A fesztiválközönség olyan lelkes, hogy akár egy sitcomepizódot is megnézhetünk az alatt az idő alatt, amíg állnak és tapsolnak.
Mi is beszámoltunk róla, hogy a jelenleg is zajló Cannes-i Nemzetközi Filmfesztiválon az életműdíjas Harrison Fordot 5 percen keresztül éljenezték, Martin Scorsese új filmje, a Killers of the Flower Moon olyan meleg fogadtatásban részesült, hogy a nézők 9 percen át ünnepelték állva a színészeket és az alkotókat a bemutatót követően, Johnny Depp nagy visszatérése, a Jeanne du Barry pedig 7 perc hosszú álló ovációt kapott.
Mindez azonban sehol sincs az igazi rekorderek mellett, hiszen
a cannes-i közönség köztudottan nagyon lelkes, ha véleménynyilvánításról van szó,
így nem ritka sem a hosszú perceken át tartó tapsvihar, sem a hangos „búúú”-zás – nem egyszer akár ugyanannak a filmnek a vetítésén.
A Neon démon című 2016-os alkotás például az egyik olyan hírhedt botrányfilm, amelynek tömegesen hagyták el a nézők a vetítését: azok azonban, akik maradtak, végül 17 percig tartó állva tapsolással jutalmazták a művészeket. Ehhez hasonló fogadtatásban részesült Az újságos fiú is, amelynek hírhedt, Nicole Kidman és Zac Efron között lezajlott „lepisilős” jelenete alatt sokan fújoltak, a filmet mégis negyedórás tapsvihar követte.
A Cannes-i Filmfesztivál történelme során a leghosszabb ideig tartó álló ovációt egyébként A faun labirintusa kapta, amit 22 percen keresztül ünnepelt a tömeg (ez nagyjából egy sitcom hossza, szóval ennyi idő alatt akár egy Jóbarátok-részt is megnézhettek volna). Alig egy kicsivel volt fáradhatatlanabb a Fahrenheit 9/11 című dokumentumfilm közönsége (20 perces tapsvihar), miközben a cannes-i álló ovációk bronzérmét a Mud című, Matthew McConaughey főszereplésével készült független dráma szerezte meg, 18 perccel.
(via Unilad)
Még több álló ováció
A május 28-ig tartó fesztiválon az új Cronenberg-agymenés mellett is láthatott a közönség gyomorforgató jeleneteket.