A háromszoros Oscar-jelölt Mark Ruffalo következő egy hétben látható filmjeire puha takaróként simul a szőrösmellkas-villantások megnyugtató állandósága, minden más azonban változik. A tévék által kiválasztott darabokat az eljátszott figurák mellett a külsőségek szempontjából is sokféleség jellemzi, így akkor is van mire figyelnünk, ha a színész tehetsége hidegen hagy bennünket.
1. A borzas zenevarázsló
Kedd délelőtt például egy méretes, vadul göndörödő séró alatt lelhetünk Ruffalóra, amint Keira Knightley oldalán rendhagyó New York-i zeneterápián vesz részt. A Szerelemre hangszerelve eredeti címéhez (Begin Again) hűen az újrakezdésről mesél, sztárunk pedig nemcsak a karrierjét feltámasztó producer szerepében fürdik, de még a zuhany alá is beáll. Ez jól is jön, ha megfigyelnénk, hol tartott a forgatás idején a macisodási folyamat, amelyet a Foxcatcherre alapozó edzések okoztak.
2. A konszolidált papucs
Jennifer Aniston karaktere a Ruffalo alakította megértő vőlegényt, a színész pedig ezt az unalmas szerepet nem érdemelte meg az Azt beszélik című, romkomnak szánt alkotásban. Rob Reiner 2005-ös rendezésében Sarah, a csinos újságíró olyan alaposan néz utána egy családját érintő pletykának, hogy maga is a sztori részévé válik. A simára borotvált arcú, kései harmincas Ruffalo itt sajnos csak egy ritkán aktivizálódó, helyes biodíszlet funkcióját tölti be, miközben szíve hölgye egy vén Casanovával (Kevin Costner) amortizálja fárasztóan tökéletes életét. Kedden este a Story 4-en.
3. A jóságos medve
Bennett Miller a Foxcatcherrel ügyesen formálta szerelmi háromszöget súroló pszichológiai drámává az olimpiai bajnok birkózó Schultz-testvérek és a több mint fura milliomos szponzoruk, John du Pont (Steve Carell) igaz történetét. Ruffalóhoz még úgy is remekül passzol a "sérült sas" karmai közt vergődő öccsét (Channing Tatum) pátyolgató Dave karaktere, hogy a kopaszodást imitáló maszkmesteri munka komikus méretűre növesztette a homlokát. Ennek tudatában gyanakodhatnánk, hogy második Oscar-jelölését (az elsőt A gyerekek jól vannak, a harmadikat a Spotlight hozta meg) az Akadémia által előszeretettel jutalmazott "csúnyulásnak" köszönhette, de elég az HBO-ra kapcsolni, hogy nyilvánvaló legyen: ennél jóval többet nyújtott.
4. Az elegáns árnyék
Martin Scorsese Paramount Channelen műsorra tűzött thrillerében Ruffalo klasszikus detektívszerkóban és kalapban követi mindenhová Leonardo DiCapriót, aki nagyon szeretné megtalálni a Viharsziget elmegyógyintézetének hiányzó páciensét. A főhős hevességét és látványos kiborulásait jól ellensúlyozza a visszafogott partner, akinek sejtelmes pillantásaiból sok minden kiolvasható. Az őrület és a bűntudat komoly témájának elemzése közben egy Leóval közösen abszolvált, rövid felsőtest-bemutatóval lazíthatunk.
5. Meg Ryan macsója
Ruffalo pályája fontos állomásának tekinti az Oscar-díjas Jane Campionnel forgatott Nyílt sebet, ez volt ugyanis az első főszerep, amelyet azután osztottak rá, hogy felépült jóindulatú agydaganatából. Bár a művész önbizalmának jót tett, hogy megformálhatta a Meg Ryant elcsábító, pornóbajuszt stílusosan viselő Giovanni Malloy-t, egyéb előnye nem nagyon volt e bizarr erotikus thrillernek. A sorozatgyilkosság tanújává váló, besavanyodott irodalom-tanárnő és a férfiasan nyers rendőr vetkőzős kalandjait áprilisban a Film Mánia hozza el nekünk.