A nyári uborkaszezon alatt is van egy-két saját gyártású műsor, amit egymásnak ereszthet a két legnagyobb rivális kereskedelmi tévécsatorna, az RTL Klub és a TV2. Múlt héten is ez történt, íme a végeredmény.
Az RTL Klub mostanában a gasztrotémában jeleskedik, A Konyhafőnök című műsoruk hatalmas győzelemmel zárta az aktuális évadot, és a Mestercukrásznak sem lehet oka a panaszra a múlt heti eredmények láttán. Az előző héthez képest növelni tudta nézettségét a reklámozók szempontjából fontos 18 és 49 évesek körében: míg az előző héten még csökkenő nézettségről számoltunk be, mostanra ismét növelni tudta nézőszámát és közönségarányát a műsor. A 26. heti átlagos 118 198-ról a 27. hétre 141 015-re növelte nézőszámát, a közönségarány 13,1 százalékról 16,1 százalékra nőtt.
A vele egy időben a TV2-n kezdődő
Pénzt vagy éveket című műsor legújabb évada Kasza Tiborral viszont harmatos eredményeket produkált
– olyannyira, hogy még az előző héten szereplő Hegyi doktor újra rendel nézőszáma is magasabb volt a fiatalok körében, mint a saját gyártású show legújabb évadának. (Kritikánk a műsorról itt olvasható.)És akkor most itt van egy kis ízelítő az elmúlt hétből:
Hétfőn még kíváncsian kapcsoltak a TV2-re a nézők, ám ez a kíváncsiság napról napra csökkent, olyannyira, hogy pénteken már a műsor után következő Ninja Warrior ismétlést is többen nézték. A hétfői és pénteki nézőszámok különbsége hatalmas: a kereskedelmi célcsoportban 76 ezerrel kevesebben látták a pénteki adást, mint a hétfőit, vagyis kevesebb, mint a fele kapcsolt pénteken a TV2-re. A teljes lakosság körében a hétfői adáshoz képest 124 ezerrel kevesebben nézték pénteken Kasza Tibor műsorát.
Mindkét célcsoportban hatalmas különbségek ezek, ami azt jelenti, hogy a TV2-nek megint nem sikerült felvenniük az RTL Klub hétköznapi nézettségével a versenyt. A Pénzt vagy éveket követő Ninja Warrior és Bank ismétlések sem érdeklik a nézőket, inkább az RTL Klub Mestercukrászát választják, ami nem ismétlés.
Az RTL Híradó az előző héthez képest növelni tudta nézettségét, de ugyanígy tett a TV2 hírműsora, a Tények is, vagyis a tendencia folytatódik: a Tények a kereskedelmi célcsoportban is egyre nézettebb lesz, az előző heti 131 760-as átlagos nézőszám múlt hétre 135 966-ra nőtt, a közönségarány 20,6 százalékról 22,7 százalékra.
Az RTL Híradó ebben a célcsoportban az előző héten 110 091 nézőt ért el adásonként, ez a szám a múlt hétre 117 553-ra nőtt, a közönségarány 17,2 százalékról 19,5 százalékra kúszott fel. Vagyis
mindkét hírműsor növelte nézettségét, de ebből a versenyből a Tények kerül ki győztesen.
A kereskedelmi célcsoportban most már szinte megszokott, hogy a Forma1 közvetítés lett a legnézettebb műsor múlt héten 234 045 nézővel és 32,9 százalékos, nagyon magas közönségaránnyal, utána jócskán lemaradva, a második helyen végzett 164 280 nézővel a hétfői Tények, és a képzeletbeli bronzérem is egy Tények adást illet, mégpedig a vasárnapit 158 650 nézővel és 20,2 százalékos közönségaránnyal. A legnézettebb, keddi Mestercukrász lett a hét negyedik legnézettebb műsora 151 787 nézővel és 16 százalékos közönségaránnyal. A Pénzt vagy éveket legnézettebb, hétfői adása a lista 11. helyéig jutott 136 176 nézővel.
A teljes lakosság körében pedig a Tények szárnyalása a megszokott trend, és ez múlt héten sem változott:
a hét öt legnézettebb műsora egy-egy Tények adás volt,
a legnézettebbet 711 717-en látták, 29,5 százalékos közönségaránnyal. Hatodik lett a Forma 1 futam, hetedik helyen még egy Tényeket találunk, nyolcadik helyen végzett a legnézettebb RTL Híradó 555 225 nézővel és 23,3 százalékos közönségaránnyal. Ebben a célcsoportban a legnézettebb Pénzt vagy éveket adás 422 015 nézője csupán a 28. helyre volt elég, ennél jócskán több nézőt érnek el még a TV2 délutáni műsorsávjában sugárzott Remények földje epizódjai is.
A TV2-nek tehát nem sikerült megtalálnia a „gyógyírt” az RTL Klub hétköznapjaira, ugyanakkor a Mestercukrásznak a héten vége lesz, és a csatorna átáll a nyári műsorrendre, ahol szintén csak ismétléseket találunk. Vajon A mi kis falunk újranézését vagy Kasza Tibor humorát részesítik majd előnyben a tévénézők?