Terry Gilliam időutazós Don Quijote-adaptációja jó és rossz híreket is kapott a napokban: utóbbiak közül a rendező egészségi állapotára vonatkozó jelenleg a legaggasztóbb.
Mint arról korábban mi is beszámoltunk, végre elkészült a Monty Python-tag alkotó The Man Quo Killed Don Quixote című műve, ami nem kevesebb, mint húsz éven át készült. Az elátkozott produkciót az évek során sújtotta már természeti katasztrófa, betegség, casting és egyeztetési problémák, anyagi csőd – nemrégiben azonban nyilvánosságra hozták az előzetesét, és az is felmerült, hogy a jelenleg zajló Cannes-i Nemzetközi Filmfesztiválon debütálhat.
Gilliam nyilván azt hitte, most már fellélegezhet, de a sorscsapások még mindig nem értek véget. A film jogát illetően ugyanis vita van a rendező és a producer, Paulo Branco között, aki a Don Quixote cannes-i szereplését is meg akarta fúrni. Ez szerencsére nem sikerült neki: a francia bíróság kimondta, hogy a The Man Quo Killed Don Quixotét minden gond nélkül be lehet mutatni Cannes-ban, így ez az alkotás lesz a fesztivál zárófilmje.
A jogvita ugyanakkor még nem zárult le, és erre való tekintettel az eddigi amerikai forgalmazó, az Amazon kiszállt a film forgalmazásából, így Gilliam, úgy tűnik, egyelőre elveszítette az egyik legnagyobb piacot.
Vélhetően nem függetlenül mindettől, az alkotó az elmúlt hétvégén egy enyhébb fajta stroke-ot szenvedett, ami miatt egy darabig kórházi ápolásra szorult. Habár szóvivője ragaszkodik hozzá, hogy Terry Gilliam már jól van, otthonában pihen, és alig várja a cannes-i világpremiert, nem csodálkoznánk, ha a rendező ezek után mégsem jutna el a várva várt eseményre.