták a világot és egyben megváltoztatták a hajózási iparágat. Műsorunkban újra vizsgáljuk az elmúlt 50 év legmegrendítőbb tengeri katasztrófáit.

Évadok:

Hozzászólások

Szerinted?
10/10
albi 2024 jún. 22. - 10:05:49 10/10 Előzmény vino-et-veritas
Mint ahogy a hőtartó, teljes testet védő mentőruha sem "búvárruha", ahogy a filmben elhangzik.
vino-et-veritas 2024 márc. 18. - 19:00:30
A "pilóta" szép, magyar kifejezésssel nem révkalauz?
Megint egy idétlen fordítás, ami végifkíséri az egész sorozatot...
Pedig többen vesznek részt a szinkronizálásban. Senkinek nem jut az eszébe soha, hogy sántít valami? Sajnos számtalan ilyen példa van.
10/10
Missa 2024 febr. 22. - 20:32:10 10/10
A Flying Phantom részben pár dolog nekem nem volt világos. Megjegyzem én magam 25 évig aktívan hajóztam. Nem kedvtelésből, megélhetésből. Igaz, hogy folyami hajókon, de dolgoztam vontatón is.

Azt értem, hogy a vontató zátonyra fut, a szinte 0 méteres látótávolságú ködben, azt is, hogy a csörlőt nem tudják elég gyorsan tehermentesíteni, így a lendületben levő vontatmány, a nagy tömegével keresztbe rántja, felfordítja a vontatót, ami így elsüllyed. Sajnos volt már ilyenre nem egy példa. Sőt magam is voltam olyan dunai vontatón, ami hasonló helyzetbe került. A mi esetünkben a vontatócsörlőt kezelő fedélzetmester idejében vette észre a bajt és a szalagfékek, kuplungok oldásával kieresztette az összes vontatókötelet, meg előzve azt, hogy a több ezer tonnányi vontatott uszályaink a kötéllel felborítsanak minket is. De ami nekem nem tisztázott, hogy miután nincs rádió kapcsolat a vontatóval, a révkalauz és a hajó parancsnoka sem küld a hajó orrába senkit, hogy a beakasztott vontató kötelet leellenőrizze! Senki nem veszi észre, hogy a beakasztott vontató kötél szakadtan lóg le a hajóról. OK, a ködben nem látszik, de ha valaki megfogja a kötelet, vagy csak ráteszi a kezét, a kötél remegéséből, "dolgozásából" tudja, hogy van terhelés a kötélen, vagy sem, ne adj isten el van szakadva. Ha ezt leellenőrzi és észleli, hogy el van szakadva, nem az az első, hogy nehogy elzárjuk a hajózó utat és gyerünk tovább a kikötőig, hanem azonnal vészjelzést ad le a vontató keresésére. Tény, azon a 3 szerencsétlenen, akik a hajóban ragadtak, nagy valószínűséggel ez nem sokat segít, de ki tudja. A dunai vontatókon, a hajóparancsnok egyes esetekben, manővereknél, nehezen hajózható szakaszoknál elrendelte a vontató farában egy fő részére a kötél őrséget. Akinek az volt a feladata, hogy a hajóról kifutó vontatókötelet figyelte, ha véletlenül a kötélvezető csőkereten (hajós szaknyelven, a kólingon), vagy bármin elakad a kötél, vagy forduláskor a meglazuló kötélre esetleg ráfordul a hajófara, akkor azonnal jelez a kormányállásban szolgálatot teljesítőknek. Ugyan így, a vontatmányon levő felelős vezető is vagy személyesen, vagy valakit megbíz a vontató kötél ellenőrzésével. Én szerintem ebben a sztoriban ez vagy elmaradt, vagy a filmben ennek nem tulajdonítottak jelentőséget