A film negyedszázaddal Leni Riefenstahl Az akarat diadala című filmjének elkészülte után visszatér a nürnbergi pártnapok helyszínére. A színhely ma üres és elhagyatott, a tér a semmiben lebeg. Speer gigászi díszleteit és Hitler bombasztikus vízióit újra szemügyre vehetjük a kritikai művészettörténet és a radikális archeológia eszköztárának segítségével. A film szembesít a nácizmus örökségével, miközben minden kockájával arra figyelmeztet: nem szabad felejteni! Kluge első filmje az építészet, a nürnbergi birodalmi ünnepségsorozatok "dicsfénye", a gigantikus, római stílusban épült kongresszusi csarnok képeinek felidézésével próbálja elemezni és bemutatni a náci rendszert. A Kőbe vésett brutalitás nemcsak olyan film, amely érdekes és fontos ismereteket közöl egy korszakról, nemcsak magyarázatot kínál a német kultúrtörténet egy fejezetére, hanem annak is ékes dokumentuma, hogyan próbálja újrateremteni önmagát a háború utáni nyugatnémet filmezés."
Figyelem: A beküldött észrevételeket a szerkesztőink értékelik, csak azok a javasolt változtatások valósulhatnak meg, amik jóváhagyást kapnak. Kérjük, forrásmegjelöléssel támaszd alá a leírtakat!
Az értesítések jelenleg le vannak tiltva! Amennyiben szeretnél cikkajánlókat kapni, kérlek, hogy a böngésző Beállítások / Értesítések menüpontja alatt állítsd be az értesítések engedélyezését!
Hozzászólások