A Mad Max: The Wastelandre a legjobb forgatókönyv szerint is hosszú éveket kell még várnunk.
Azt gondolnánk, nem túl bonyolult leforgatni egy már létező, ráadásul sikeres franchise újabb folytatását, főleg miután a 2015-ös Mad Max: A harag útja elképesztő sikert ért el (hat Oscar-díj, 378 millió dolláros bevétel világszerte). A valóság azonban úgy fest, hogy George Miller rendező már 1998-ban kitalálta, hogy folytatást szeretne korábbi Mad Max-trilógiájához, ami végül csak 17 évvel ezután került a mozikba.
Ehhez hasonlóan hiába kötöttek szerződést az új címszereplővel, Tom Hardyval egy új trilógia, azaz további két Mad Max-filmre, és hiába van már készen az első folytatás, a Mad Max: The Wasteland forgatókönyve, a munkát mégsem tudták elkezdeni. A problémát a rendező és a stúdió között zajló jogi vita okozza.
A Miller (pontosabban produkciós cége, a Kennedy Miller Mitchell) és a Warner Bros. stúdió között folyó per jó esetben csak hosszú évekkel nyújtja meg a forgatási munkálatokat, rosszabb esetben viszont az egész franchise jövőjét veszélybe sodorja. A rendező azért perelte be a gyártót, mert úgy véli, több millió dollárral tartoznak neki, még a Mad Max: A harag útja bevételéből.
Megállapodásuk szerint ugyanis amennyiben Miller képes 157 millió dollár alatt tartani a film költségvetését, 7 millió dolláros bónusz illeti meg. Az alkotó azt állítja, a legvégén 154,6 milliónál állt meg A harag útja büdzséje, a Warner azonban úgy véli, a végső költségek 185,1 millióra rúgnak.
A direktor érvelése szerint ugyanis miután ő leadott egy nyers változatot a filmből a stúdiónak, azok több jelenetet újraforgattattak vele, és ennek a plusz költsége 31 millió dollár volt, amit azonban Miller szerint elkülönítve kell kezelni a mű teljes költségvetésétől. A Warner ezzel szemben úgy érzi, a szóban forgó 31 millió még igenis beletartozik a büdzsébe, így azt mégsem sikerült a rendezőnek 157 millió dollár alá szorítania, ezenkívül a Kennedy Miller Mitchell vállalta, hogy a stúdióval közösen állja az újraforgatás költségeit.
A per Miller szülőhazájában, Ausztráliában zajlik – eközben a direktor mindössze annyit tud mondani a potenciális Mad Max-folytatásokról, hogy
„megvannak, de ez az egész még a jövő zenéje”.
(via Independent)