Charlie világképe egocentrikus. Csakis azt veszi tudomásul, ami őrá vonatkozik. Az a kívánsága, hogy mindent azonnal birtokoljon.Emberek és tárgyak azonnal reagálnak: nem hajlandóakazonnal megadni magukat neki. Minden szembesül vele: saját jelentéktelen külseje, főnökei és a rendőrök, mozgólépcsők és a kitömött állatok. A Kutyaéletben Charlie társa egy kutya volt, most viszont első ízben vesz maga mellé egy embert - a kis Jackie-t. Az első jelenetekben Charlie-nak még le kell gyűrnie egoizmusát.
Amikor rátalál az utcára tett csecsemőre, az első pillanatban meg akar szabadulni a tehertől, azután félig rezignáltan, félig örömest belenyugszik sorsába. Charlie és Jackie párbeszédében a Kölyök olyan melegszívű atmoszférát nyer, olyan gazdagon és részletesen árnyalttá lesz, amire a korábbi filmek közül csupán a Kutyaélet utal. Vegyük például azt a megható jelenetet,
amikor Charlie és Jackie álmukban ugyanazokat a mozdulatokat teszik. Az apa és a fia között fennálló szolidarítás diadalt arat a tásadalmon, amikor a Jackie által betört ablaküvegek javításával Charlie egy dollárt keres.
Az ellenséges külvilág ellen most már nemcsak a saját integritását, hanem egy másik embert és kettejük közösségét is védelmezi: ezzel szemben első ízben fordul elő, hogy szabad akaratából is meg tud alázkodni. ezzel válik lehetővé a további filmjeit betöltő tragikum.
A(z) Veszprémi Petőfi Színház előadása
Hozzászólások