Itt tartunk most. A teljes lakosság körében újra hódítanak a török szappanoperák, olyannyira, hogy a TV2-n a Tények előtt sugárzott sorozat egyes epizódjait többen nézték, mint a csatorna nagy durranásnak szánt Drágám, add az életed adásait.
Múlt héten a kereskedelmi célcsoportban (18 és 49 év közöttiek) sem az RTL Klub, sem a TV2 nem dicsekedhetett a legnézettebb műsornak járó „képzeletbeli” elismeréssel: a nevető harmadik happolta el az elsőséget, és rögtön az első két helyet is megszerezte az M4, a közszolgálati sportcsatorna. A múlt hét legnézettebb műsora ebben a célcsoportban a vasárnap délután sugárzott Forma-1 futam lett 296 276 nézővel és elképesztően magas, 34 százalékos közönségaránnyal, a második helyezett pedig a szombati BL-döntő, amit 293 622-en követtek, a közönségarány 27,5 százalék volt.
És akkor a sportmérkőzéseket kipipálva a következő négy helyen A Konyhafőnök egy-egy adása következik, vagyis
az RTL Klubnak új zászlóshajója lett, amit Rácz Jenőék kormányoznak
– hogy egy nagyon enyhe képzavarral éljünk. A Konyhafőnök adásait átlagosan 192 491-en nézik, a közönségarány 19,4 százalék, ami valószínűleg nagy megelégedésére szolgál a csatornának – ezzel ugyanis megelőzi a TV2 azonos időben jelentkező show-ját: a Drágám, add az életedet, ami ebben a célcsoportban átlagosan 159 796 nézőt ér el, a közönségarány 16,7 százalék. Ugyanakkor A Konyhafőnök és a Drágám, add az életed is növelni tudta nézettségét az előző héthez képest, és ez az összes műsor esetében megfigyelhető volt, vagyis a múlt héten többen néztek tévét, mint az azt megelőző héten, hiszen a közönségarányok tekintetében nem történt akkora változás. (pl. Az RTL Klub Híradója a múlt hetet megelőző héten átlagosan 120 552 nézőt érdekelt a kereskedelmi célcsoportban, ezzel 19,6 százalékos közönségarányt elérve, míg a múlt héten már egy adást átlagosan 131 403-an követtek figyelemmel, a közönségarány azonban változatlanul 19,6 százalék lett.)
A mi kis falunk is jobban szerepelt mindkét célcsoportban, mint előző héten, a fiatalok körében a hét hetedik legnézettebb műsora volt 184 637 nézővel és 19,3 százalékos közönségaránnyal. Igen jó eredményt hozott az Életrevalók című francia film a TV2-nek vasárnapra: a filmet a kereskedelmi célcsoportban 176 479-en nézték, a közönségarány 15,2 százalékos lett, és a hét kilencedik legnézettebb műsora lett.
A teljes lakosság körében már egészen más a helyzet,
itt a múlt hét három legnézettebb műsora három Tények adás volt, az első helyezettet (szerda) 715 841-en nézték, a közönségarány 28,7 százalék volt. A TV2 hírműsora egyébként megint sokkal nézettebb volt, mint az RTL Klubé – és nem csak a teljes lakosság körében, hanem a kereskedelmi célcsoportban is:
18 és 49 év közöttiek: RTL Klub: 131 403 néző; 19,6% SHR – TV2: 151 428 néző; 22,9% SHR
teljes lakosság: RTL Klub: 564 489 néző; 22,8% SHR – TV2: 659 931 néző; 26,9% SHR
A TV2 már a délutáni műsorsávban begyűjti a tévénézőket – különösen a teljes lakosság körében igaz ez a kijelentés, ugyanis
a Remények földje című török szappanopera egyes részeit átlagosan már 470 113-an követik figyelemmel, a közönségarány 25,4 százalékos.
Aztán jön egy felfutás, amikor még sokkal többen odakapcsolnak a csatornára, hogy megnézzék a híreket, és akkor következik a Drágám, add az életed című celebpár show, aminek átlagos nézőszáma a múlt héten 501 131 volt, vagyis nem sokkal marad el a délutáni műsorsáv sztárja, a Remények földje. (És ebben a célcsoportban A Konyhafőnököt is kevesebben nézik, átlagosan 491 367-en.)
A teljes lakosság körében tehát a tévénézők többsége a török szappanoperát és a TV2 hírműsorát, majd a Drágám, add az életedet (501 131 néző; 15,3% SHR) fogyasztja előszeretettel.
A kereskedelmileg fontos 18 és 49 év közöttiek körében továbbra is az RTL Klub vezet a főműsoridős közönségarányok tekintetében: RTL Klub: 15,% SHR; TV2: 12,9% SHR.