Az ötödik évadban több, mint 70 vállalkozó pitch-elt a befektetőknek, ők összesen több, mint 5 milliárd forintnyi befektetési igénnyel érkeztek, és idén 594 millió forint befektetési ajánlatot kaptak is a Cápáktól.
Minden adásban legalább egy ajánlat hangzott el, az egész évadban 22 alkalommal végződött az üzleti tárgyalás kézfogással, és 6 alkalommal a Cápákat dobták vissza a vízbe Kishalak.
A stáb már várja a jelentkezőket a következő, hatodik évadba, a Cápák között hivatalos oldalán!
„Egy hiteles személy”
Németh Gábor ötvözte a férfiak két kedvenc elfoglaltságát a G-Shot-ban: inni és lőni. Olyan speciális üvegpoharakat gyárt cégével, amelyeken például „éppen átsuhan” egy lövedék. Moldován András szerint, már a csomagolás maga, ami dizájnolt, reteszelt fadoboz, „nagyon ötletes”. A vállalkozó 18 millió forintot kért jövőbeli, külföldi terjeszkedésre, amiért cserébe 15%-ot ajánlott fel cégéből. A Cápákat lenyűgözték az egyedi, „cápás” poharak, amiket ajándékba kaptak, de ahogy mélyebbre úsztak az üzleti kérdésekben, úgy fogyott el a vállalkozó lendülete. Balogh Petya meg is jegyezte, hogy komoly előadói vénával rendelkezik a fiatalember, aki, mint kiderült, részben ezzel is keresi kenyerét. Évek óta építi cégét, többek között egy jelzáloghitellel a nyakában, többször is próbálkozott már különböző termékekkel a Cápák elé állni. Ez most összejött, ezúttal azonban befektetési ajánlatot nem kapott. Moldován András szerint „bementél egy zsákutcába és mész még egyre mélyebbre”, Balogh Levente pedig saját mondását idézte: „van, aki nagyon jó vállalkozó és van, aki nagyon jó menedzser, ő egy nagyon jó menedzser lehetne”. Talán majd a következő, hatodik évadban a vállalkozó lemenedzsel egy Cápa-befektetést is?
„Ez jobb küldetés, mint üzlet”
Dr. Márkus Dávid mentőorvosnak tanul, 8 éve életmentő ismereteket juttat el a nagyközönségnek, ez az SOS Elsősegély. Vizsga-garanciával készít fel például elsősegélyvizsgára fiatalokat, cégével munkahelyi és közúti elsősegélyt is oktatnak személyesen és/vagy elektronikusan. 5 millió forintért 5%-ot kért a Cápáktól, akik szerint ez egy nemes cél. Tomán Szabina tett egy fél-ajánlatot, 2,5 millió forintért 10%-ot kérve, Balogh Petya szerint „ez jobb küldetés, mint üzlet”, így kiszállt, de felajánlotta, hogy mentorálja a fiatal doktort. Lakatos István beszállt volna Szabina mellé, de a vállalkozó a 20%-os részesedést sokkalta, így visszautasította a Cápákat.
Kávés bor?
Bátori Tamás és Dürgő Dominik egy álmosító esti buli közben világosodott meg: egy kávéscsészébe bor került és kiderült, hogy folytatódhat az éjszaka - ez a Vid borkoktél rövid története. Több éves kutatómunkának és több lépcsős fejlesztésnek köszönhetően készült el a termék.
A fiatal egri vállalkozók jelenleg a gyártókapacitásukat bővítenék és a viszonteladói hálózatukat terjesztenék ki a Cápáktól kért 20 millió forintból. A befektetők ízlelték a különleges italokat, de az alkoholt és az üzletet Balogh Petya nem keveri, Lakatos István pedig sem a bort, sem a kávét nem issza, így az üzletemberek végül sorban kiszálltak. A Cápákat ezen a forgatási napon is a stáb sofőrjei szállították haza.
Életmentés az utakon
Varga András közlekedésbiztonsági szakember, egykori mentős, egy saját fejlesztésű termékkel állt a Cápák elé, hogy kevesebb önhibából bekövetkező baleset legyen az utakon. Egy biztonsági csomagot és szoftvert hozott a befektetőknek, 150 millió forintot kért 30%-os üzletrészért cserébe, Safety Eye néven. Az autóba szerelhető rendszer képes felismerni éjszaka, ködben az úton csatangoló szarvast is, de felhívja a sofőr figyelmét akkor is, ha nem figyel az útra.
A vezetéstámogatói rendszerekkel felszerelt luxusautók tudását tudják olcsóbb kategóriájú autókba telepíteni, de nem csak magánszemélyeknek, hanem inkább cégeknek értékesítenek. A Cápák véleménye szerint nagyon sok a kérdőjel a cég kapcsán, Balogh Petya szerint, aki korábban hasonló szegmensben épített világcéget, ez a koncepció arra jó, hogy ha nem is nemzetközi szinten, de Magyarországon mindenképp el tud terjedni a technológia. Mivel a kért 150 millió forintnál kevesebbet nem adhatnak a Cápák - ez az üzleti showműsor szabálya. Kiszálltak, de Petya tervezi a későbbiekben felvenni a kapcsolatot a vállalkozóval.
Több pénzzel távoztak, mint amennyit kértek - hármasfogat Cápákkal
Bán Beatrix és Varró Zoltán, feleség és férj, szenvedélyes lovasok, a Wackaro tulajdonosai. Termékük a világ első elektromos lóápoló- és masszírozó készüléke. Az ötlet onnan jött, hogy Zoltán korábban több ló ápolását követően megsérült, beállt a dereka.
Hogy megkönnyítsék saját és lovastársaik dolgát, kifejlesztették a Wackaro-t. 10 millió forintért és mentorálásért érkeztek, miközben hazai és nemzetközi terjeszkedés áll előttük. Több Cápának is a lovaglás a legfőbb kikapcsolódás, Balogh Levente és Moldován András szerint is szenzációs, amit létrehozott a házaspár. András rögtön vásárolt is egy darabot a termékből. Balogh Petya – ő nem lovagol – véleménye, hogy ilyen profi formatervezéssel és dizájnnal eddig még nem volt dolguk az üzleti showműsor évadaiban. Lakatos István meg is tette az első fél ajánlatot, 5 millió forintért 5%-ot ajánlva, amihez Petya is társult. „Végre valaki idehozott valamit, és az úgy jó, ahogy van” – tette hozzá Balogh Levente, aki egy az egyben megadta a 10 millió forintot 10%-ért cserébe. Végül közös megegyezéssel, a Wackaro horogra akasztott három Cápát is: Balogh Levente 10 millióért 10%-ot, Balogh Petya és Lakatos István 5-5 millióért 5-5%-ot ajánlottak fel, így végül 20 millió forintos befektetésért 20%-os tulajdonrész átadásában egyeztek meg a stúdióban.
A Cápák között stábja már várja a hatodik évad vállalkozó szellemű vállalkozóit, az üzleti showműsorba az alábbi linken lehet jelentkezni: https://rtl.hu/capakkozott/jelentkezz
(RTL Sajtóklub)