„Én nem szeretkezem, én baszok. Durván” – mondja a hős, és mi eltűnődünk itt egy kicsinyt, hogy ez vajon tényleg okés-e.
Mennyire lett volna érdekes a Túl a barátságon, ha nem két kőkemény vidéki férfi, hanem egy cowboy és egy tűzrőlpattant falusi
A filmművészet egyik fontos társadalmi szerepvállalása, hogy rámutasson: nem mindenkinek egyformán könnyű az élete. Ha ezáltal
Vékony a határ újszerű narratíva, rejtélyesség és semmitmondás szomszédos területei között. Az argentin Milagros Mumenthaler
Sokan képzelik magukat okosabbnak, mint amilyenek – csak a legtöbbjüknek nincs a keze ügyében kamera és pár producer, hogy
A svéd A folyosó a háztartási thriller mintadarabja – avagy ki ne vizionálna brutális gyilkosságot, ha elalvás helyett a
"Úgyis mindig szemüvegben nyalsz ki, ami olyan fura" – mondja Marion férjének, Mingusnak, amikor az ágy végébe szőrcsomót
Egészen ritka, hogy egy film vigyen el négy díjat is – köztük az Arany és az Ezüst Medvét – a berlini filmfesztiválról. Ahogy
Vannak rendezők, akikről néha nem könnyű eldönteni, hogy aktuális filmjük paródia-e, vagy sem. François Ozon is ilyen. Van
A horrorfilmkészítésben egész szakág épült a nők kiszolgáltatott helyzetét kihasználó, megfelelő mennyiségű szúró- vagy vágóeszközzel
Patrice Chéreau nem bújt ki a bőréből: új filmje, a Hajsza (az eredetiben találóbban: Zaklatás), ha nem is annyira, mint
A lengyel születésű, Hollandiában dolgozó Urszula Antoniak számtalan díjat nyert első filmje olyan, mint egy kifordított
Angelina Jolie remek színésznő - ezt legutóbb az Elcserélt életek című Clint Eastwood-dráma főszerepében bizonyította be.
Egy meglepően rossz forgatókönyv, néhány tehetségtelen színész, buta sztori és rengeteg speciális effekt - úgy tűnik, 2010-ben
James Bond találkozása Freuddal, a tudatalattiban játszódó Ocean's Eleven, a Mátrix borzalmas folytatásait feledtető akció-sci-fi
Roman Polanskit mostanában (megint) nem filmjeivel, hanem büntetendő előéletével kapcsolatban szokás emlegetni. Épp ideje
A skandináv krimi mára gyakorlatilag önálló műfajjá vált, megjelenése több országban egyet jelent a krimi reneszánszával.
Szegény maffiózót az ág is húzza, avagy a romos szerb lakótelepek szürke falai közt is megbújhat igen jelentős mennyiségű