A bennfentes, a Collateral - A halál záloga és a Miami Vice rendezője, Michael Mann ezúttal producerként és társ-forgatókönyvíróként fordult "kedvelt" bűnvilágába. Merthogy az elsősorban színészként ismert Peter Berg (legutóbb: Füstölgő ászok) igazgatta A királyság csak első ránézésre "terroristafilm", sokkalta inkább Mann korábbi akcióthrillereivel rokonítható, semmint - mondjuk - a Sziriánával.
Bergnek minden rendezői rutinjára szüksége van (van neki: Ronda ügy (1998), Az Amazonas kincse (2003), Péntek esti fények (2004)), hogy elhitesse, itt most a közel-keleti közéleti pokolbugyorba szállunk alá, hogy (kézi kamerás, vagyis igen intenzív) képet kapjunk a dölyfös nyugat és az iszlám fundamentalisták élethalálharcáról. Történik ugyanis, hogy egy rijadi (szaúd-arábiai) terrorista bombatámadásban száz amerikai civil pusztul el szörnyű módon, és amíg a diplomaták vívják a parttalan csörtéiket, egy FBI-ügynök (Jamie Foxx) hamarjában elitgárdát verbuvál, és a helyszínre repül, hogy a rendelkezésére álló szűkös idő (öt nap) alatt a tettesek nyomára akadjon. Mindeközben otthon és a messze földön többnyire minden hatóságot irritál, egyedül egy helyi rendőrkapitánnyal (Ashraf Barhom) tud normális viszonyt kialakítani, így alkalmi szövetségben jutnak el a további merényleteket tervező szélsőséges terrorsejtig és a (valódi) gyilkosig.
Mint hírlik a filmet a 2003-as - az igazi - rijadi és az 1996-os khobari bombázások ihlették. Ám tagadhatatlanul akkor a legintenzívebb, amikor nem a politikai motivációkkal "maszatol", hanem szimplán az emberi aljassággal foglalkozik. Az alkotók persze igyekeznek minél többet adagolni "az idegen kultúrák nem érthetik meg egymást, ergo az öldöklés elkerülhetetlen" toposzából. Ez egyfelől bírhat uszító hatással, másfelől többekben helyeslést válthat ki, miszerint minden területen - így a filmvásznon is - jól oda kell sózni.
Mindettől függetlenül A királyság izgalmas és élményszerű (realista) két órával ajándékoz meg bennünket, főképpen az érzékeinkre hatva, nem az elménkre.