Tévénézettség: nincs itt mese, a tűzijáték mindent vitt

Az augusztus 27-re halasztott tűzijáték volt a legnézettebb mind a kereskedelmi célcsoportban, mind a teljes lakosság körében.

Kezdenek visszaszivárogni az emberek a tévé elé, nem sokára búcsút inthetünk az uborkaszezonnak, beindulnak a nagy, sajátgyártású műsorok. Múlt héten ez még nem következett be, de a nézőszámok már elkezdtek felfelé kúszni: a Keresztanyu nézettsége bődületesen megugrott, az előző héten még 153 547-en néztek egy epizódot átlagosan a fiatalok körében, múlt hétre ez a szám felment 176 606-ra, a közönségarány azonban nem változott, 17,9 százalékos volt előző héten és a múlt héten is. Ez pedig azt is jelenti, hogy múlt héten nagyobb számban tévéztek már az emberek.

Az augusztus 27-i tűzijáték; Fotó: MTI/Lakatos Péter

 

A TV2 uborkaszezonra időzített Város vs Vidék című vetélkedője is tudta növelni nézőszámát: a fiatalok körében az előző heti átlagos 101 607-es nézőszám múlt hétre 117 033-ra nőtt, a közönségarány azonban csak minimálisan változott: 12,4 százalékról 12,5 százalékra nőtt.

A múlt hét legnézettebb műsora mindkét célcsoportban a Tűz és fények játéka „álnéven” bemutatott tűzijáték volt, amit augusztus 20-ról 27-re halasztottak.

A teljes lakosság körében 956 610 néző választotta a félórás show-t, amelyet a Duna Tv közvetített, a közönségarány nagyon magas, 30,3 százalékos volt. A fiatalok körében 209 586-an voltak kíváncsiak a tűzijáték tévés közvetítésére, a közönségarány itt 21,1 százalékos volt. 1,3 millióan néztek bele a műsorba (de nem nézték végig), ezzel pedig a közvetítés 2022 eddigi legnézettebb műsora lett a közmédián.

A kereskedelmi célcsoportban a hét ezüstérmese a Keresztanyu keddi epizódja lett 191 420 nézővel és 19,4 százalékos közönségaránnyal, a bronzérmes a vasárnap délutáni Forma 1 közvetítés 190 781 nézővel és 29,8 százalékos, nagyon magas közönségaránnyal.

Ugyanebben a célcsoportban a Keresztanyu további epizódjai, a Fókusz adások, az RTL-Híradók és még A mi kis falunk ismétlései is a nézettségi lista első harmadában landoltak, a nyolcadik helyezett Tények kivételével a tizenhetedik helyezettig RTL Klubos műsorokat találunk, vagyis a 18 és 49 év közöttiek körében egyértelműen az RTL Klub a libling.

Forrás: RTL Klub/Sajtóklub

 

A teljes lakosság körében az első helyezett tűzijátékot három Tények adás követi a második, harmadik és negyedik helyeken, aztán megtöri a TV2-es hírműsor-hegemóniát egy RTL Híradó az ötödik helyen. Hetedik lett ebben a célcsoportban a Keresztanyu legnézettebb, szerdai része 616 418 nézővel és 18,1 százalékos közönségaránnyal.

A hírműsorok versenyéből a teljes lakosság körében a TV2 jött ki győztesen: egy-egy Tények adást átlagosan 593 245-en követnek figyelemmel, a közönségarány 24,9 százalékos. Az RTL Klub Híradója ezzel szemben 568 268 nézőt vonz átlagosan, a közönségarány itt 23,8 százalékos.


A 18 és 49 év közöttiek körében már fordított a helyzet, ebben a célcsoportban inkább az RTL Híradót nézik: egy adást átlagosan 138 004-en (21,7% SHR) követnek figyelemmel, míg a Tények átlagosan 131 593 nézőt vonz (20,8% SHR). És ehhez menetrend szerint azt is hozzá szoktuk tenni, hogy a TV2 hírműsorát jócskán felfelé húzzák az előtte sugárzott török sorozatok, amik a teljes lakosság körében nagyjából 450 000 nézőt vonzanak.

Kiszámoltuk:

ha csak a hétköznapokat nézzük, akkor a Tények 639 499 nézővel büszkélkedhet, a hétvégi átlag ezzel szemben 477 611 néző, ami elég jelentős különbség. Az RTL Klubnál a hétköznapok átlaga 581 804 néző, a hétvégi pedig 534 430 néző.


Itt már tisztán látszik a különbség a két csatorna között: a Tényeknél a hétköznapi és hétvégi átlagos nézőszámok között 161 888 nézőnyi különbség van a hétköznapok javára, míg az RTL Klubnál ez a különbség csak 47 374 néző, ami azt jelentheti, hogy az RTL Híradó nézőit kevésbé befolyásolja a hétköznapok és hétvégék váltakozása, viszonylag állandó szokásként ülnek le a hírek elé.

A fiatalok körében, főműsoridőben mért közönségarányok tekintetében tovább nőtt a különbség az RTL Klub javára: múlt héten már 15,1 százalékos közönségarányt ért el az RTL Klub, míg a TV2 csupán 9,3 százalékot.