Nem vagyok a barátod

magyar tragikomédia, 100 perc, 2009

Értékelés:

42 szavazatból
Szerinted?

Értékelés:

42 szavazatból
Szerinted?
Sára szereti Márkot. Gyerekük lesz. Márk is szereti Sárát - a maga módján. Márk szereti Sophie-t is. Sophie is szereti Márkot. De Sophie nem szereti, ha átverik. Inkább azt szereti, ha kényeztetik. És András szereti kényeztetni Sophie-t...

A "Nem vagyok a barátod" improvizációs film. Nem csupán a kilenc amatőr szereplő, hanem az operatőr, a rendező és a "forgatókönyvírók" részéről is. A történet percről percre, a szereplők ötletei és reakciói nyomán alakult, és mindössze húsz forgatási nap alatt fejlődött azzá, amit a közönség láthat. A történetnél azonban talán fontosabb a világ, amely elénk tárul: egy szelet Budapest 2008. januárjából. És még inkább a felismerés, hogy akikkel együtt utazunk nap mint nap a villamoson, vagy a metrón, akikkel együtt állunk sorban a közértben, vagy együtt ülünk egy moziteremben, ők is ugyanolyan emberek, mint mi vagyunk. Egy kicsit jók, egy kicsit rosszak, de mindenképpen végtelenül izgalmasak és - a maguk módján - szerethetők.
Bemutató dátuma: 2009. február 5. Forgalmazó: Budapest Film

Stáblista

Hozzászólások

Szerinted?
7/10
A. CS 2022 dec. 03. - 00:08:59 7/10
Kim Corbisier nagyon különleges jelenség volt ebben a filmben, pedig alig volt szövege és még így is a Natasa szál tetszett a legjobban. Sajnálom, hogy ez maradt a legelvarratlanabb, egy csomó dolog nem lett tisztázva. Pl miért lopott a boltból, ha amúgy gazdag? A film végéig vártam, hogy újra feltűnjön, de sajnos már nem volt több jelenete. Nagyon tehetséges művész volt, sajnálom, hogy ennyire hamar elhunyt. Színésznőként is nagy jövő állt volna előtte, szomorú, hogy soha nem láthatjuk már őt a filmvásznon. :(
Amúgy a filmnek voltak kimondottan jó jelenetei, meg olyanok is, amik nekem annyira nem jöttek be. A szereplők is vegyesek, van akinek nagyon tetszett a játéka, de van olyan is, akin jobban érződött az amatőrség.
Mindenesetre nem bánom, hogy megnéztem. Kicsit Mundroczó Kornél "Nincsen nekem vágyam semmi" filmje jut róla eszembe, bár ez szerintem jobban sikerült annál.
9/10
balazs0729 2010 máj. 03. - 10:51:34 9/10
tragikomédia?????én egyszer sem mosolyodtam el.

nekem is az nem tetszett, hogy ennyire összeérnek a szálak.amúgy rendben volt.képi világ.amikor a srácot bezárják a pincébe, milyen szép fények...ááá.kész.

színészi játék is elég jó volt.dramaturgiailag is rendben volt,szépen jött egyik kép a másikhoz.nekem tetszett.na nem ütött akkorát mint a Taxidermia korábban,de nem mondanám, hogy "egy újabb sz*r magyar film".

benne volt a valóság, de azért pest kicsit nagyobb annál, hogy mindenki ismerjen mindenkit.szóval kicsit zsúfolt volt.
Redfield 2010 febr. 28. - 01:51:59
Tetszett a film amatõr jellege, és az improvizációs megoldás is. Ami nem tetszett, az az, hogy a film nem ismer szépséget. Minden egyes karaktere csúszik lefelé a lejtõn, és hiába sérülnek kevésbé a nõk, az eszük sem menti meg õket sem attól, ami vár rájuk ilyen élet mellett. Az, hogy a szálak ennyire összefutnak nem volt jó húzás, és a karakterek sem fedik le a teljes igazságot. Az emberek imádják a szexet. Jó. Az emberek problémákkal "küszködnek" kapcsolataikban. Jó. Mégse mondanám azért, hogy mindenki mást szeret, mint akihez tartozik (vagy csak félrekúr), és azt se, hogy ennyire kiábrándító lenne a helyzet. Persze a film nem közli az elõbbit egyértelmûen, de elnézve a karaktereket, elég szürkék ahhoz képest, hogy vannak még színek az országban. Félreértés ne essék, happy end-re nem is számítottam. Tarr filmjeiben is lehangoló, nyomorúságos karakterek vannak, mégis, azok inkább jelképezni próbálják ezt a népet, és nem annyira megszemélyesíteni, nagy realitással. A bemutatás módszere a döntõ. Ez õszintének akar mutatkozni, de elhallgat részleteket, fontos részleteket. A szeretet jelen van indítékként, érzékeltetve, de csak nyomokban, és csak addig, amíg indokolttá tesz drasztikusan negatív döntéseket a karakterek részérõl. Engem leginkább ez ábrándít ki, hogy a tükör, amit a rendezõ tart az emberek felé indokolatlanul torz. Közvetíteni akar egy üzenetet, de a hitelessége megkérdõjelezhetõ a megfogalmazás miatt.
Egyszer simán meg lehet nézni, le tudja kötni az embert, poénok is vannak benne elszórva, és jó nyomon indult el. Talán legközelebb...
7/10
3/10
h.tibi91 2009 dec. 22. - 15:05:46 3/10
Egy újabb semmire nem jó magyar, film amely újra bemutatja amár sokak által bemutatott dolgokat. Szürreális dolgokon, és az utóbbi idõben magyar filmekben nagy divattá lett dohányzás és meztelenség kereszttüzében mutatja be a történet szerzõje nagy merengéseit, túl szemétnek és egysíkunak állítván be a világot.
Néha azért lehetett nevetni, és kicsit elgondolkozni, ezért
3/10
6/10
Beyond silence 2009 okt. 23. - 21:06:38 6/10
Nagy (utólag: túlzott) várakozással fogadtam Pálfi György legújabb filmét. Valami kemény hangulatú (~Taxidermia ), de már a hétköznapokba oltott társadalom képet, drámát vártam.

Ehelyett összességében a történetbõl hiányzik a dráma, közepéig még csak-csak jó, de végül egy brazil szappanoperát idézõ párkapcsolati katyvasz lesz. A megvalósítás, az operatõri munka mind kiváló, a színészi játék is hihetõ, de a végére már az x-dik kisszerû "romantikus" konfliktus után már az egész elveszti realitás érzetét. Az improvizációból végül nem lett egy komoly történet. A zenebetétek pedig x-edjére szintén erõltettek.
*mya szösz* 2009 márc. 28. - 20:45:02
Még nem láttam, csak elolvastam a róla szóló kritikákat. Ezen a mondaton megakadtam:
„Amivel csak az a baj, hogy ezt sajnos mindenki tudja. Miért kell ehhez moziba menni?” De hát akkor miért kell moziba menni? Mire jó a film? Hogy egy kellemes/izgalmas/borzongató álomvilágba ringasson? Idézet egy szociológiai kutatásból: „a kutatás rámutat arra, hogy a vizsgált fiatalok identitásának ára sok esetben az egyéniség elvesztése. Háttérbe szorul a valós világ, s az illuzórikus válik az egyetlen élhetõ térré.” Erre való a mozi? És ha egy film piszkosul kellemetlen és durva, akkor a reakció „ezt tudjuk, minek hozzá moziba menni”?
És ez a mondat: „Olyan, mintha nem is Pálfi György rendezte volna.”
„Mintha egyik figurájának se lenne emberi oldala.” De hát Pálfi eddigi filmjeiben is, szerintem, az embertelenséget ábrázolta. (Ugyan én csak a Hukkle-t láttam).
„Mindenki végtelenül önzõ, kicsinyes, primitív és az összes helyzetben a legrosszabb megoldást választja” – az eddigi filmjeiben nem?
„az elénk táruló férfi-tabló – igen visszafogottan – kiábrándító” – a Hukklében szintúgy: a faluban szinte csak a nõket ábrázolta munka közben, a férfiak lazsáltak.
„a keserédes, nõbarát befejezés pedig vigaszt nyújt a megalázó (v)iszonyokba keveredõ, ám azokból harcos elszántsággal kievickélõ lányoknak” – ez is rímel a Hukklére.
„A Nem vagyok a barátod egy végtelenül embergyûlölõ darab, ami az emberség legkisebb csíráját sem hordozza magában, ezért a hitelesség csírája is hiányzik belõle.” – ez nevetséges. Még hogy nem hiteles.
9/10
pirx 2009 febr. 23. - 01:10:35 9/10
Megnéztem. Nem volt vontatott, a forgatókönyv improvizatív jellegébõl eredõ esetleges döccenések nem zavaróak, a Dogma-jegyek mindig is bejöttek, a kép összeáll (bár nem csattan), a film teljesen jó, meglesz a helye a polcon.
Szerintem.
matoko 2009 febr. 09. - 21:21:04
a nem vagyok a barátod teljesen a mainstream magyar filmes vonalba áll be: amatõr színészek, "hiper-naturalista" színjátszás, improvizáció, és egy rohadt szemét világ

amúgy meg ha már új magyar film, akkor:
PATER SPARROW - 1 c. filmje kihagyhatatlan. zseniális
marcivagyok 2009 febr. 09. - 03:02:25
Láttam az Utolsó Idõk címû végtelenül unalmas, kiszámítható, és röhejesen sekélyes új magyar filmet, ami valami egészen elképesztõ oknál fogva díjat nyert...ez nem nyert díjat, ezért ebben nagyon reménykedem.
Összes hozzászólás