Ezek a Netflix legjobb saját gyártású filmjei

A Mashable rangsora alapján összeállítottuk, melyek voltak eddig a streamingóriás legjobban sikerült eredeti nagyjátékfilmes tartalmai. Érdemes őket bepótolni!

A kutya karmai közt

A zongoralecke Oscar-díjas direktora, Jane Campion által rendezett rendhagyó western egy karizmatikus, de basáskodó farmer (Benedict Cumberbatch) története, aki megfélemlítéssel folytat háborút testvére (Jesse Plemons) új felesége (Kirsten Dunst) és annak tizenéves fia ( Kodi Smit-McPhee) ellen – mígnem régóta rejtegetett titkokra derül fény. A kutya karmai köztöt a PORT.hu kritikusa a 2021-es év egyik legizgalmasabb bemutatójának nevezte, amelyben a folyamatos nézőpontváltások miatt a teljes lélektani puzzle csak a fináléra áll össze.


„(Campion) nagy húzása, hogy kihasználja a skatulyák iránti vonzalmainkat, vagyis azt, hogy készek vagyunk azonnal elhelyezni a »megismert« karaktereket az agresszor-áldozat-hős tengely valamelyik pontján, így amikor közelebb viszi a kamerát az egyik főhőshöz,

és kiderül, hogy jóval árnyaltabb a kép annál, mint amilyennek hittük,

az felér egy shyamalani csavarral” – írta. Fun fact: ez az a film, amelynek a kedvéért a method actorok körébe felsorakozó Benedict Cumberbatch elsajátította a kovácsmesterség alapjait, nem fürdött és még nikotinmérgezést is kapott.


A halhatatlan gárda

Négy halhatatlan harcos évszázadok óta titokban védi az emberiséget, ám egy nap, amikor új halhatatlant fedeznek fel, veszélybe kerülnek a képességeik miatt… Ez a Charlize Theron főszereplésével készült természetfeletti akciófilm volt a 2020-as év nyarának nagy durranása a Netflixen, és a szuperhősös koncepciót újragondoló alkotás csakhamar a Netflix egyik legnézettebb filmje lett. A műfajban rejlő izgalmak mellett A halhatatlan gárdát azért is érdemes megnézni, mert Theron ezúttal is igen meggyőzően hozza a kívül kőkemény, belül érzékeny lelkű harcost;

munkáját pedig olyan nem kevésbé tehetséges színészkollégák segítik, mint Matthias Schoenaerts, Harry Melling vagy Chiwetel Ejiofor.


Az 5 bajtárs

Évtizedekkel a háború után négy afroamerikai veterán visszatér Vietnámba, hogy felkutassák parancsnokuk maradványait – és az elrejtett aranyat. Spike Lee filmjében olyan színészeket láthatunk, mint Delroy Lindo, Paul Walter Hauser, Jean Reno vagy a néhai Chadwick Boseman, akiknek a segítségével a rendező az izgalmas sztorin keresztül az Egyesült Államok társadalmi megosztottságát akarta szimbolizálni. Habár a PORT.hu kritikusa nem szerette a filmet, mindenképpen érdemes tenni vele egy próbát, hiszen nagyon megkapó, ahogy a Dzsungelláz, Az utolsó éjjel és a Csuklyások – BlacKkKlansman direktora

ezúttal is mindent elkövet annak érdekében, hogy minél hatásosabban közvetítse a nézőknek a kétségtelenül magasztos mondanivalót.


A Mitchellék a gépek ellen

Nincs veszélyesebb annál, mintha valaki egy hétköznapi család tagja: a filmekben mindig ők kerülnek veszélybe, ők keverednek borzasztó kalandokba – és nekik kell megmenteniük a világot. Márpedig Mitchelléknél nincs átlagosabb família. Szeretik egymást, de rendetlenek; nem tudnának meglenni egymás nélkül, de folyton tépik egymást. Amikor viszont a világ összes digitális ketyeréje fellázad az emberiség ellen, úgy alakul, hogy nekik kell félbeszakítaniuk a nyaralásukat, hogy megmentsék a Földet. Ennek során gonosz mobiltelefonok, bevadult önvezető autók és bosszúszomjas kenyérpirítók ellen szállnak harcba. Csak két meghibásodott robot és egy elhízott kutyus van a segítségükre: ha egymást kibírják, mindenki mást is megmenthetnek – mindössze ennyi a tét.


„Az igaz, hogy a világ feletti hatalmat átvevő mesterséges intelligencia vagy idegen faj nem nagy újítás a műfajban, a folyton veszekedő család és a helyét kereső tinilány meg pláne nem, de a Phil Lord – Christopher Miller páros (…) el tudja mindezt adni pár okos ötlettel. (…) Michael Rianda és Jeff Rowe rendezők pedig vizuálisan is fel tudják dobni a filmet: például amikor annak képi világát a YouTube-videók kezdetleges effektjeivel és szűrőivel ötvözik, amit rendszerint a megfelelő arányban használnak.

De ha kell, nem félnek fullba tolni a kretént,

és olyan poénokat ellőni, amiktől csak kapkodjuk a fejünket” – dicsérte A Mitchellék a gépek ellent a PORT kritikusa.


Házassági történet

A háromszoros Oscar-jelölt Noah Baumbach A tintahal és a bálnát követően (amelyben a gyerekek nézőpontjából mutatta be a válást) 2019-ben saját, Jennifer Jason Leigh-vel kötött házasságának a szétesését dolgozta fel fikciós formában. A Házassági történetben az alkotó kíméletlen őszinteséggel, ugyanakkor együttérzéssel tekint egy házasság felbomlására és egy család összetartására. „Noah Baumbach nagyon szép filmet csinált, ugyanakkor baromira figyelt arra, hogy senkit se bántson meg. (…) Itt senki sem hibás, csak elfogy a szerelem. (…) Ez egy meglepően kedves és bizonyos értelemben biztató történet, ami arról is szól, hogy

nem áll meg az élet, ha valakik elválnak, és arról is, hogy attól még szerethetünk valakit, hogy már nem vagyunk belé szerelmesek.

És egy kicsit arról is, hogy meg kell küzdeni a szeretetért is – vagy legalábbis meg kell próbálni” – írtuk a filmről a premier idején.


(via Mashable)