A rendező gyermekekkel játszatja el a madáchi drámát. A szabad, elvadult természetbe helyezett látomásszerű, a látvány szintjén is egymáshoz kapcsolódó bibliai és történelmi színekben a gyermek Ádám a gyermek Luciferrel végigjárja a tudás megszerzésének történetét, az emberiség történelmét. A Paradicsomból való kiűzetéstől kezdve a történelmi korokat, az egyes korokon belül a haladásnak, a virágzásnak, a hanyatlásnak fázisait a tézis-antitézis-szintézis dialektikája szerint élik át, csak a helyszín állandósága mond ennek ellent. Az eszkimóvilág után önmagát elpusztítani akaró Ádámot a gyermek Éva szavai megállítják: az emberben él az esély a folytatásra. Az Úr szavára felfelé tekintő gyermekpár mögött azonban ott a Halál.
Figyelem: A beküldött észrevételeket a szerkesztőink értékelik, csak azok a javasolt változtatások valósulhatnak meg, amik jóváhagyást kapnak. Kérjük, forrásmegjelöléssel támaszd alá a leírtakat!
Hozzászólások
2/10
Sadenal
2013 nov. 13. - 01:04:06
2/10
Rég láttam ilyen rossz filmet. Pusztító alpáriság. A végén Isten mint valami bebas*ott, úgy beszél. Jeles meg szerintem elszívott 6 kiló gandzseszt, mikor forgatta. :O :D
Nem igazán értem, mirõl szól ez az alkotás. A rendezõ másik filmjébe( Kis Valentino ) bepillantottam, igazi dokumentarista mû. Talán egyszer végig tudom majd nézni.
Örülök, hogy sikerült megtalálni az említett filmalkotást - gondoltam, hogy errõl lesz szó!
"Ez érdekes.Én SáfárAnikót Anettka havernõjeként ismertem meg, meg tudom,hogy a Berecz neje volt, de mint szinésznõrõl nem rossz véleménym volt róla, hanem semmilyen. Egyszerûen nem létezett a számomra."
Pedig nem volt rossz színésznõ, tényleg nem volt rossz. Az Anettkás úgyrõl hál' istennek csak hallottam (bár régen szép mellei voltak - ld. 141 perc a befejezetlen mondatból c. Fábry-filmben), a Berecz János-témát meg inkább hagyjuk...
"Esztergálos meg afféle kis "helyeskeként" benne volt az "aktivomban", hát öntudatlanul csináltam a számára egy elõtörténetet."
Talán késõn születtem, de nekem Esztergályos, mint a Famillia kft. hõsnõje vonult be a személyes panteonomba (szexuálisan abszolút ambivalens lényként).
Korábbi produkcióit késõbb ismertem meg - azt kell mondanom, õ sem rossz színésznõ, bár egyetlen alakítása sem hatott rám megdöbbentõ erõvel.
Az lesz az, még morfondíroztam is ezen a címen, valahogy amúlt ködébõlez hasngzott a fülembe, de arra megnem találtam rá, mert én "és" nélkül véltem a címre mlékezni.
Ez érdekes.Én SáfárAnikót Anettka havernõjeként ismertem meg, meg tudom,hogy a Berecz neje volt, de mint szinésznõrõl nem rossz véleménym volt róla, hanem semmilyen. Egyszerûen nem létezett a számomra. Esztergálos meg afféle kis "helyeskeként" benne volt az "aktivomban", hát öntudatlanul csináltam a számára egy elõtörténetet.
Én azt hiszem, az a Harlekin szerelmese lesz, de abba tényleg nem Esztergályos játszott, hanem Sáfár Anikó. Arról nem is beszélve, hogy a sztorija is hasonló:
Ha nem erre gondoltál, akkor passzolok - fogalmam sincs. Talán valamilyen tv-játékról lehet szó, ha ennyire nem lehet megtalálni sehol (általában azok nehezebben hozzáférhetõek, mint a mozifilmek).
Egyébként azt gondolom,ha valaki itt a fórumon tudhatja, akkor Perry vagy Nyálon lõtt vágy tudhatja,volt-e az a bujtoros és esztergályosos film, amit említetem. S havolt, mi lehetett a címe.
Megpróbáltam tõle megkérdezni a Casanova topikon, de még nem vette észre.
Elnézést a megkésett válaszért - elsiklottam a válaszüzenet felett...
Tehát:
"Egyébként Archimboldo voltaképpen inkább vidám, rá csak elsõ pillantásra gondoltam az összevisszaság miatt, a féregszerû mozgás inkább félelmetes, kicsit shokkoló (lehet ilyert mondani?)"
Így már értem Archimboldo-t.
Ami a féregszerû mozgást illeti, Jeles filmjeinek védjegye. Ha bár pontosítanék: ez a mozgás sokféle lehet, pl. dülöngélõ, le-lehajoló, a már említett féregszerû, de egy jellemzõje mindig van: ciklikus és szinte ütemszerû, a testnek pedig mindig csak egy része mozog, a többi mozdulatlan.
Ez valóban félelmetes, mondhatni, horrorisztikus: tessék megnézni az Álombrigád már emlegetett kocsmajelenetét.
“Bocsáss meg, nem állt szándékomban tõled szellemi terméket lopni - nekem is úgy rémlett, hogy nem saját invencióból származik a "féregszerû mozgás" kifejezés,”
Ugyan már! Föl se merült.
“Archimboldo - aki híres gyümölcsportrékat készített és pl. elkészítette Kálvin karikatúráját könyvekbõl?
Gondolom a prágai színhez kellene kapcsolódnia - de milyen formában”
Nem volt ez ilyen bonyolult:
„Másik érdekesség a szereplõk mozg(at)ása, egy részt pl. a kép totálba vált, felülrõl látjuk a gyerekeket egy nagy összevisszaságban, mint Arcimboldo jellegzetes potréban összegezõdõ vegetációi, csak éppen engem inkább rángatózó nyüvekbõl álló szintén élõ televényt idézõ dús tenyészetre emlékeztetett, a féregszerû mozgás többször elõjött, elképesztõ hatást gyakorol a gyerekek esetében(nyilván a kontraszt miatt)”
Egyébként Archimboldo voltaképpen inkább vidám, rá csak elsõ pillantásra gondoltam az összevisszaság miatt, a féregszerû mozgás inkább félelmetes, kicsit shokkoló (lehet ilyert mondani?)
Az Álombrigád felajánlással igazán kedves vagy, de úgy tudom, a nejem unokaöccsének megvan. Köszi!
Az értesítések jelenleg le vannak tiltva! Amennyiben szeretnél cikkajánlókat kapni, kérlek, hogy a böngésző Beállítások / Értesítések menüpontja alatt állítsd be az értesítések engedélyezését!
Hozzászólások