Van Damme Volvókon spárgázik, Jockey a Molnál tankol – 10 sztár, aki menő reklámot forgatott

És akkor még meg meg sem említettük Bruce Willist és a Hellt vagy George Clooneyt és a „No Martini? No Party!”-t!

Nagy sikert aratott nemrég itt a PORT.hu hasábjain a 10 menő reklám, amit híres rendezők készítettek című összeállításunk, ezért most itt a folytatása: bemutatunk közel egy tucat olyan neves hollywoodi sztárt, akik reklámokban is emlékezetes alakításokat nyújtottak.

 

Brad Pitt

Brad Pitt új, mediterrán hangulatú kávéreklámja olyan friss, mint a ma reggel megdarált eszpresszóm:

napok óta ő, no meg a forró és hideg kávét egyaránt főzni képes kávéfőző folyik a csapból is internetszerte.

 

 

Az 59 éves sztár egyébként már évek óta a De’Longhi márkanagykövete. Azt ugyan sajnos nem tudni, mennyit kapott a mostani reklámért, a korábbi, ráérősen motorozgatós-kávézgatós videójáért viszont állítólag nem kevesebb, mint 7 millió dollár csurrant-cseppent neki.

 

 

Bruce Willis

2018-ban igencsak nagyot nézett alighanem mindenki, hogy a Red Bull hazai riválisa, a Hell Energy egy olyan kaliberű sztárt tudott leszerződtetni reklámarcnak az energiaitalai és a fémdobozos kávéja tévés kampányához, mint Bruce Willis. 2020-ban aztán az Index is megírta, hogy 2019-ben összesen 51 milliárd forint volt a Hell Energy Magyarország nettó árbevétele,

„Reklám kampány 2018.04.01-2020.03.31” címszóval pedig 1,2 milliárdot forintot költött el a cég,

bár azt pontosan nem lehet tudni, hogy ennek a kampánynak volt-e köze a Bruce Willis főszereplésével leforgatott szpotokhoz.

 

 

Larry Hagman

Azért persze nem kell félteni a magyar reklámszakembereket, a Hell előtt is volt már, hogy sikerült leigazolniuk egy-egy ismert külföldi sztárt.

Ilyen volt egyebek között a Dömsödi-Friderikusz Produkció legendás 1993-as Mol motorolajreklámja, amit Jockey Ewinggal adtak el,

hiszen a péntek esténként vetített Dallas tévésorozat ekkoriban legalább olyan népszerű tévéműsor volt, mint a csütörtökönként adásba kerülő Friderikusz Show. Az utóbbiban volt Larry Hagman sztárvendég, amikor Dömsödi lezsírozta vele, hogy ha már úgyis Magyarországon jár, forgasson egy  Mol-reklámot is. (Laptársunk, a Dívány cikke szerint Hagman eredetileg nem kért gázsit, végül a producerek 3 millió forintos honoráriumban állapodtak meg vele).

 

 

Jean-Claude Van Damme

10 évvel ezelőtt, 2013. novemberében szó szerint felszántotta az internetet Van Damme Volvo-videója, amelyben a már akkor sem fiatal akciósztár

két tolató kamion visszapillantó tükrén támaszkodva spárgázott!!!

Természetesen a fél világ azt találgatta, hogy ez akkor most CGI, vagy a levitézlett kungfu harcos tényleg ekkora király – tényleg az volt, mert csak egy szál biztonsági kötélen lógott, amit kivettek az utómunka fázisban, minden más igazi volt a reklámban! Vagyis Van Damme tényleg megcsinálta ezt a spárgát két igazi Volvo-kamion igazi visszapillantóján, és egyetlen, folyamatos naplementés snittet láttunk, vágás nélkül, amit Madridtól délre, a Ciudad Real melletti lezárt kifutópályán vették fel, és három napig gyakoroltak rá előtte.

 

George Clooney

No Martini? No Party!

A 2000-ben hatalmasat ment ez az italreklám idehaza is a tévében – nem véletlenül, hiszen mekkora surmónak kell lennie ahhoz az embernek, hogy ne engedje be George Clooneyt a házibulijába, csak mert az ismert sztár nem hozott magával Martinit... No persze a Vészhelyzet egykori sztárja egy percig sem búslakodott amiatt, mert rácsapták az ajtót, hiszen az olasz likőrgyár állítólag napi 1,2 millió dolláros gázsit fizetett neki ezért a reklámért, amit két nap alatt cakumpakk le is forgatott.

 

 

Ennek a reklámnak egyébként volt egy nagyon vicces, kicsavart szóvicces folytatása is 2003-ban, amiben Clooney

olyannyira komolyan veszi a „No Martini? No Party!” szlogent, hogy amikor zavarja a randiját a szomszédban zajló haccacáré, átmegy, és begyűjti az összes Martini pezsgőt, így vetve véget a bulinak.

 

 

Daniel Craig

Szinte napra pontosan tavaly ilyenkor írtunk arról, hogy a James Bond-filmek leköszönő sztárja micsoda agyeldobósan zseniális reklámot forgatott a Belvedere Vodka számára:

olyan elképesztő bulihangulatban twerkel perceken keresztül egy puccos hotelban, hogy a nézőnek is azonnal kedve támad bugizni egy jót!

A legviccesebb jelenetekben ráadásul Craig úgy rugdossa feszülős atlétatrikóban a medence vizét, mintha ő lenne a Backstreet Boys vagy a Shygys hatodik tagja!

Daniel Craig a vodka-martini helyett a s*ggét rázza

A James Bond szerepével összenőtt brit színészből előbújt a partiállat a Belvedere Vodka eszelősen vicces reklámjában.

Tovább

A reklám rendezője egyébként a színészként is ismert Taika Waititi volt, aki maga is megjelenik a videó végén (és így már rögtön érthető, hogy Craig miért pont a rapper Giggs és Rita Ora közös számára táncolja végig: a népszerű énekesnő ugyanis Waititi felesége).

 

 

Nicolas Cage

Nicolas Cage a 2000-es évek végén öt reklámot is leforgatott Japánban a Sankyónak, a pacsinko nevű félkarú rablókat és flippereket gyártó cégnek. A reklámok, amelyekben Cage hol zongorázik és énekel, hol bedilizik a szőke bombázó hármasikrektől, hol pedig sivatagi cowboyként parolázik a flippergolyó kinézetű(?) űrlényekkel, egyszerre hipnotikusan őrültek és hihetetlenül gagyik nem csoda, hogy mi is beválogattuk év elején a 10 legkínosabb sztárreklámot lajstromozó PORT.hu cikkbe. No persze YouTube-kommentelők szerint ezek valójában nem is megrendezett reklámok:

Cage egyszerűen csak a szokásos napi rutinját végezte, amikor néhány japán filmes lefilmezte őt, és úgy döntöttek, hogy a felvételt reklámcélokra használják fel.

 

Kevin Bacon

A világ legszórakoztatóbb tojásreklámját egyértelműen Kevin Bacon forgatta le 2015-ben: ebben az azonnal vírusvideóvá vált rövidke szpotban ugyanis a karizmatikus sztár

egy női rajongója konyhapultján heverészve duruzsolja azt, hogy a rántotta az Amerikai Tojástanács sajátmárkás tojásából készítve a legfinomabb. Természetesen szalonnával, vagyis Baconnel tálalva...

Hiszen ebben a reklámban elsütik az agyzsibbasztó eggs with Bacon szóviccet is!

 

 

Michael J. Fox (és Dobó Kata...)

Listánk végére hagytunk egy igazi reklámtörténeti csemegét... 1987-ben készült ugyanis egy másfél perces Diet Pepsi reklám, amelyben a korszak ikonikus hollywoodi sztárja, Michael J. Fox ugrott le a szakadó esőben egy kóláért az új szomszéd lány kedvéért, és küzdött meg az ítéletidő mellett még a kutyával és a nagyvárosi forgalommal is...

 

 

Na várjunk csak! Honnan olyan ismerős ez? Nem dettó ugyanilyen volt Dobó Kata kultikus reklámja, a „Szia, Kata vagyok! Van még egy Pepsid?” is?!?

De bizony! Csakhogy ez a „kicsi, savanyú, magyar Pepsi-reklám” több mint 10 évvel később, 1998-ban készült, így a Kacsamesék-generációnak nem a szerencsétlenkedő Michael J. Fox égett bele örökre beleégett a retinájába, hanem a Família Kft.-ben megismert Spáh Dávid, ahogy lohol a Pepsiért az 1997-es A miniszter félreléppel berobbanó Dobó Kata és korszak emblematikus szupermodellje, (a valamiért Roatis Andrea hangján megszólaló) Kiss Piroska kedvéért...