Az ötvenes évek első felében a „szocreál” sematikus propagandája a magyar filmművészetet is megfertőzte: langyos vígjátéki
Érdekes, hogy a hetvenes-nyolcvanas évek német későmodern filmjének („újfilm”) legendás alkotói, Werner Herzog és Wim Wenders
A szociografikus dokumentarizmus már a hatvanas években szórványosan jelen volt a magyar filmművészetben (Kovács András:
A filmtörténeten végigtekintve mozi és vallás kapcsolata cseppet sem mondható kiegyensúlyozottnak. A mérleg egyik serpenyőjében
A western műfaja meglepően jól működik Amerikán kívül is, ékes példa erre a hatvanas-hetvenes években készült több mint 500
Jancsó Miklóst senkinek sem kell bemutatni. A nemrég elhunyt rendező azon kevés filmes szerzők egyike, akiket még a művészfilmektől
„In Soviet Russia horse rides you” („Szovjet-Oroszországban a ló lovagol meg”) – tartja az interneten régóta terjedő szarkasztikus
Király Jenő szerint a kamionsofőr szakma tökéletes filmes téma, mivel a hatalmas gépmonstrum száguldása a sztrádán a mozgást
Míg a 2000-es évek Simó-osztályának nemzedékéből Mundruczó Kornél, Hajdu Szabolcs vagy Török Ferenc következetesen sajátos
Fábri Zoltán egyike a legjobb klasszikus magyar rendezőknek: szinte kivétel nélkül emlékezetes, főleg a magyar (közel)múlttal
Vérbeli szórakoztató filmet újított fel MaNDA nyárra, Böszörményi Géza csehes beütésű, Szívzűr című szatíráját. A film humorosan
A kortárs bűnfilmek, bűnügyi drámák visszatérő témája a tisztességes átlagember életét megnyomorító, brutális szervezett
A Menjek/maradjak sorozat első részének premierjére a vetítés előtt már nem lehetett jegyet kapni. Talán nem meglepő, hogy
A nyolcvanas évek elején a magyar filmművészetben is megjelent a posztmodern, amit az itthoni szakirodalom „új érzékenységnek”
A bérgyilkos mindig izgalmas karakter: olyan határhelyzetű figura, akit jól megfizetnek, hogy magában minden emberséget elnyomva
A hatvanas évek magyar modern filmjeinek alkotói skizoid helyzetben voltak: a politikai irányítás megengedte, hogy kényes
„Amerikai film” – sokunk rögtön a hollywoodi álomgyár filmhamburgereire asszociál, tökös akcióhősökkel, dögös fehérnéppel,
Három film után még elhamarkodott lenne kijelenteni, hogy éledezik (születőben?) a magyar thriller, ám a 2011-es A vizsga
Az utóbbi fél évben a honi közönségfilm − illetve inkább csak a vígjáték műfaja − kezd ébredezni kómájából, ennek ellenére
Évek óta éhezik a közönség egy olyan magyar filmre, amely úgy szórakoztat, hogy közben fontos társadalmi problémákról szól.